Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 50  Volgende

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo jun 16, 2013 9:34 

Afbeelding
    Rose Pocock

"Ja, heel zeker." zegt Rose vastberaden. "Er is nu ook geen weg terug meer, het is het enige wat we nog kunnen doen."

Rose knikt eventjes wanneer ze het over Ryan heeft. Daar moesten ze dan maar gewoon wat op vinden. Ze had hem net met Celeste voorbij zien lopen. Ze denkt even kort na. Ze hadden lang genoeg gewacht. "Nu. Nu meteen." zegt ze tegen Sam. "Zonder nog meer tijd te verliezen."

Rose kijkt even richting de gang waar ze in waren verdwenen. "Ik denk dat ze zo weg gaan, we kunnen het best zo snel mogelijk actie ondernemen." zegt ze. "Ik kan niet nog langer wachten, Sam. We moeten nu echt wat gaan doen. Whatever it takes."

"Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo jun 16, 2013 14:35 

Afbeelding

Ze knikt instemmend dat ze Celeste moeten bereiken, voordat ze op haar romantische uitje met Ryan gaat. Samantha glimlacht, Whatever it takes., dat klonk goed uit Rose haar mond.

‘Goed,’ besluit ze, ‘Ik zal Ryan dan wel even afleiden en zorgen dat we voorlopig geen last van hem hebben en dan..’ Ze kijkt even zoekend om haar heen, waarna ze een zilveren kandelaar van de kast neemt en deze Rose aanreikt, ‘En dan moet jij Celeste van achteren raken. Whatever it takes, he?!’ ze wacht even om te peilen hoe Rose dit opneemt. Ze zullen het voorlopig maar even zonder Kit moeten doen, hij heeft laten blijken dat hij alleen het hoognodige wilt doen. En al heeft hij Rose en Sam al wat geholpen, met bijvoorbeeld het wijzen van de kerkers, de sleutels en nog wat dingetjes, Sam vertrouwt hem nog steeds niet.

Niet veel later vertrekken ze achter Celeste en Ryan aan de trappen op. Ze zien nog net dat Ryan en Celeste opsplitsen bij de eerste verdieping. ‘Ik zal Ryan even achterna gaan, zodat hij ons dadelijk niet betrapt,’ fluistert ze tegen Rose, ‘Als jij alvast Celeste zolang in de gaten houdt, dan tref ik je zo op de derde verdieping.’ Ze knikt even en verlaat dan Rose om achter Ryan aan te gaan.

In hun slaapkamer treft ze Ryan aan, ‘Leuk wat je met de inrichting hebt gedaan,’ ze glimlacht even, terwijl ze de kamer inloopt en op een bed gaat zitten, ‘Ik heb vernomen dat je een bijzondere middag tegemoet gaat?’ Er speelt een uitdagend grijnsje rond haar lippen, ‘Hopelijk gaat het niet regenen straks..’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo jun 16, 2013 16:46 

Afbeelding

“Koekjes?” Ryan kijkt Celeste lachend aan “Heb ik dan toch de keukenprinses in je wakker geschud..” hij prikt haar plagend in haar zij. Verbaasd om haar enthousiasme deze ochtend trekt hij zijn wenkbrauwen iets op. Met een glimlach kijkt hij haar aan “oke, ik zie je zo.”

Eenmaal op zijn kamer pakt hij uit een ladekast een warme trui en gooit hij deze op bed. Het bed waarop Sam zojuist heeft plaats genomen. Aangenaam verrast draait hij zich om “Leuk he, dit kasteel kon wel wat kleur gebruiken. Anderzijds is het een leuke manier om Noah te stangen, als hij weer eens besluit van zijn kamer af te komen.”

Ryan laat zijn blik bedenkelijk over de uitdagende grijns rondom haar lippen glijden. Hij houdt zijn hoofd iets schuin en kijkt haar met een lichte frons aan “Dat klopt ja, wil je soms mee?” Hij kan Sam totaal niet peilen op het moment, ze houdt iets voor hem achter. “Dat mag wel.” Schudt hij de wantrouwende gedachte van zich af “Hoe meer zielen hoe meer vreugde.” Hij draait zich weer om naar de kast en haalt daar een papieren vlieger uit. Terwijl hij het in de knoop geraakte draad voorzichtig uit een lade trekt kijkt hij even over zijn schouder achterom “Maar dan mag je niet zeggen dat ik je uitgenodigd heb, dan was het jouw idee. Niet het mijne.” Anders krijgt hij ruzie met Celeste. Hij grinnikt even bij gedachte “En als het gaat regenen, dan hebben we pech.”

