|
Geplaatst: di jun 04, 2013 20:22

Mel glimlacht als Jessa zegt met haar mee te gaan. Niet veel later staat ze samen met haar buiten en zijn ze op weg naar de bibliotheek.
[...]
Eenmaal buiten beseft Mel pas echt hoeveel tijd er verstreken is sinds ze in de bibliotheek waren. Ze hadden veel bekeken, gevraagd en hoewel ze nu wel meer wist over het festival, over de stad en de families, had ze nog steeds niet echt duidelijk waar ze nu naar opzoek moesten of waren. Mel kijkt opzij naar Jessa terwijl ze weer terug naar de herberg gaan.
"Ik vond het fijn dat je met me mee bent gegaan Jessa." Zegt ze met een gemeende glimlach.
Niet veel later zijn ze terug bij de herberg en als Mel de deur opent ziet ze, enigszins tot haar verbazing, dat alleen Emma er nog maar zit. Ze kijkt opzij naar Jessa en glimlacht even bemoedigend.
"Zullen we bij Emma gaan zitten?" Vraagt ze.

Vanaf de markt was het Eric al vrij snel duidelijk dat de meeste inwoners hem wel een beknopte versie kunnen vertellen waarvoor er een twee weken durend festival plaats vindt. Het CaedMires Festival. Maar heel veel meer als dit lijken de meeste niet te weten. Zonder echt een duidelijk doel voor ogen loopt hij verder door de straten van Hoderan heen. Eric doet verschillende plekken aan, probeert verschillende mensen vragen te stellen, maar heel veel wijzer wordt hij niet.
Totdat hij bij een van de kleine bruin cafeetjes net weg wilt lopen, maar tegen gehouden wordt door een man. Een man, duidelijk van betere komen af.
"Misschien kun je het hier proberen.." Zegt hij met lijzige stem, een veel betekende blik en duwt een papiertje in de hand van de man. Hij had de man zien binnen, zijn vraag horen stellen. Het was hem duidelijk dat hij hier niet vandaan kwam. Maar als hij naar het donkere haar, zijn ogen en gelaat kijkt, wist hij bijna wel zeker waar deze heer wel vandaan moest komen..
Eric kijkt verbaasd op naar de man, maar dan naar het papiertje in zijn hand. Met sierlijke letters staat er 'De Caed Society' en een adres op geschreven. Van beide had hij geen idee. Waar de Society precies voor stond, of waar het adres was. Maar de naam was de helft van het festival en ergens van binnen groeit zijn nieuwsgierigheid. Hij knikt naar de man als dank en kijkt nogmaals bedenkelijk naar het adres. Als hij weer opkijkt ziet hij de man nog net het café uitlopen. Eric blijft een paar seconden in de richting van de deur kijken, maar vraagt uiteindelijk aan de man achter de bar hoe hij naar het adres moet lopen.
Hij had geen idee van de precieze tijd, maar uiteindelijk belandt Eric in een beduidend rijker gedeelte van de stad. De gebouwen worden imposanter, de tuinen groter en omheind met hekken. Op een klein pleintje stopt hij. Eric kijkt bedenkelijk van het papiertje in zijn hand op naar de enorme gevel van het gebouw waar hij nu voor stond. Was dit de Society? Nog voor hij iets kan doen, opent het hek voor zijn neus en verschijnen er als vanuit het niets twee bedienden aan weerszijde van het pad. Ze knikken naar hem met een lichte buiging en wachten totdat hij mee loopt. Terwijl Eric het hek binnen stapt en met hen meeloopt naar het gebouw, beseft hij dat ze hem hadden verwacht. Als de deur open wordt gemaakt en hij de enorme hal instapt ziet hij, niet geheel meer tot zijn verbazing, dezelfde man als eerder in het café.
"Ik ben blij dat je het gevonden hebt." Begint hij en loopt naar de man toe. Hij steekt zijn hand uit om zich voor te stellen. "Richard Linus."
Als de man zich voorstelt als Eric Jones, glimlacht hij licht en knikt. Richard kijkt hem een seconde aan, maar knikt dan naar de deurpost aan de linkerkant van de hal.
"Kom, kom zitten en laat me je een glas inschenken. Dat wat je wilt weten is een lang verhaal en waarom maken we het onszelf daarbij niet gemakkelijk?"
Als Eric zichzelf voorstelt, bekruipt hem kort een vreemd gevoel. Richard kijkt hem aan en als deze vervolgens voorstelt om iets te drinken in de kamer ernaast, knikt Eric slechts kort en volgt hem. Het was hem nog steeds niet duidelijk wat deze Society inhield, wie deze man was.. Maar hij wilde niet met lege handen terug naar de herberg en ergens voelde het wel alsof hij iets op het spoor was. Hij gaat op een van de luxe fauteuils zitten waarnaar Richard wijst en volgt hem met zijn ogen terwijl deze twee glazen whiskey inschenkt.
"De Caed Society is misschien wel de oudste in de stad.." Begint Richard terwijl hij de glazen inschenkt. "Alle leden stammen af van deze familie. De Caed familie was een aristocratische familie die het rijke gedeelte van de stad vertegenwoordigde. Hoewel de meeste bloedlijnen ondertussen zo dun zijn, dat we daar misschien wel onze vraagtekens bij kunnen zetten."
Hij draait zich om en loopt naar Eric toe. Als hij hem één van de glazen heeft gegeven gaat hij in de fauteuil naast hem zitten, heft zijn glas naar hem op en neemt een slok.
"Maar ik hoorde je vragen over het festival. En ik denk dat ik je daar wel meer over kan vertellen. Dat, en waarom Hoderan De stad der liefde wordt genoemd.."
Op het moment dat de man de laatste woorden uitspreekt en er vanachter hem een maar al te bekende rauwe lach klinkt, kijkt Eric in een flits om. Er raast van alles door hem heen. Waarom was hij hier, de woorden van zijn oom, zijn eigen belofte, Kiara, maar boven alles een enorme woede.
"De stad der liefde.. Hoe ironisch voor je.." Lacht Nick als hij de kamer binnen stapt en zijn wenkbrauw optrekt terwijl hij Eric aankijkt.
Als hij de woedende blik in zijn ogen ziet lacht hij nogmaals.
"Goed je te zien, neef.." Zegt hij, het laatste met een duidelijke spot.
OOC: sorry voor lange post(A) Mel is al wel terug bij de herberg.. Eric komt maar gewoon als laatste aankakken dacht ik, want dan kan tweede deel post er mooi aan voordat ie weer terug komt die middag...
_________________ Cos I am taking back what’s mine I am taking back the time You may call it suicide But I’m being born again
|
|