38. [TEKST] Bedenk een magisch raadsel. - 10 Punten2 van dezen zijn te vinden
Wanneer je ze ziet, zullen ze je terug binden,
Aan een nabij verleden,
Maar deze gebeurtenis vind je nog steeds terug in de krant van het heden
Dit is slechts een kenmerk van velen,
De rest zal ik echter niet met je delen
Antwoord:
Gemaakt door: Lilly
42. [TEKST] Kies vier personages uit andere boekenseries/films/televisieseries waarvan je vindt dat ze goed bij je afdeling passen. Leg uit waarom (maximaal 150 woorden per personage). - 15 PuntenIn de eerste plaats zou ik
Lucy Pevensie uit de films “Narnia” plaatsen in Griffoendor. Het staat buiten kijf dat ze erg dapper is, en ik denk dat iedereen die de boeken van Narnia gelezen heeft, of de films gezien heeft, dat weet. Daarnaast is ze ook verschrikkelijk koppig, ook een eigenschap van wij Gryffjes. Ze zal dan ook bijna nooit haar mening onder stoelen of banken steken, wat alweer een kenmerk is van de Gryffjes.
Lucy’s bijnaam is niet voor niets “Lucy The Valiant”, in het Nederlands “Lucy De Dappere”.
Als 2de neem ik
Katniss Everdeen uit de boeken “The Hunger Games”.
Ik denk dat iedereen wel al zover gekomen is, dat Katniss één van de moedigste personages uit die boeken is. Ze is dan ook, net zoals Lucy, iemand die koppig is. Vandaar dat ik ook Katniss bij Griffoendor zou plaatsen.
Ik denk dat
Bilbo Baggins, uit de boeken “The Lord of the Rings”. Bilbo is verreweg de moedigste onder alle hobbits. Misschien kan Frodo net tegen hem opwegen, maar veel zal het niet schelen.
Dat Bilbo meegaat op een levensgevaarlijke reis, met 13 dwergen, is –en daar kan niemand onderuit- moedig. Daarnaast, is hij, net als zijn 2 voorgangers een “koppige ezel”, wat, alweer een eigenschap is van wij Gryffjes.
Wie natuurlijk niet te vergeten valt
James Kirk is uit de films “Star Trek”. Als eerste heeft hij er helemaal geen moeite mee de regels aan zijn laars te lappen, en dat is een erg duidelijk kenmerk van wij Gryffjes. Hij is dan ook erg moedig, ik denk niet dat ook maar iemand die de films heeft gezien dat zal ontkennen. En ja, net zoals zijn voorgangers, is hij zo koppig als wat.
19. [FOTO] Kies een fabeldier uit Fabeldieren en Waar Ze Te vinden/Fantastic Beasts and Where To Find Them dat niet in de films of de boeken voorkomt en teken dit. - 20 Punten*hier is de AswinderGemaakt door: Lilly
9. [FOTO] Teken een rebus met als uitkomst de naam van een personage uit het Harry Potter-universum. Zowel Engelse als Nederlandse namen toegestaan, maar geef wel aan voor welke taal je hebt gekozen: Engelse naam = Engelse rebus, Nederlandse naam = Nederlandse rebus. - 20 PuntenNEDERLANDS
*de rebusGemaakt door: Lilly
1. [FOTO] Schrijf je favoriete Harry Potter-gerelateerde quote op een briefje en stop het in een willekeurig bibliotheekboek. - 20 Punten*de quoteGemaakt door: Lilly
5. [FOTO] Balanceer Harry Potter en de Relieken van de Dood/and the Deathly Hallows (boek) op je hoofd. - 10 Punten*het balancerend boekGemaakt door: Lilly
3. [FOTO] Stel een korte brief samen waarin je je eeuwigdurende liefde voor Harry Potter uitlegt. Gebruik alleen letters die je uit kranten of tijdschriften geknipt hebt. - 25 Punten*de briefGemaakt door: Lilly
33. [TEKST] Schrijf een recept voor een magisch gerecht. Beschrijf de ingrediënten en de bereidingswijze. Wat maakt dit gerecht magisch? - 20 PuntenSap der vaartIngrediënten:2 l. Ierse-kabouterpies
250 gr. schors van een beukwilg
1 l. éénhoornbloed
2 zakjes suikerverensuiker
1 darm van de vuurkrab
Berijdingswijze:Kook het eenhoornbloed op kamertemperatuur. Wanneer u ziet dat het begint te koken, haal het gekookte bloed er dan onmiddellijk af, anders kan dit vrij negatieve bijwerkingen hebben.
Voeg daarna 1 liter van de Ierse-Kabouterpies toe aan het eenhoornbloed voor het lauw maken van het gekookt bloed. Laat nu het mengsel een kwartiertje afkoelen.
Wanneer u voelt dat het mengsel afgekoeld is, kunt u er nog een liter Ierse-Kabouterpies bijvoegen voor de smaak. Voeg dan uw zakjes suikerverensuiker toe aan het mengsel.
Als u dat gedaan hebt, laat u het mengsel koken op een licht vuurtje. Als u merkt dat ook dit begint te koken, haal het er onmiddellijk af.
Laat nu de boomschors van de beukwilg en de darm van de vuurkrab weken in het mengsel voor de smaak. Wanneer deze zacht worden, haalt u deze er weer uit. Doe dit echter niet met de blote hand. Dit kan neveneffecten hebben.
Laat dit nu een nachtje rusten in de koelkast.
Als u dit gedaan hebt, kunt u het sap der vaart opdrinken.
Uitwerking:Het sap der vaart zorgt ervoor dat u voor 2 uur sneller kunt lopen dan wie of wat dan ook.
Let op: het sap der vaart is TEN STRENGSTE VERBODEN bij officiële wedstrijden
34. [TEKST] Schrijf een ode aan je afdeling van minstens 10 regels. - 15 PuntenOh Griffoendor
Moed en ridderlijkheid kun jij respecteren.
Wat koppig zijn betreft,
Kunnen wij veel van jou leren.
Oh Griffoendor
Wat moeten wij doen zonder jou?
Laat ons alstublieft niet in de kou.
Dat kunnen wij niet aan,
Maar weet, ook wij komen en gaan
Oh Griffoendor
Je betekent heel veel voor ons,
Door jou, kruipen wij met een goed gevoel onder de dons
Door jou, zijn wij waardige mensen,
Door jou, zijn wij in staat tot het tot stand brengen,
Van onze wensen
35. [TEKST] Schrijf een (rijmend!) gedicht over Voldemorts gevoel voor mode (minstens 8 regels). - 20 PuntenWat bijna niemand weet over de Heer,
Is dat zijn favoriete schoenen bestaan uit mooi, zwart leer.
Zijn jas is van katoen,
Die draagt hij echter alleen rond de noen
Zijn mooiste broeken zijn van zijde geweven,
Daarvan heeft hij er een stuk of zeven.
Van zijn trui, helemaal uit wol,
Daarvan is hij helemaal vol
Zijn haren deed hij vroeger altijd in een vlecht,
Het is geen grap, het is echt.
Het feit dat Heer Voldemort geen kapper is, en hij zijn haren zelf afsneed,
Bezorgde hem erg veel leed.
Zijn ondergoed, helemaal groen,
Dat was trouwens zijn favoriete kleur van toen