Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 50  Volgende

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo jun 23, 2013 22:47 

Afbeelding

Ryan zijn mond vormt weer een verontwaardigde O. “Belachelijk” bromt hij, duidelijk gefrustreerd om het handelen van de anderen. En dan krijgt hij de preek die hij eigenlijk al zag aankomen. Het verzoek om ook naar huis te gaan, zo snel mogelijk. Hij zucht diep en kijkt haar in haar diep blauwe ogen aan. “Het is ook geen plek voor jou.” Verzucht hij zacht.

“Ik kan toch nog een paar dagen blijven? Noah zal zijn aanbod toch niet zomaar intrekken. Dan kunnen we nog wat leuke uitjes plannen en-“ begint hij enthousiast. Celeste wil geen lang afscheid beseft hij zich “Laat me dan in elk geval nog 10 minuten blijven, ik heb toch geen spullen om in te pakken. Noch ben ik van plan iets te stelen.” Hij grijnst lichtjes en prikt haar plagend in haar zij “Maar als het kon zou ik jou zonder het te vragen mee nemen. Misschien neem ik Noah dan ook wel mee, als ik in een goede bui ben.”

"Ik kan je schrijven, ik ben niet zo goed met het op papier zetten van dingen. Maar ik kan het proberen."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo jun 23, 2013 23:40 

Afbeelding
      Celeste Willow

Celeste begint al lichtjes haar hoofd te schudden wanneer Ryan enthousiast voor begint te stellen om nog een aantal dagen te blijven. Hij had de kans om te gaan en dat zou hij uiteindelijk ook doen - of dat nu over 15 minuten was, of over een een paar dagen. Hij zou weggaan.

Ze lacht even zachtjes om zijn woorden en wanneer hij in haar zij prikt. "Na alles wat we jullie hebben aangedaan wil je ons nog steeds meenemen. Je hebt echt een hart van goud." Het feit dat hij binnen nu en 10 minuten weg zou zijn - waarschijnlijk voorgoed - zorgt ervoor dat ze zich niet verstopt achter een masker. Ze glimlacht wanneer hij oppert om haar te schrijven. "En anders kan je altijd nog stokpoppetjes-tekeningen sturen." knikt ze met een glimlachje. Het idee ervan klinkt leuk. Wie weet deed hij het, wie weet niet. Het zou uiteindelijk toch wel wegsterven, maar de gedachte eraan werkt op het moment verlichtend, ook al is het maar een beetje.

Celeste blijft hem even een kort poosje zwijgend aankijken. Ze neemt elk detail van z'n gezicht in haar op. Haar ogen blijven hangen bij de zijne. En dan hakt ze een knoop door. Dit was de enige en de laatste kans - ze hadden nog maar 10 minuten - dat ze hem ook maar iets kon vertellen over zichzelf, iets wat ze altijd had vermeden.
Ze legt het doekje weg op een tafeltje binnen handbereik en pakt vervolgens zijn hand vast. "Luister.. Ik wil je niet geheel onwetend over mezelf laten vertrekken." Ze bijt eventjes op haar lip. "Maar ik wil niet dat je medelijden met me krijgt.. Dus geen medelijden, okay?"

Ze haalt eventjes adem en wendt haar blik niet van hem af. "Je hoeft je geen zorgen te maken over het feit dat ik hier in Between achterblijf, Ryan. Ik red me wel. Net zoals.." ze aarzelt even. "Net zoals ik me hier de afgelopen twintig jaar heb gered." Geen drie jaar, maar twintig. Haar ogen tasten de zijne af, bang voor het zien van medelijden of ontzetting. Dit is de eerste keer ooit dat ze het hardop tegen iemand anders zegt.
"Maar vraag me alsjeblieft niet naar de reden - daar wil ik het in onze kostbare laatste 8 minuten niet over hebben." Ze knijpt hem even zachtjes in z'n hand en haalt vervolgens even kort haar schouders op met een bemoedigend glimlachje. "Ik red me wel."

"Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 6:14 

Afbeelding

Het is fijn om nog even onbezorgd te lachen en het afscheid niet al te dramatisch te laten verlopen. Het doet Celeste ook goed, dat ziet hij aan de oprechtheid van haar lach. Toch veranderd zijn blik in ernstig wanneer ze zijn handen vast pakt en iets te vertellen heeft. Geduldig luistert hij naar haar verhaal, waarbij hij zijn gezicht tracht in plooi te houden. Toch is hij verbaasd, ontzet en heerst er een zeker gevoel van medelijden.

"Geen wonder dat jij je hier staande weet te houden" in zijn stem klinkt bewondering door. Celeste zou het inderdaad wel redden. Ze wist niet beter. Meerdere vragen rijzen nu bij hem naar boven. Waarom? Hoe? Waar woonde ze dan voor ze bij Noah introk? Het zachte kneepjes in zijn hand doet hem uit gedachten op kijken "Je hebt me overtuigd ja." Antwoord hij met een lichtte glimlach. Hij had nog eens gezegd dat ze precies haar pubertijd had moeten missen, maar ze had veel meer gemist. Ryan wordt zich nu bewust van zijn bezorgde gezichtsuitdrukking en corrigeert deze meteen. "Sorry, geen medelijden.." Hij glimlacht aarzelend en werpt een blik op de klok. Het is tijd om de anderen op te zoeken.

"Wel terug schrijven hoor. Kit heeft toch weinig te doen, we kunnen hem maar beter bezig houden." Hij wrijft met zijn vingers over haar handen en trekt haar dan in een stevige omhelzing. Wat nog lastig is aangezien hij haar armen tracht te ontwijken. Hij wil haar geen extra fysieke pijn doen door op haar wonden te drukken. De knuffelsessie eindigt met een stevige kus op haar wang. "Tot ziens" fluistert hij zacht in haar oor als hij haar een laatste maal naar zich toe trekt.

Snel laat hij haar weer los, hij weet niet wat hij nog kan zeggen. Met een waterige glimlach draait hij zich om, in de deuropening blijft hij nog even staan en kijkt hij achterom. Hij print het plaatje van het meisje dat praktisch geboren was in Between stevig in zijn hoofd. Met een glimlach verdwijnt hij de gang op.

Afscheid nemen was toch nog flink lastig. De brok in zijn keel zakt pas als hij de eerste verdieping bereikt heeft weg. "Ik weet alles al." Meldt hij kort als hij een jas pakt en die aan trekt. "Dus ik ga nog even geen dankjewel zeggen." Met een duidelijke afkeuring trekt hij zijn jas aan en loopt hij naar de deur "Kunnen we gaan?"

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 10:06 

Afbeelding
      Celeste Willow

Celeste sluit haar ogen en blaast even opgelaten wat adem uit wanneer Ryan haar in een omhelzing trekt. Verschillende gevoelens gaan door haar heen. Vanbinnen voelt het alsof ze in duizend stukjes valt. In al die jaren waren er veel mensen gekomen en gegaan, had ze de ene beter leren kennen dan de ander, maar had ze zich nooit echt gehecht. Ze had nooit zo erg het gevoel gehad om te willen leven en genieten. Ryan had al die gevoelens naarboven gehaald. Hij had haar laten zien hoe leuk het was om te genieten ondanks alle negatieve dingen, ze was gehecht aan hem geraakt. Hij had het meisje met de wil om te leven in haar naar boven gehaald. Het meisje van tien jaar geleden. Het meisje zonder haat en wraakgevoelens. Het meisje dat mensen zag komen en gaan omdat dat nu eenmaal zo hoorde. Maar zelf was ze er altijd. Zelf kon ze geen kant op.
En nu zou ook Ryan gaan.

Ze geeft niet toe aan het het verbruizelende gevoel van binnen. Ze houdt zich sterk voor z’n ogen. Net zoals ze zojuist tegen hem heeft gezegd. Ze redde het wel. Ze had geen andere keus. Ze glimlacht naar hem. Ze kan hem geen ongelijk geven dat hij de eerste de beste kans pakt om hier weg te komen. Ze laat hem de pijn vanbinnen niet zien.
“Tot ziens.” verlaat het ook zachtjes haar mond. Nog een laatste keer voelt ze zijn omhelzing, waarna hij wegloopt. Ze draait zich naar hem om en ziet dat hij nog in de deuropening staat. Ze glimlacht nog een laatste keer naar hem voordat hij zich definitief omdraait en wegloopt.

Dan heerst er een stilte. De stilte van leegte. Van eenzaamheid. Zo kalm mogelijk gaat ze op het bed zitten. Naast haar ligt haar tas, ingepakt en wel. Haar handen trillen lichtjes. Ze ademt even zachtjes en huiverig uit. Van binnen breekt ze. Ze wil weg maar ze kan nergens heen. Ze heeft alleen nog Noah - net zoals hij alleen haar heeft.
Nu weet ze weer hoe het voelt. Haar doelen met hem waren anders geweest. Maar nu beseft ze weer dat het noch haar schuld noch die van Noah is dat ze hier vastzitten. Ze had wraak willen nemen op hem. Dat gevoel ebt echter samen met het brekende gevoel van binnen weg. Zij hadden hier niet voor gekozen.

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose neemt het glaasje water van Sam aan. Met trillende handen drinkt ze van het water. De beelden zijn als op haar netvlies gebrandt. Ze kan het niet uit haar hoofd krijgen. Ze wil hier nog steeds zo snel mogelijk weg. Ze wil niet eens afscheid nemen van Noah. Ze wil zo ver mogelijk uit zijn buurt blijven en hem het liefst gewoon niet meer zien.
Wanneer Sam dan ook uit de badkamer komt, knikt Rose lichtjes. Dan staat ook Ryan weer in de kamer. Hij leek niet helemaal in zijn nopjes over hoe de stand van zaken was gelopen. Rose had het ook niet zo gewild.

Ze haalt even diep adem en staat vervolgens voorzichtig op. Het lukt haar na een korte duizeling gewoon zelfstandig recht te blijven staan. Het was tijd om te gaan. “Laten we gaan ja.” knikt ze dan ook. Ze neemt niks mee. De tas die ze mee had genomen laat ze in de hoek van de kamer liggen. Zelfs de tiara laat ze liggen. Ze wil niks meer met deze omgeving te maken hebben.

Samen met Kit, Sam en Ryan loopt ze uiteindelijk door de gangen van het kasteel. Wanneer ze naar buiten stappen kijkt ze geen enkele keer achterom.

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 11:04 

Afbeelding

Samantha wendt haar blik even kort af als ze Ryan weer ziet. Ze vindt het niet fijn dat Ryan de kant van Celeste laat overheersen, het had nu eenmaal moeten gebeuren. Iemand moest iets doen. En hoe hij het ook draait of keert –en al keurt hij het dan af- hij gaat nu wel naar huis. Het is niet alsof ze elkaar hierna nog ooit zullen zien.

Buiten liggen de bootjes al klaar en het hele kasteel lijkt leeg te lopen. Het nieuws dat iedereen mocht vertrekken, was verdacht snel rondgegaan. Ze zullen er de volgende keer wel wat langer over nadenken om nog naar een feest in Between te komen.
Met zijn vieren nemen ze plaats in een bootje. De omstandigheden doen haar erg denken aan de avond waarop ze aangekomen waren, al heerste er toen een compleet andere sfeer. Ze laat haar blik even rusten op Rose en Ryan.

Samen stappen ze uit het bootje, waar de koetsen klaar staan voor het volgende stukje van de reis naar huis. Maar niet voor Sam. Het is tijd om afscheid te nemen.
Ze blijft staan en haalt even diep adem. ‘Kit zal jullie verder naar huis brengen,’ ze kijkt Rose met een flauw glimlachje aan. Heeft ze eindelijk iets wat vlakbij vriendschap komt, gaat ze weg. ‘Ik.. blijf.’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 19:15 

Afbeelding

De tocht verloopt zwijgzaam. Ryan zit vooral met zijn hoofd bij Celeste en wat ze hem verteld heeft. Daarbij probeert hij zo lang mogelijk boos te blijven op de anderen, iets waarvan hij weet dat hij het nooit lang zou volhouden. Hij hield niet van ruzie, hij was er niet goed in. Nog even een ritje met de koets en ze zijn weer thuis, het voelt wat onwennig en onwerkelijk aan.

“Je blijft?” rolt het verbaasd Ryan zijn mond uit. Van Rose had hij het verwacht, of eigenlijk ook al niet echt meer. Van Sam niet. Waarom zou ze blijven? Sam was duidelijk op hem na Noah’s minst favoriete persoon. Hij fronst en kijkt haar niet begrijpend aan “Waarom? Celeste zal je nooit meer in vertrouwen nemen en wie zegt dat Noah het je vergeeft? Je hebt geen garantie. Je hebt geen idee waarvoor je kiest.” Opnieuw zijn Ryan zijn gedachten bij Celeste. 20 jaar. Hij zucht diep en schudt zijn hoofd “ik dacht dat ik vrouwen wel begreep, maar de laatste 24 uur is jullie denkwijze echt een waar mysterie voor me geworden.” verzucht hij half glimlachend.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 20:04 

Afbeelding

Ze schudt lachend haar hoofd. ‘In het leven heb je nooit garanties.’ Ze haalt haar schouders op. ‘Er is niemand aan de andere kant de mij nodig heeft. Niet zoals bij jullie..’ Ze zucht eventjes. ‘En iemand moet toch een oogje op Noah houden? Zorgen dat hij zijn echte zelf niet weer kwijtraakt?’ Ze kijkt Ryan even met een speelse glimlach aan. ‘Al is het dan door ruzie met mij te maken.’

‘Daarbij.. Als er een manier is om Noah te laten terugkeren naar Andalusia, zal ik hem vinden.’ Ze knikt om haar woorden kracht bij te zetten. Haar blik gaat even naar Rose, waarbij er een bemoedigend glimlachje rond haar lippen speelt. Rose had haar verteld dat haar oma toegegeven had dat het allemaal ongedaan kon worden.

Haar gedachten gaat naar Celeste. Dat kon inderdaad nog wel eens pijnlijk worden. ‘Celeste had sowieso al een eigen agenda bij dit alles. Ze kan haar wraak nemen -als dit het ergste is wat ze heeft meegemaakt, brandnetels en een paar sneetjes, heeft ze het duidelijk nog goed gehad.’ besluit ze dan, waarbij ze haar schouders even ophaalt.