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo jun 16, 2013 17:20 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose kijkt naar de kandelaar die Sam haar heeft aangereikt. Ze bijt eventjes op haar lip terwijl ze er naar kijkt en verstevigt haar grip dan iets. Ze knikt wanneer Sam zegt dat ze vast achter Ryan aan gaat. Zodra ze verdwenen is, blijft Rose nog even kort staan en loopt dan zelf vervolgens door naar de derde verdieping, waar Celeste's kamer is.

Afbeelding
      Celeste Willow

Celeste is op haar kamer wat spulletjes bij elkaar aan het zoeken. Wanneer ze dan opeens de aanwezigheid van iemand in de deuropening opmerkt, zegt ze zonder op of om te kijken "Hey Rose." en gaat ze verder met haar mandje.

Rose schrikt op uit haar gedachten wanneer Celeste haar opeens aanspreekt. Ze stond nu al zo'n vijf minuutjes in de deuropening - met de kandelaar achter haar rug - en was in gedachten verzonken geraakt. Haar hart begint eventjes sneller te kloppen.
"Hey.." zegt ze zachtjes terug, waarbij ze voorzichtig enkele stappen de kamer in zet.

"Je zou iets beter voor jezelf moet zorgen, ik zag dat je vanochtend ook al niet zo veel had gegeten." zegt Celeste wanneer ze zich heeft omgedraaid naar Rose en ze aan haar gezicht al kan aflezen dat het het meisje te veel begint te worden. Ze kijkt haar even serieus bezorgd aan. "Ik kan nog eens met Noah proberen te praten, al denk ik niet dat het veel uit zal maken.." vervolgt ze wat zachter, met een frons op haar gezicht.
Ze zet wat stappen naar Rose toe. "Ik wou dat ik je er eerder op had kunnen wijzen dat Noah was verandert.. Nog toen je de kans had om terug te gaan.." Ze heeft oprecht medelijden met het meisje.

Rose probeert elke beweging van Celeste in de gaten te houden. Ze houdt ongecontroleerd haar adem in wanneer ze dichter naar haar toe komt gelopen en haar met een medelijdende blik aankijkt. De kandelaar in haar hand achter haar rug begint nu lichtjes uit haar hand te glijden maar ze verstrakt haar grip. Beter voor jezelf zorgen. Noah. Haar er eerder op wijzen dat hij verandert was. De kans om terug te gaan.
"Ik hoop in ieder geval dat het een beetje beter gaat met je moeder." Haar moeder.. "Ik vind het echt vreselijk voor je.." gaat Celeste oprecht verder. Ze had nooit echt iets slechts in de zin gehad met Rose. "Maar ik heb nog niks gehoord, dus wie weet gaat het beter." ze glimlacht even bemoedigend.

Celeste wacht nog even op een antwoord maar Rose lijkt haar alleen maar bedenkelijk aan te kijken. Celeste haalt even kort haar wenkbrauwen op en glimlacht even kort.
"Goed, ik denk dat ik maar eens verder ga met m'n voorbereidingen, als je het niet erg vindt.. Ik moet er namelijk zo vandoor." glimlacht ze, waarna ze haar rug weer keert naar Rose en er vanuit gaat dat ze de subtiele hint van dat ze haar kamer mag verlaten, wel begrepen heeft. Ze loopt weer terug naar haar bed toe.

Rose haalt even diep adem en sluit haar ogen even. Hoe moest ze.. Hoe zou ze.. Ze bijt even op haar lop en hakt dan mentaal een knoop door. Whatever it takes.

Wanneer Celeste merkt dat Rose nog steeds de kamer niet heeft verlaten, wil ze zich net weer terug naar haar omdraaien om er iets over te zeggen. En hoewel ze haar aanwezigheid heel makkelijk kon voelen, heeft ze in haar enthousiaste gedachten over de komende dag niet gemerkt dat Rose juist dichterbij is komen staan. Precies op het moment dat ze zich omdraait, voelt ze een flinke pijnscheut door haar hoofd heen gaan en wordt het zwart voor haar ogen.

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo jun 16, 2013 17:47 

Afbeelding

‘Ja, al zou ik niet in je schoenen willen staan als Noah het ziet,’ glimlacht ze op zijn antwoord dat ie Noah stangt. Want dat is precies de indruk die Sam later vandaag wilt wekken bij Ryan.

Ze schudt lachend haar hoofd als Ryan aanbiedt dat ze mee mag. ‘Lieve Ryan.. Ik zou niet willen dat Celeste zich dan als het derde wiel aan de wagen voelt.’ Concludeert ze liefjes, waarbij ze het aanbod afslaat. Niet dat Ryan zo’n leuke middag tegemoet gaat, maar daar moet hij nog achterkomen.
Ze staat op, het is tijd om Rose te gaan helpen. Met een simpele beweging laat ze de vlieger uit Ryan’s handen zweven en gaat het draadje uit de knoop. Vrolijk vliegt de vlieger nu rond in de kamer. Hij zal zometeen wel op de grond vallen, als Samantha de kamer uit is.

Ze gaat vlak voor Ryan staan. ‘Veel plezier dus vanmiddag –voor zover dat mogelijk is- en wij zien elkaar vanavond wel weer,’ Na deze woorden geeft ze Ryan speels een kusje bij zijn mondhoek.

Met een grijnsje loopt ze de slaapkamer weer uit. Zo, nu tijd voor serieuzere zaken. Ze wacht nog even een paar minuten op de hal, voordat ze de slaapkamerdeur dicht laat slaan én die op slot maakt. Zo, dat is ook weer geregeld. Straks alleen nog even Ryan wijsmaken dat Noah de deur op slot heeft gemaakt.

Rustig vervolgt ze haar weg naar Rose, waarna ze die pas vindt in de kamer van Celeste. Met Celeste op de grond. Haar blik schiet even van de een naar de ander, en dan haalt ze haar schouders op. ‘Dat heb je vlug gedaan. Geen problemen gehad?’ al was die vraag eigenlijk overbodig. ‘Ryan is ook geregeld, al hoop ik dat je voorlopig niet van plan was naar de slaapkamer te gaan,’ ze grijnst even.

Samantha hurkt even neer bij Celeste en draait haar om. Rose had het goed gedaan, het zag er naar uit dat het nog wel eventjes zou duren, voordat Celeste weer wakker wordt. ‘Nu moeten we haar alleen nog naar de kerkers zien te krijgen.’ Ze kijkt even om zich heen in de kamer, wanneer haar blik valt op een ‘roomservice’ karretje, ze loopt ernaar toe legt er vervolgens een laken overheen. ‘Dit zou wel eens kunnen werken..’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo jun 16, 2013 18:29 

Afbeelding
    Rose Pocock

[...]

Rose ijsbeert door de ruimte heen. Ze hadden het voor elkaar gekregen dat ze Celeste naar de kerkers hadden kunnen brengen. Nu zat Celeste nog bewusteloos tegen de muur aan als een hoopje. Haar hoofd hing omlaag en rustte op haar schouder. Een paar blonde lokken haar vielen voor haar gezicht. Haar handen en voeten waren met ketens vastgebonden. De kettingen eraan zaten vast aan de muur. Het was een donkere, stoffige en kleine ruimte.
Rose bijt nog eens op haar lip en ademt eventjes voorzichtig in en uit. Ze is er niet meer zo zeker van of dit wel een goed idee is.

Haar blik is op Celeste gericht en blijft even op haar gezicht hangen. Ze zucht even zacht en kijkt vervolgens naar Sam. "Ze zal zo wel wakker worden.." Ze is er niet zo zeker van dat ze meer zou kunnen doen dan wat ze had gedaan om haar bewusteloos te krijgen.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo jun 16, 2013 20:51 

Afbeelding

[
]

Samantha leunt tegen een muur aan en wordt zo langzaamaan geïrriteerd door het onrustig geloop en gezucht van Rose. Wanneer Celeste nu wakker zou worden, zal ze het hele gebeuren totaal niet meer serieus nemen door de staat van Rose. Sam zou er in ieder geval totaal niet van onder de indruk zijn. Ze zucht even als ze moet concluderen dat Rose zich niet zal herpakken, en loopt dan ook naar Rose toe. ‘Rose,’ ze pakt haar even bij haar schouders vast, zodat ze stopt met lopen, ‘Denk aan Leah, denk aan het doel van dit alles. Zo komen we er nooit.’ Ze schudt haar hoofd eventjes, ‘Jij wilde dit toenstraks zo graag.’ Ze laat Rose los en kijkt nog eens naar Celeste. ‘Rose, kijk, ik ga ervan uit dat we Celeste niets meer aan hoeven doen.. De angst voor wat we haar aan kunnen doen, zal haar meer overtuigen mee te werken en te praten, dan de pijn zelf.’ Al weet Samantha niet zeker of dat ook opgaat bij Celeste, die al in een wereld leeft waar ze waarschijnlijk al genoeg heeft meegemaakt. Maar daar zullen ze vast wel achter komen.

Ach, en als alles nu helemaal mis zou lopen, kan ze nog altijd Rose de schuld geven. Het was tenslotte Rose die Celeste bewusteloos heeft geslagen. Sam probeert alleen maar te helpen, toch?

‘Oh, ze wordt wakker,’ ze gaat naast Rose staan en kijkt toe hoe Celeste weer bij bewustzijn komt. ‘Welkom terug, Celeste.’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma jun 17, 2013 8:43 

Afbeelding
      Celeste Willow

Celeste hoort vage geluiden in de ruimte om haar heen. Ze hoort voetstappen en een stem. Langzaamaan wordt alles om haar heen weer scherper en knippert ze even. Haar ogen moeten nog even wennen aan de omgeving en dan komt er ook herkenning. Dit waren de kerkers.

Celeste tilt haar hoofd op en schudt even haar haren uit haar gezicht. Ze voelt meteen de ketens om haar polsen en enkels heen en wanneer ze opkijkt ziet ze de oorzaak van waarom ze hier zit. Rose en Sam. Welkom terug, Celeste. Ze moet er even om fronsen maar er verschijnt dan al snel een grijnsje op haar gezicht, dat zich uitbreidt tot een lachje en vervolgens begint ze dan ook even kort hardop te lachen.

“Oh ik ben heel benieuwd waar dit om gaat.” zegt ze, terwijl ze lachend haar hoofd schudt. “Héél benieuwd.” Ze grijnst er nog eens een keer om en tilt haar handen dan op met de ketens eraan, die ze even naar de twee dames zwaait. “Wat zijn jullie van plan?” ze grijnst. Ze vindt het allemaal maar een komische toestand - voor nu in ieder geval nog. “Wat willen jullie hiermee bereiken?”

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: wo jun 19, 2013 19:32 

Afbeelding

Samantha blijft kalm voor Celeste staan. Ze fronst even wanneer Celeste begint te lachen en de hele situatie wel komisch blijkt te vinden, wat ze nog eens benadrukt door doodleuk naar hen te gaan zwaaien. Zwijgend loopt Sam rustig naar een plek achter Celeste, waar de ketens die om haar polsen en enkels zijn vastgemaakt. Elke keten is vastgemaakt aan een soort van wiel, waarmee je de ketens langer of juist korter kon maken. Hoewel ze niet van plan was om hier al zo snel gebruik van te maken, hoopt ze dat het lachen Celeste misschien al snel zal vergaan zo.

Ze wisselt een blik met Rose, waarna ze de ketens die aan de polsen vastzitten, een stukje korter maakt. Terwijl ze haar hoofd ietsje schuin houdt, kijkt ze hoe Celeste nu met de armen uitgestrekt staat, al staat er nog niet heel erg veel spanning op.
‘Hoe voelt dat nu? Zo machteloos, niet wetend wat hier de bedoeling van is?’ Ze loopt een rondje om Celeste heen, en blijft vervolgens voor haar staan. ‘Zo. Vertel eens wat over jezelf.’ Ze grijnst even, ‘En je kunt tegenstribbelen, en moeilijk doen. Maar daar heb je alleen jezelf mee.’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo jun 19, 2013 22:56 

Afbeelding
      Celeste Willow

Celeste volgt met haar ogen wat Sam doet, terwijl ze af en toe ook een blik op Rose werpt, die gestopt is met ijsberen en tegenover haar staat te wachten en geconcentreerd naar Sam blijft kijken. Het lijkt alsof ze heel lichtjes knikt, waarna Celeste de kettingen aan haar polsen voelt trekken. Ze schudt even met een ongelovig grijnsje haar hoofd.

"Ach, maak je geen zorgen. Ik zal me vast niet zo machteloos als jullie voelen hier." reageert ze terwijl ze kort haar wenkbrauwen ophaalt. Ze draait even met haar polsen, niet om aan de kettingen te trekken maar gewoon even om ze even te bewegen. Ook haar vingers strekt ze eventjes.

Ze fronst even wanneer Samantha haar vraagt om wat over zichzelf te vertellen. "Well, ik ben Celeste - aangenaam." reageert ze droogjes met nog een ongelovig lachje. Ze kan er nog steeds niet met haar gedachten bij over wat de twee meiden willen bereiken met deze toestand. "Maar dat wisten jullie natuurlijk al." ze glimlacht flauwtjes waarna ze even kort zucht. "Well, Celeste dus. Een heks die drie jaar geleden verbannen is naar Between, net als Noah." Ze haalt even haar schouders op voor zover dat kan. "En Noah heb ik enkele weken, misschien wel maanden - je raakt hier redelijk het besef van tijd kwijt - geleden ontmoet." Ze wist nog precies wanneer ze hem had ontmoet. Ze had hem vanaf de allereerste dag van z'n verbanning in de gaten gehouden maar was pas precies een jaar na zijn verbanning op hem afgestapt.

Samantha pakt ruw de kin van Celeste vast en kijkt haar dreigend aan. ‘Ik heb geen zin in dat bijdehante gedoe van jou,’ waarschuwt ze Celeste. ‘Vertel waarom je verbannen bent.’ Ze laat haar kin los en doet een paar stappen naar achter, zodat ze naast Rose komt te staan. Rose had nog vrijwel niets gezegd, en Sam was niet van plan dit hele gedoe alleen uit te gaan voeren.

De attitude en het gedrag van Sam beginnen haar nu langzaamaan te irriteren. Ze had hele andere plannen voor ogen gehad vandaag en dan moest ze nu haar tijd verdoen met dit hier. De dreigende blik van Sam brengt alleen ergernis naar boven.
"Net zoals de heksen Noah hebben verbannen, heeft hare koningin Stella mij destijds verbannen. That's it." zegt ze met een zucht.

Rose blijft naar Celeste kijken terwijl Sam bezig is met het schouwspel. Celeste lijkt niet heel erg onder de indruk te zijn. Rose maakt echter van elk antwoord een notitie in haar hoofd. Ze is er alleen niet zo zeker van of het gebruik van ketens en dreigementen een heel verstandige zet is.
"Heeft je verbanning iets met die van Noah te maken?" vraagt ze.

Oh kijk, de andere dame kon ook nog praten. "Nope." antwoord ze kort. "Het was gewoon een simpel spelletje van de koning en koningin tijdens de heksenjacht."

"Je zei dat je hier al drie jaar was, maar dat je Noah pas enkele maanden kent - terwijl hij hier al een jaar is. Waarom?" vraagt ze vervolgens gauw. De berekening had al eerder in haar hoofd gezeten.
Oh kijk eens aan, eens een keer een slimme opmerking. "Between is niet zo klein als dat je denkt, darling." zegt ze. Haar blik gaat even tussen de twee dames heen en weer. Misschien moest ze de meiden wat meer voer geven om toe te happen zodat ze erachter kon komen waar ze heen wilden gaan. "Maar ik wist natuurlijk vanaf de eerste dag dat hij hier kwam al van zijn verbanning. Het was alleen te vroeg om hem te leren kennen."
"Te vroeg waarvoor?"
"Between doet rare dingen met je. Neem een voorbeeld aan jezelf." Celeste glimlacht even mistroostig naar Rose. Met die opmerking ziet ze dat de gedrevenheid die net in haar was opgebloeid weer wegzakt. "Je verliest jezelf hier. Hij moest eerst tijd hebben om het voor zichzelf te verwerken en het allemaal een plaats te kunnen geven."

‘Zodat hij kwetsbaar genoeg was voor jou manipulaties?’ ze schudt haar hoofd. ‘Volgens mij doet Between niet zo’n rare dingen met mensen. Uiteindelijk is het allemaal naar jou te herleiden.’ Haar blik blijft onderzoekend op Celeste hangen. Het ondervragen gaat wel heel makkelijk zo, waarschijnlijk te gemakkelijk. ‘Waar heb je de afgelopen drie jaar doorgebracht?’

"Manipulaties?" Nu moet Celeste weer even lachen. "Hij heeft me zelf sinds de eerste dag van onze ontmoeting niet meer laten gaan - we zitten nu eenmaal aan hetzelfde lot vast." Celeste kijkt Sam spottend aan. "Dat is wel een enorm verwijt dat je daar maakt."
"Wat doet het ertoe waar ik de afgelopen drie jaar heb doorgebracht?" vraagt ze vervolgens op haar beurt aan Sam en Rose. Dit spelletje begon haar intussen te vervelen en ze had genoeg antwoorden gegeven. "Wat doet dit alles er uberhaupt toe? Wat willen jullie van me?"

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 21:21 

Afbeelding

Ryan kijkt even schattend naar Sam. Gelukkig is hij het gekat van zijn zusjes wel gewend, dus hij kan wel wat hebben. Hij had zijn oudste zusje eens uit de haren van een ander meisje moeten bevrijden, ze hadden de arme jongen waarom ze vochten er effectief de stuipen mee op het lijf gejaagd. Mooie tijden waren dat. Hij glimlacht en kijkt op in de ogen van Sam die nu een stuk dichterbij staat. Zijn mondhoek trekt tevreden iets omhoog bij de kus op zijn mondhoek. Met een grijns kijkt hij haar na. “Tot vanavond!” roept hij haar nog na voor hij zich weer omdraait en de vlieger uit de lucht grist. Hij rolt het touw netjes op als de deur dicht waait. Althans, dat is het eerste wat bij hem opkomt. Totdat hij de deur met geen moeite meer open krijgt en niemand reageert op zijn geschreeuw.

De truc met de haarspeld heeft geen effect. Met opgeheven hoofd stapt hij naar achteren en haalt hij diep adem. Met een oerkreet stort hij zich op de deur. De deur wint en laat Ryan verslagen achter op de grond. Een deur intrappen leek makkelijker dan het was.

Afbeelding

Noah zijn voetstappen weerklinken op de koude stenen trappen van de kelders. Niets vermoedend daalt hij dieper af de donkere gangen in en slaat hij linksaf. Niet wetende dat wanneer hij rechts af zou slaan hij oog in oog met Sam en Rose zou komen te staan. Niet de bedompte geur van de kerkers, maar de geur van aroma’s stromen hem toe. Het is tijd voor een bad. Een bad dat hij wel kan gebruiken. Niet vanwege persoonlijke hygiĂ«ne, maar omdat Noah er behoorlijk vermoeid uit ziet. Zijn ogen staan donker in zijn kassen en zijn huid kan het nodige zonlicht gebruiken. Hij gedraagt zich niet alleen meer als een kluizenaar, hij begint er ook zo uit te zien.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: vr jun 21, 2013 23:04 

Afbeelding

‘Ach Celeste.. Hetzelfde lot?’ ze lacht even, ‘Misschien, maar voor zover ik weet is er niemand hier voor jou overgestoken. Heb jij wel iemand aan de andere kant van de brug die jou mist?’ Nu is het Sam’s beurt om haar spottend aan te kijken.
Ah, nu komen ze blijkbaar in de buurt. ‘Gevoelig onderwerp?’ vraagt ze liefjes, waarna ze voor Rose en haarzelf twee glazen inschenkt met water. ‘Je hebt toch niets te verbergen? – Oh, weet Noah eigenlijk waar je gewoond hebt voordat je hierheen kwam?’ Ze neemt rust wat slokken van haar glas, waarbij haar blik op Celeste blijft hangen. De vragen van Celeste blijven onbeantwoord door Sam, Celeste staat totaal niet in een positie om vragen te stellen.

Celeste laat op geen enkele manier een reactie zien wanneer Samantha het heeft over of er mensen aan de andere kant van de brug zijn die haar missen. Ze laat de woorden simpelweg gewoon niet tot haar doordringen.
"Als jullie je zo bekommeren om wat Noah wel of niet weet, waarom vragen jullie het hem niet gewoon?" antwoordt ze met een zucht. Ze had geen zin meer om de dames antwoorden te geven. "Ik snap ook niet waarom je denkt dat ik dingen die ik "blijkbaar van Noah verberg" wel aan jullie zou vertellen." Dit ging helemaal nergens over. "Just get to the point, het begint te vervelen." zegt ze dan ook met een fake glimlachje.

Ook Sam begint er genoeg van te krijgen. Op deze manier komen ze nooit ergens met Celeste. Ze werpt een blik over haar schouder naar Rose en zucht dan even geĂŻrriteerd. Rose had dan eerder vandaag misschien wel grote woorden gebruikt, maar ze blijkt maar weer eens tot niets in staat te zijn.

Voordat ze zich weer tot Celeste richt, haalt Sam een fles whisky tevoorschijn uit een tas. Nadat ze een flinke slok heeft genomen, kijkt ze Celeste schattend aan. ‘Goed,’ knikt ze dan, ‘Als jij nu eens gewoon eerlijk antwoord, kunnen we hier heel snel mee klaar zijn. Zo niet..’ Ze grijnst even, waarna ze een mes op tafel legt. ‘Dus.. Kijk. Er zijn een paar dingen die wij niet helemaal begrijpen. Jij beweert dus dat Noah van de een op de andere dag, veranderd is in een koelbloedig monster, zonder dat jij daar iets mee te maken hebt?’ Ze wacht even voordat ze verdergaat, ‘En dat het gewoon puur toeval was, dat jij precies op dat moment hem leerde kennen?’ Ze schudt afkeurend haar hoofd. ‘Ik geef je nu nog een kans, om gewoon eerlijk te vertellen wat je met Noah hebt gedaan.’

Celeste trekt kort haar wenkbrauwen op wanneer Sam een fles whiskey uit een tas pakt en hiervan drinkt. Dat deden de dames vaak genoeg. Ze luistert naar de woorden die vervolgens haar mond verlaten. Als ze eerlijk zou antwoorden.. right. Alsof ze ook maar een beetje achter de waarheid zouden komen.

Ze kijkt even kort naar het mes op de tafel. Ze moet er weer even om grijnzen. Het feit dat Sam dat zojuist op tafel heeft gelegd, zorgt er bij Celeste juist voor dat ze precies het tegenovergestelde zou geven van wat ze wilden. Niets dus.
Ze knikt eventjes zo nu en dan wanneer Sam aan het praten is. Bij haar uiteindelijk vraag zwijgt ze eventjes en wacht ze met haar antwoord. Daarna kijkt ze haar indringend aan. "Geen toeval. Een kwestie van tijd." zegt ze. "Ik heb niets gedaan, heb hem alleen maar bijgestaan. Zoals ik al eerder zei: Between happened." En ze glimlacht.

"Oh hou toch op. Wij weten heel goed dat je op een of andere manier onder zijn huid bent gekropen. Hoe verloren Noah ook ooit is geweest, diep van binnen was hij er altijd - tot nu."
Celeste haalt haar schouders op. "I don't know. Tot jullie hier kwamen ging het prima met hem. Sinds jullie komst is hij compleet omgeslagen." zegt ze. "Misschien moeten jullie het wel gewoon bij jullie zelf zoeken."

Lachend kijkt Sam Celeste aan. ‘Liefje, je hebt echt geen idee wie je voor je hebt, he?’ Rose en zij weten wel beter dat het niet aan hun komst heeft gelegen. Noah heeft niet voor niets een jaar lang zielig rozen laten bezorgen, om dat plots te veranderen in een boeket met lijken.

‘Goed, je hebt je kans gehad om te stoppen met dat gelieg en gekronkel van je.’ Besluit ze schouderophalend. Ze loopt naar de tafel en neemt het vlijmscherpe mes in handen, waarna ze de scherpe rand even langs haar vingers laat gaan. Ze kijkt Rose nog even waarschuwend aan –Rose moest het niet wagen om nu voor Celeste op te komen- , voordat ze zich weer omdraait en op Celeste afstapt. Ach, en ze zal niet meteen heel erge dingen met Celeste gaan doen..

‘Nogmaals,’ fluistert ze, waarbij ze het mes langzaam in de rechter arm van Celeste laat glijden en er een lange snee ontstaat. ‘Wat heb je met Noah gedaan?’ Dan komt ook de voornaamste reden van de fles whisky naar voren. Om Celeste nog wat meer te overtuigen –of gewoon omdat het wel een leuke bijkomstigheid is- trekt ze de huid wat uit elkaar bij de snee en laat ze de alcohol erin stromen. ‘We willen niet dat het gaat ontsteken, natuurlijk.’ Ze knipoogt even spottend, waarna ze zelf ook een slok neemt.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr jun 21, 2013 23:43 

Afbeelding
      Celeste Willow

Rose haar blik blijft op het mes in Sam haar handen hangen. Zodra het vlijmscherpe mes in aanraking komt met Celeste's huid, schiet haar blik meteen een andere richting op. Eerst richting Celeste's gezicht, maar de pijn die ze ziet zorgt ervoor dat ze snel weer ergens anders naar kijkt, ditmaal richting de deur.

Celeste klemt haar kaken op elkaar wanneer ze het vlijmscherpe mes in haar huid voelt snijden. Ze kijkt vurig op naar Samantha waarbij ze haar kaken op elkaar geklemd houdt - vastbesloten om niet te antwoorden.
Wanneer Sam vervolgens ook nog eens de huid uit elkaar trekt en de whiskey eroverheen giet, kan ze het echter niet in zich houden. De brandende pijn van de whiskey in de verse wond laat haar even schreeuwen, waarna ze wat sneller ademhalend haar kaken weer op elkaar klemt.
"Helemaal niks." antwoordt ze met haar kaken op elkaar, waarbij haar blik nu vurig staat. Haar vingers strekken zich even terwijl ze weet dat magie hier in de kerkers niet zou werken - om elke vorm van ontsnapping uit de kerkers te voorkomen was dat een maatregel geweest.

"Jullie zijn als een vloek voor hem. Jullie aanwezigheid duwt hem alleen maar verder in een groot zwart gat." sist ze. "Jullie hadden moeten vertrekken toen jullie daar de kans voor hadden - jullie hebben het er en voor jezelf en voor hem alleen maar erger door gemaakt." Ze wendt haar blik niet van ze af. Ze vertikt het om antwoord te geven. "Jullie zijn niks anders dan een plaag voor hem geworden."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za jun 22, 2013 10:34 

Afbeelding

Noah ontsteekt een fakkel bij het zwembad waardoor het donkere water glinstert in het licht. Zijn voetstappen weerklinken zacht op de stenen vloer. Net wanneer hij zijn shirt begint te ontknopen wordt de serene stilte abrupt verbroken. Een gil. Ver weg en gedempt door de dikke muren. Toch weerkaatst de zachte schreeuw zacht tegen de stenen muren en herhaalt het zich tot het weer langzaam weg sterft.

Noah blijft even roerloos staan, zijn zintuigen op scherp. Wanneer hij het geluid niet weet te lokaliseren loopt hij terug naar de ingang. De stenen trappen omhoog tot hij opnieuw bij de splitsing staat. Zijn blik gaat omhoog naar de stenen trap die naar de gang leidt. Dan naar de donkere gang richting de kerkers.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za jun 22, 2013 11:45 

Afbeelding

Kit heeft het ontbijt maar overgeslagen omdat hij geen zin had om tussen Noah/Celeste en Sam/Rose te zitten. Te weten wat die twee laatste van plan zijn, begint hem danig nerveus te maken dat hij het vast niet meer zou kunnen verbergen naar zijn heer toe.

Hij zucht lichtjes terwijl hij de lange gang doorslentert en zo uiteindelijk in de hal terecht komt waar hij nog net Noah ziet verdwijnen naar de Kerkers.
Zouden de meiden al bezig zijn?
Kit aarzelt even maar neemt dan toch een lichte spurt naar de kerker toe waar Noah blijkbaar wil gaan zwemmen. Niets aan de ha- een gil.

Licht geschrokken kijkt hij om naar de andere kant van de kerkers, terwijl hij verscholen staat achter een pilaar. Het plan was duidelijk al in werking. En hij had nog zo gezegd dat er geen pijn aan te pas mocht komen!

Voetstappen ontstaan in de gang en Kit weet dat Noah duidelijk ook de gil heeft gehoord. Waarom staat hij altijd tussen twee vuren?!

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 741 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 50  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: