Sarah schreef:
Oo, ik heb best wel vaak artikelen gelezen over dat het slecht gaat met Daniel. Ik bedoel, ook al heb je duizenden fans, dan ga je nog altijd niet met ze naar bed. Je wordt niet als beroemd persoon elke week minstens 4 keer dronken. Je gebruikt geen drugs. Dat doe je gewoon niet, zeker niet als je "Daniel Radcliffe" heet. En ik vind ook dat hij er vreselijk vermoeid uitziet op foto's. Zoveel slechte verslavingen, dan ben je wel heel erg hopeloos.
Sarah schreef:
O ja sorry ik vergeet best vaak bij mijn posts te zetten dat het mijn eigen mening is, dus ik bedoelde het niet zoals het nu op jou overkomt. Herschrijven, dan maar. Dan maak ik duidelijk dat ik het niet zo bedoelde.
Citaat:
Ja, ik heb best vaak artikelen gelezen over Daniel, over dat het slecht met hem gaat. Denk dan aan drugs, vaak dronken, en naar bed met fans. Ik hoop dat Daniel hier snel mee stopt als het waar is, en anders hulp vraagt bij het afkicken. Hij mag het natuurlijk nog altijd zelf weten, hoor. Maar ik hoop het beste.
Dat bedoelde ik. Sorry. (:
Persoonlijk vind ik dit een beetje ongeloofwaardig overkomen, want als je jouw originele post vergelijkt met het 'herschreven' stukje dan hebben de twee absoluut niets met elkaar te maken. Het is een totaal andere mening, want eerst zeggen dat: 'Dat doe je gewoon niet, zeker niet als je "Daniel Radcliffe" heet' en erna zeggen: 'Hij mag het natuurlijk nog altijd zelf weten, hoor.' is onlogisch en spreekt elkaar hartstikke tegen. Als je eerst beweerd dat omdat iemand een naam heeft je zoiets niet doet, dan bedoel je niet dat iemand zelf mag weten wat hij doet. Het klinkt een beetje alsof je maar gelijk heel je mening veranderd omdat iemand het er niet mee eens is.
En sorry erom zeggen is al helemaal overbodig, want het gaat om je eigen mening en die gaat echt niet altijd hetzelfde zijn als andere mensen. Ik wil ook zeggen dat ik het jammer vind dat je niet op de post ingaat van Jalf, want daar staat ook veel waardevolle informatie in over dit onderwerp.Jalf schreef:
Catie verwoordt precies wat ik bedoel. Het zijn nog altijd Daniel's eigen zaken met wie hij naar bed gaat, of hij dat drinkt of drugs gebruikt. Je mag het stom of onverstandig vinden, je mag vinden dat hij op deze manier geen goed voorbeeld voor zijn fans is. Je mag hopen dat het snel beter met hem gaat. Maar je mag niet zeggen dat hij het niet mag doen omdat hij toevallig beroemd is. Ik hoop vooral dat (de ouders van) zijn fans verstandig genoeg zijn om zich te realiseren dat (indien hij echt zoveel drugs gebruikt, ik blijf veel dingen die de telegraaf schrijft met 10 scheppen zout nemen) dit geen verstandige manier van leven is.
Daarbovenop moet een verslaafde zelf realiseren dat het mis met hem gaat en zo zelf bepalen om aftekicken. Anders is het vaak een onbegonnen zaak. Als iemand niet wil afkicken, zal het hem ook niet lukken.
Als laatste is die ook een enorme imago kwestie. Daniel Radcliffe, dat lieve schattige jochie uit HP, aan de drank en de drugs, dat is natuurlijk een grote schande. Echter, stel dat Sterretje uit Oh Oh Cherso hetzelfde zou doen, dan kijkt niemand er naar om. Waarom? Omdat het bij het imago van Sterretje past en niet bij dat van Daniel. Er is een stempeltje op beide geplakt, waardoor ze blijkbaar sommige dingen wel of niet mogen doen.
Zoals ik al eerder zei, ik hoop dat het niet waar is (voor Daniel en zijn familie) en indien het wel waar is, dan hoop ik dat hij snel hulp zoekt.
Ik denk dat je een heel goed voorbeeld geeft over imago en het eigenlijk alleen maar weer duidelijker aangeeft wat voor invloed media heeft. Elke 'ster' is vaak bekend voor een bepaalde rol of een bepaalde manier waarop ze zich presenteren en Daniel heeft heel onbewust het imago gekregen van dat schattige jongetje die HP heeft gedaan. Terwijl hij echt niet heeft gekozen voor dat imago toen hij met de films begon (hij was veels te jong om te beseffen dat HP zo'n grote invloed op zijn leven zou worden). En hierdoor beslissen mensen wat hij wel en niet mag doen en ik vind dat gewoon heel fout. Fout van de media en vooral fout van fans die vinden dat hij zich aan dat imago moet houden.
En dat ik vind dat hij zijn eigen keuze over drugs en alcohol mag maken betekent niet dat ik het verstandig vind. Maar ik vind het van niemand verstandig om drugs te gebruiken, ook niet van de zwerver in de stad. Maar het is niet aan mij om daarop iemand te beoordelen, want iedereen maakt fouten en iedereen bepaald zelf wat er gebeurd. Maar als het waar is, hoop ik dat Daniel zelf de keuze maakt om af te kicken, want als hij er niet zelf voor kiest gaat het ook niet gebeuren (zoals Jalf al mooi zei).