‘Misschien is het naïef, ja. Maar zoals ik al zei,’ Ze glimlacht flauwtjes. ‘Ik heb niets te verliezen.’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 21:07 

Afbeelding

Ryan haalt zijn schouders op, hij is het nog altijd niet eens met haar besluit. Maar het is haar besluit, niet dat van hem. Ze lijkt een keuze gemaakt te hebben, hoe onbegrijpelijk deze ook voor hem is. “Zolang jouw bestaansrecht maar niet bestaat uit het redden van Noah, hij is ook zelf verantwoordelijk. Je kan hem niet overal bij helpen, het grootste gedeelte zal hij zelf moeten doen.” Ryan heeft zijn mening geuit en daar laat hij het bij. Het is tijd om Sam een knuffel te geven en weer iemand achter te laten.

Dan is daar toch weer het onderwerp Celeste en dat is een onderwerp waar Celeste zichzelf niet meer kan verdedigen. “Dat is makkelijk oordelen. Niemand bekommerde zich om de gevoelens van Celeste, Noah moest van zichzelf gered worden en het doel heiligde de middelen. Is het ooit in jullie opgekomen dat ze er misschien niks mee te maken heeft gehad, dat ze jullie na heel veel argwaan als vriendinnen is gaan zien. Dat ook Celeste een slachtoffer is van Between, niet alleen Noah.” Celeste haar verhaal van zojuist heeft diepe indruk op hem gemaakt, buiten het feit dat hij niet tegen alle onrechtvaardigheid kan. Het wijzen met vingers naar elkaar. Dus ja, Ryan is voor het eerst niet zijn vrolijke zelf. Hij is gepikeerd en geagiteerd. Celeste had het alles behalve goed gehad “Jullie hebben geen idee waar je het over hebt.” Spreekt hij zijn gedachten hardop uit.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 21:59 

Afbeelding

Samantha zucht lichtjes, ze wilt helemaal niet zo afscheid nemen van Ryan. ‘Ryan, ik oordeel niet. Ik ken haar inderdaad nauwelijks, maar wat ik te weten ben gekomen is niet veel goeds..’ ze schudt haar hoofd, waarna ze ontzet in zijn ogen kijkt door zijn reactie. ‘Ik heb veel fouten gemaakt en stomme dingen gedaan -waaronder vanochtend misschien nog-, maar voor elke actie die ik heb gedaan had ik mijn redenen. Wat ik wil zeggen, ik zal dus de laatste zijn die Celeste zal veroordelen.’ Ze haalt even adem. ‘Maar dan moet ze wel ooit stoppen met mijn gevoelens over haar telkens weer te bevestigen.’ ze wendt haar blik even af. ‘En ik weet dat ze waarschijnlijk eerst haar wraak zal nemen, en dat ik dat eerst maar moet zien te overleven,’ ze glimlacht, ‘Want zo zou ik ook reageren in haar plaats. Maar we hebben waarschijnlijk nog erg lang in Between tegemoet te gaan, en’ ze kijkt even naar Rose, ‘Als Rose en ik bevriend zijn kunnen worden, dan moet het toch ook mogelijk zijn om met Celeste in een levensgroot kasteel te leven?’ Goed, dat was eruit. Ze wilt niet dat Ryan zich zorgen zal maken over hoe het er allemaal in Between aan toe gaat.

Ze moeten zo vertrekken. Samantha ziet dat een aantal koetsen al wegrijden. ‘Ik heb nog wat voor je..’ met een speelse glimlach kijkt ze Ryan aan. Ze pakt zijn hand vast en legt er vervolgens een sleutel in. ‘Voor als je jezelf weer eens in het kasteel wilt binnenlaten. Ik heb hem toch niet meer nodig,’ ze lacht even. Het was echter meer symbolisch bedoelt, al zit de kans er altijd in dat Ryan hem nog daadwerkelijk zal gebruiken ook. Vervolgens geeft ze Ryan een stevige knuffel en houdt ze hem zo eventjes vast. ‘Geniet van het leven. Wij redden ons hier wel.’ Fluistert ze hem nog toe, voordat ze hem weer los laat. Hij was een leuke kamergenoot geweest, hij is er vaak in geslaagd om de sfeer leuk te houden. Dat zal ze wel gaan missen.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 23:33 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose fronst even wanneer Samantha zegt dat ze niet meegaat, dat ze blijft. De vraag van waarom wordt al snel door Ryan gestelt. Het antwoord van Sam zorgt ervoor dat Rose haar eigenlijk wel begrijpt. Als ze haar moeder en dierbaren niet had gehad, had ze vanaf het begin af aan nooit opgegeven om Noah terug te krijgen. Maar alles was anders gelopen. Ze brengt dan ook niks tegen Sam in. Het was haar eigen keuze.
Ryans woorden over Celeste zetten Rose wel even aan het denken. Het was nooit haar doel geweest om iemand pijn te doen. Ze wou hier gewoon weg - kosten wat het kost.

Rose glimlacht even lichtjes naar Sam. Ze had gelijk. Ergens waren ze op de een of andere manier toch een beetje bevriend met elkaar geraakt - ondanks al hun haat van alle tijden ervoor. Ze hadden zich er samen doorheen geslagen.
Wanneer ze Ryan dan ook heeft losgelaten, zet Rose voorzichtig een stap naar Sam toe. Ook voor hun was het tijd om afscheid te nemen. "We zijn het nooit altijd met elkaar eens geweest - maar we hebben het er zeker niet slecht vanaf gebracht de laatste tijd." zegt ze, waarbij ze met enige moeite toch een glimlachje op weet te brengen. Een oprechte glimlach richting Sam. "Mocht je nog de kans krijgen om terug te komen - aarzel niet, we hebben altijd wel een plekje voor je vrij." knikt ze.
Ze kijkt Sam nog eventjes kort aan, waarna ze haar toch nog maar snel in een omhelzing trekt. "Pas goed op jezelf hier." zegt ze zachtjes.

Afbeelding
      Celeste Willow

Er kraken wat takken onder haar voeten wanneer ze zachtjes door het bos loopt. Ze had nog een hele poos op haar kamer gezeten. Ze heeft de mensen zien vertrekken en het kasteel helemaal zien leegstromen. Ze heeft de bootjes zien oversteken - wetend dat er na het meer koetsen klaarstonden. Er is een hele tijd overheen gegaan tot ze het laatste bootje heeft zien vertrekken. En nu loopt ze in het stille bos, op weg naar de enige in deze wereld die haar zou kunnen begrijpen.

Daar ziet ze hem zitten. Tegen de boomstam aan, met z'n ogen gesloten. De lichtjes dansen voor hem langs en dalen op hem neer. Het aanzicht is haast vredig te noemen - als ze heel de situatie niet mee had gekregen.
Er rolt een enkele traan over haar wang heen terwijl ze haar armen om zich heen heeft geslagen - een zwakke poging zich op de een of andere manier bij elkaar te houden.

"Ze zijn weg.. Ze zijn allemaal vertrokken." verlaat het schor haar mond. Haar blik blijft kort op Noah hangen maar al snel richten haar ogen zich op de vliegende lichtjes. Ze voelt zich kwetsbaar, ze ziet er zelfs kwetsbaar uit - iets wat niemand van Celeste haar voorkomen gewend is. De kalmte en controle is nergens meer te bekennen.

Ze bijt op haar lip. Er rolt nog een traan over haar wang. "Het spijt me Noah."

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di jun 25, 2013 12:09 

Afbeelding

Kit heeft net zijn jas aangetrokken, omdat het toch maar wat kil is buiten, terwijl hij half naar het gesprek luistert tussen Ryan, Sam en Rose.
Wijselijk houdt hij zich er buiten, omdat hij weet dat ze ongeveer op het punt zullen komen om afscheid te nemen. Aangezien hij terug zal keren - Between is nu eenmaal zijn thuis geworden - wacht hij maar af tot ze klaar zijn.

Maar dan kijkt hij geschrokken opzij als Sam duidelijk maakt dat ze hier zal blijven. Huh?
Ze krijgt de kans om terug naar huis te mogen en dan blijft ze hier?
Ofwel is ze compleet gek geworden ofwel...Voelt ze zich als Kit een buitenbeentje en heeft ze het gevoel dat ze in Between beter past.
Hij bijt op zijn lip en kucht even als Sam zegt dat hij ze wel naar de andere kant zal brengen.
'Klaar om te vertrekken?' zegt hij dan met een flauwe glimlach.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di jun 25, 2013 19:21 

Afbeelding
Het is tijd om te vertrekken, het heeft geen zin om nu nog een discussie te voeren. Glimlachend kijkt hij naar de sleutel in zijn hand voordat hij een stevig knuffel krijgt. Hij knuffelt haar even terug en bergt de sleutel op in zijn broekzak. Hij wisselt even een blik met Kit als de twee meiden elkaar omhelzen. “Ik ben er klaar voor” antwoord hij Kit voordat hij in de koets stapt.

De rit met de koets lijkt langer dan de eerste keer. Misschien komt het omdat ze nu weten dat ze naar huis gaan. Het bekende aanzicht van het ravijn komt weer in zicht. Met een zucht stapt hij uit de koets, waar het nu zijn beurt is om Kit een vriendschappelijke knuffel te geven. “Je komt wel op visite hoor.” Glimlacht hij.

Afbeelding

Noah opent traag zijn ogen en glimlacht mistroostig. Weg. Ver weg. Het drukt op zijn schouders, alsof hij bedorven wordt onder een flinke laag zand. Zelfs Celeste lijkt niet onaangetast te zijn door dit vertrek. Celeste. Hij had al flink nagedacht over hun tijd samen. Hij zag alles nu anders, hij keek anders tegen de dingen aan. Ze had hem inderdaad aangedrongen zijn emoties af te sluiten, dat had voor haar gewerkt. Voor hem niet, hij had het naar een geheel ander level getild. Dat lag aan hem, niet aan haar. “Het spijt mij ook.” Fluistert hij zacht.

Hij forceert een glimlach en klopt op het zachte gras naast hem en nodigt haar uit naast hem plaats te nemen. De vliegende lichtjes en de rust om hem heen hebben een kalmerende uitwerking op hem.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di jun 25, 2013 20:10 

Afbeelding
    Rose Pocock

De rit in de koets verloopt zwijgzaam. Zowel Ryan als zij lijken in gedachten verzonken te zijn. Rose kan aan niks anders denken dan haar thuis, haar veilige haven aan de overkant. Ze snakt ernaar.

Wanneer de koets uiteindelijk stilstaat en ze uitstappen, ziet Rose het aanzicht van de brug. De brug waar ze vele avonden naar was komen kijken. Waar ze hoopvol overheen was gegaan om Noah hier te vinden. Nu is er echter niks meer van die hoop terug te vinden.
Rose kijkt nog even naar Kit, die een knuffel krijgt van Ryan. Na Ryan loopt ook Rose nog even naar hem toe en omhelst hem. "Bedankt voor alles, Kit." glimlacht ze.

Rose haar blik valt weer op de brug. Hoewel er vanaf de andere kant niks anders was te zien dan mist, kon je vanuit deze kant de overkant nog redelijk goed zien. Het was al erg genoeg om in het kasteel haar tijd uit te zitten, ze kan het zich dan ook niet voorstellen hoe het zou zijn geweest als ze tot hier was gekomen en elke dag de overkant zou kunnen zien zonder dat ze over zou kunnen steken. Dat zou nog ondraaglijker zijn geweest.

"Time to go.." zegt ze zachtjes, waarna ze nog een laatste keer omkijkt. Ze glimlacht nog even naar Kit en knikt vervolgens lichtjes naar Ryan, waarna ze richting de brug stapt.
Voorzichtig legt ze haar hand op de zijdezachte zilveren draden van de touwbrug. Het voelt nog steeds betoverend. Ze haalt even diep adem en zet vervolgens de volgende stap - en ze kan gewoon doorlopen. Vastberaden zet ze vervolgens de ene stap na de andere, tot ze weer de harde ondergrond onder haar voeten voelt van aarde. Alusiaanse aarde.

Afbeelding
      Celeste Willow

Wanneer Noah zegt dat het hem ook spijt, beginnen er geluidloos nog meer tranen naar boven te komen. Ze bijt op haar lip wanneer ze merkt dat die zachtjes begint te trillen. Het doet haar pijn. De realiteit. Ze hadden geen uitweg en ze zouden altijd mensen blijven verliezen.

Met moeite weet Celeste een kort glimlachje op te brengen wanneer Noah een uitnodigend klopje op het gras naast hem geeft. Voorzichtig gaat ze naast hem zitten en spreekt ze verder geen woord.
Zachtjes legt ze haar hoofd op zijn schouder en kijkt ze met hem mee naar de vliegende lichtjes.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: di jun 25, 2013 23:30 

Afbeelding

Samantha glimlacht na op Rose haar woorden. Het klinkt erg lief, maar ze betwijfeld of ze er wel tussen zou passen. Ze slaat ook haar armen even om Rose heen en knikt. ‘Ga nu maar vlug.’

Niet veel later loopt Sam weer in het kasteel met als enige geluid het geklik van haar eigen hakken. In haar slaapkamer, gaat ze even stilletjes op een bed zitten. Haar blik valt op de voormalige bedden van Rose en Ryan, die zullen nu leeg blijven. Net als deze hele verdieping. Behalve Kit dan. Ze rolt even met haar ogen. No way dat ze hier met Kit gaat liggen. Ze staat dan ook vastberaden op en verlaat de slaapkamer, Kit zou het zichzelf hier maar gezellig moeten maken. Voordat ze echter de deur uit is, valt haar blik nog op de rugzak van Rose. Ze besluit hem mee te nemen en vervolgt haar weg naar de derde verdieping. Daar zullen de slaapkamers vast meer in haar smaak zijn.

Na een paar deuren te hebben geopend, vindt ze een kamer waar ze zich wel in kan vinden. Ver genoeg bij die van Celeste vandaan, maar ook weer niet te afgelegen. Om de duistere stilte te doorbreken, zet ze een platenspeler zachtjes aan. Nadat ze de tas van Rose in een kast heeft gelegd –geen idee van de tiara die er nog in zit- laat ze zich op bed vallen.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do jun 27, 2013 12:24 

Afbeelding

De sfeer op het kasteel is grimmig. Iedereen weet het. Zelfs het weer lijkt zich aan de situatie aan te passen. De zon schijnt al dagen niet, het regent veel en de temperatuur is lager dan gemiddeld rond deze tijd van het jaar. Het is het dagelijkse gespreksonderwerp van de dienstmeiden voor het begin van hun dienst, in de keuken en tussen de andere bedrijvigheden door. Zelfs de eens zo koppige kokkin heeft tranen boven haar eten laten ontsnappen. s' Avonds branden de dorpslieden een kaars en hopen ze allemaal op een goede afloop.

De tijd dringt. Spoedig zou het niet meer te vermijden zijn. Het verlies van Leah zou heel het hof raken. Haar charme heeft het vertrouwen van het personeel gewonnen. Haar doorzettingsvermogen heeft velen geĂŻnspireerd. De liefde van de koning voor haar is niemand ontgaan, nog lang zal het sprookje in de oren van kleine kinderen worden gefluisterd. Zeker nu het sprookje bijna voorbij is.

Chase draagt Leah trouw zoals elke avond de trappen van het kasteel op. Voorzichtig plaatst hij haar in bed, zonder haar ooit zijn angst voor de toekomst te tonen. Glimlachend schuift hij een extra kussen achter haar rug en ontdoet hij haar van haar sloffen.
“Als het morgen mooi weer is dan kleden we je warm aan en neem ik je even mee naar buiten.” Met een glimlach trekt hij de sprei over haar bleke benen heen. “En Nina, de jonge dienstmeid die altijd het beddengoed verschoont, wil morgen dolgraag je nagels lakken.” Chase zorgde ervoor dat er altijd iemand bij Leah was op de spaarzame momenten dat hij even absent was. Een taak die iedereen met liefde voor hem uitvoerde en momenten waarop Leah vaak extra verwend werd door het personeel.

Chase sprak weinig over haar ziektebeeld, al ontkende hij het niet. Hij genoot van elk moment samen, al pijnigde het hem haar zo te zien. Dus als hij erover sprak dan maakte hij een grapje om de ernst ervan te verdoezelen. “Ik sta met 2-1 voor, dus vanavond is je kans om er weer een gelijke stand van te maken.” In kleermakerszit neemt hij naast haar plaats op het bed en schudt hij een aantal speelkaarten.

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah geniet van haar dagen. Chase dringt er niet meer op aan om constant weer nieuwe dokters te zien wat voor Leah een hele opluchting is - natuurlijk is hij nog overbezorgd maar zijn aandacht gaat nu veel meer naar hun tijd samen, hun mooie momenten die ze nog hebben. Hoewel ze zich vaak heel moe voelt en ze zo nu en dan dagen heeft dat ze liever het bed niet uit willen komen door die vermoeidheid en door de pijn die ze zo nu en dan heeft - heeft ze er alles voor over om elke dag weer uit bed te komen en er het beste van te maken.
Ze laat zich graag door Chase verwennen net zoals vele jaren geleden, alleen net in een andere toestand. Daarnaast heeft ze vaak bezoek van anderen en beseft ze keer op keer weer dat Alusia altijd een thuis voor haar is geweest. En hoe vaak haar gedachten ook bij Rose, Daisy en Adam zijn en hoe veel zorgen ze zich ook maakt - ze probeert ondanks alles zo veel mogelijk te lachen en genieten, vooral voor Chase.

"Iemand met hoffelijke manieren zou medelijden met me hebben en me expres laten winnen." zegt Leah. "Maar we weten beiden dat je dat niet bent." lacht ze. "En maar goed ook, want ik ga natuurlijk gewoon geheel eigenhandig van je winnen." Ze pakt met een lach haar kaarten aan en gaat expres even verzitten zodat Chase zeker niet naar haar kaarten kan kijken, waarna ze haar eerste zet doet.

Leah eet wat van de koekjes die op een schaaltje op het bed liggen. De dienstmeisjes brachten altijd wel wat lekkers. "Chase?" vraagt ze na een poosje spelen. Ze kijkt naar hem op en er verschijnt een voorzichtig glimlachje op haar gezicht. "Zullen we dansen?" vraagt ze hem. "En geen smoesjes dat je nog steeds niet kan dansen.. toe?"

Chase kijkt lachend naar haar op “Je maakt misbruik van de situatie.” Glimlacht hij “Dat terwijl ik net aan de winnende hand was.” Hij legt zijn kaarten weg en klimt van het bed af. Met een diepe buiging biedt hij zijn hand aan en helpt hij Leah van het bed.

“Er is geen muziek” fluistert hij zacht als hij haar in zijn armen neemt en voorzichtig met haar begint te dansen.

[...]

Een week later.

Na vele dagen regen schijnt vandaag voor het eerst de zon. Vogels fluiten en zonlicht glijdt tussen de gordijnen door naar binnen. Sommige ramen staan op een kier en voeren de zoete lucht van zomerbloesem naar binnen. Chase zit op bed, zijn armen stevig om Leah heen geslagen, haar handen veilig in de zijne geklemd. Zijn kin rust zachtjes op haar hoofd terwijl hij geconcentreerd naar haar zwakke ademhaling luistert. Het feit dat Rose veilig terug is gekeerd geeft hem nu juist de extra kracht om sterk te blijven.

[...]

De terugkomst van Rose uit Between en Daisy en Adam van hun reis heeft Leah goed gedaan. Het heeft haar extra kracht gegeven en haar laten genieten van haar dagen. Ze heeft zoveel mogelijk dingen proberen te doen en zoveel mogelijk tijd proberen door te brengen met ieder van ze.

Wanneer ze de kracht er voor heeft gehad, is ze op sommigen avonden laat uit bed gestapt en naar de kamer van haar dochters gelopen. Hoewel ze al heel lang weet dat haar ziekte niet te genezen is en dat haar dagen haast op twee handen te tellen zijn, kan ze het nog steeds niet helemaal bevatten. Ze is bang maar durft het aan niemand te laten doorschemeren. Ze wil dat iedereen haar als de oude krachtige Leah herinnert, ze wil dat iedereen haar gelukkig herinnert, zonder pijn, spijt of verdriet.

De momenten dat ze Chase en Adam rustig kan bekijken in hun slaap zijn schaars. Vaak zijn hun het die haar niet alleen laten en wachten tot ze in slaap valt. Vaak doen ze geen oog dicht. Het geeft haar in ieder geval een goed gevoel dat ze ziet dat de twee nu alleen maar zo goed mogelijk met elkaar omgaan. Ze heeft er vertrouwen in dat ze samen zelfs heel ver zullen komen, dat ze zich er samen doorheen zullen slaan. Beiden vertelt ze zo vaak mogelijk hoeveel ze voor haar hebben betekend en hoeveel ze van hun houdt, zonder al te emotioneel te worden. Ze wil dat ze lachen en genieten, dat ze de hoop nooit op zullen geven en hun levens opnieuw zullen vullen en leven.

De schaarse momenten dat ze wel alleen is, doen haar pijn. Hoeveel moeite ze er ook voor doet om niet aan het eind te denken - haar eind -, kan ze er niks aan doen. Vaak genoeg is ze in de badkamer met haar rug tegen de deur aan op de grond gaan zitten, geluidloos snakkend naar adem, haar hand voor haar mond geslagen, de tranen over haar wangen rollend. Het breekt haar hart, het doet haar pijn.

[...]

Leah voelt de zachte aanraking van Chase z'n hand over haar haren. Er speelt een glimlachje om haar lippen. Haar blik gaat over Rose, Daisy en Adam heen, die aan een tafeltje in de kamer met z'n drieën een spelletje aan het spelen zijn. Ze lachen. Ze hebben het gezellig.
Voorzichtig kijkt ze op naar Chase en ook naar hem glimlacht ze. Zachtjes fluistert ze hem dat ze van hem houdt. Dat het goed is zo.

Voorzichtig en zwakjes haalt ze adem, waarna ze weer richting de kamer kijkt. De lachende gezichten van Rose, Daisy en Adam. De zachte aanraking van Chase zijn vingers.

De zon schijnt buiten. Ze kan het zien aan de helderheid van de kamer.
Er waait een zacht briesje. De dunne wittransparante gordijnen golven zachtjes op en neer.
Ze kan zelfs de zoete, zachte geur van de witte bloemen voor het raam en op haar nachtkastje ruiken.

Het is een mooie dag.

Voorzichtig sluit ze haar ogen.
Er rolt een enkele traan uit haar ooghoek.
Er speelt een licht glimlachje om haar lippen.

Het is een mooie dag.

Ze heeft er vrede mee.

[...]

Chase zit nog in dezelfde houding als een paar uur geleden. Leah ligt er vredig bij, maar hun sprookje is ten einde gekomen. Iedereen weet het. Ze stierf ruim een uur geleden, onder het toeziend oog van haar dierbare. Achterin de kamer staat de arts met een aantal leden van het personeel.

Chase zijn wangen zijn nat van de tranen die hij geluidloos heeft gehuild. Hij kan nog niet definitief afscheid van haar nemen, nog niet. Hij heeft zijn armen nog altijd trouw om haar heen geslagen, het is alsof de tijd is stil gezet. Maar het is tijd. Toch weet geen enkel personeelslid Chase in beweging te krijgen, zelfs niet nu alle kleur al uit Leah haar gezicht is weggetrokken.

Een bezorgde meid staat naast het bed, voorzichtig ontvouwt ze Chase zijn vingers uit die van Leah. “Uwe hoogheid, alstublieft
” fluistert ze zacht als Chase niet mee geeft. Met een zucht werpt ze een blik op de arts, niemand wil Leah bruut uit de armen van Chase trekken. Toch lijkt het scenario met elke minuut die verstrijkt dichterbij te komen. “Prinses Rose, het is echt tijd om afscheid te nemen.” Fluistert ze begripvol met een veelbetekenende hoofdknik naar Chase.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 741 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 50  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: