Genner
Lid Orde van de Feniks
|
|
Geplaatst: ma mei 27, 2013 22:14
2013
WATCHED
CURRENTLY WATCHING
CRIMINAL MINDS #14 Criminal Minds 6x01 The Longest Night Criminal Minds 6x02 JJ Criminal Minds 6x03 Remembrance of Things Past Criminal Minds 6x04 Compromising Positions Criminal Minds 6x05 Safe Haven Criminal Minds 6x06 Devil's Night Criminal Minds 6x07 Middle Man Criminal Minds 6x08 Reflection of Desire Criminal Minds 6x09 Into the Woods Criminal Minds 6x10 What Happens at Home... Criminal Minds 6x11 25 to Life Criminal Minds 6x12 Corazon Criminal Minds 6x13 The Thirteenth Step Criminal Minds 6x14 Sense Memory
DEXTER #4 Dexter 6x01 Those Kinds of Things Dexter 6x02 Once Upon a Time... Dexter 6x03 Smokey and the Bandit Dexter 6x04 A Horse of a Different Color
ELEMENTARY #13 Elementary 1x01 Pilot Elementary 1x02 While You Were Sleeping Elementary 1x03 Child Predator Elementary 1x04 The Rat Race Elementary 1x05 Lesser Evils Elementary 1x06 Flight Risk Elementary 1x07 One Way to Get Off Elementary 1x08 The Long Fuse Elementary 1x09 You Do It to Yourself Elementary 1x10 The Leviathan Elementary 1x11 Dirty Laundry Elementary 1x12 M. Elementary 1x13 The Red Team
HANNIBAL #12 Hannibal 1x01 Apéritif Hannibal 1x02 Amuse-bouche Hannibal 1x03 Potage Hannibal 1x04 Œuf Hannibal 1x05 Coquilles Hannibal 1x06 Entrée Hannibal 1x07 Sorbet Hannibal 1x08 Fromage Hannibal 1x09 Trou Normand Hannibal 1x10 Buffet Froid Hannibal 1x11 Rôti Hannibal 1x12 Relevés
HART OF DIXIE #10 Hart of Dixie 1x01 Pilot Hart of Dixie 1x02 Parades & Pariahs Hart of Dixie 1x03 Gumbo & Glory Hart of Dixie 1x04 In Havoc & In Heat Hart of Dixie 1x05 Faith & Infidelity Hart of Dixie 1x06 The Undead & The Unsaid Hart of Dixie 1x07 The Crush & The Crossbow Hart of Dixie 1x08 Homecoming & Coming Home Hart of Dixie 1x09 The Pirate & The Practice Hart of Dixie 1x10 Hairdos & Holidays
THE FOLLOWING #10 The Following 1x01 Pilot The Following 1x02 Chapter Two The Following 1x03 The Poet's Fire The Following 1x04 Mad Love The Following 1x05 The Siege The Following 1x06 The Fall The Following 1x07 Let Me Go The Following 1x08 Welcome Home The Following 1x09 Love Hurts The Following 1x10 Guilt The Following 1x11 Whips & Regret
TRUE BLOOD #1 True Blood 6x01 Who Are You, Really?
TOTAAL: 313
WATCHED
- American Horror Story
Het tweede seizoen vond op een andere locatie plaats en had ook andere personages. Eigenlijk een compleet nieuw verhaal dus, wel met hier en daar een acteur uit het eerste seizoen. Ook hier heb ik weer erg van genoten - het is vreemd en absurd, maar blijft boeien en ik hou wel van de zwarte humor.
- Beatrix, Oranje onder Vuur
Deze mini-serie werd uitgezonden op EĂ©n n.a.v. de troonsbestijging van Willem-Alexander. Ik neem deze mini-serie met een flinke korrel zout, maar heb niets aan te merken op acteerprestaties of script. Boeiend om naar te kijken en niet te lang uitgerokken.
- Downton Abbey
Na drie seizoenen hou ik nog altijd van Downton Abbey, maar ik weet niet of het vierde nog zal bekijken. Dat komt vooral door een aantal gebeurtenissen in het derde seizoen. De personages blijven boeien en groeien. Enige ergernissen waren sommige personages die naar mijn gevoel ofwel miscast ofwel misplaats waren. Over het algemeen blijft het toch leuk om te zien, en ik heb eigenlijk weer zin om ook de eerste twee seizoenen weer eens te bekijken.
- Grey's Anatomy
In het grootste deel van het negende seizoen gebeurde er naar mijn gevoel niet veel. Het verhaal raakte niet vooruit, de plotwendingen waren enorm voorspelbaar en de personages vielen wat al te vaak in herhaling. Toch wisten de laatste paar afleveringen me weer meer te boeien, waardoor ik toch uitkijk naar het tiende seizoen. Ik heb de eerste twee seizoenen van Grey's Anatomy gezien en heb op tv weer ingepikt halfweg seizoen 6. Ik wil ooit nog wel eens seizoenen 3, 4, 5 en 6 volledig zien, maar er is geen haast bij.
- Grimm
In het begin dat ik deze serie volgde, vond ik het wel leuk om eens per week te zien maar meer niet. Op het einde van het tweede seizoen vind ik dat de reeks erg gegroeid is. Er zijn meer verhaallijnen die verschillende afleveringen overspannen, wat het boeiender en iets verslavender maakt. Het werd moeilijker om te wachten op het vervolg. Er is een goeie groepsdynamiek in de cast en elk personage krijgt wat tijd in de spotlight. Enige uitzondering is Hank, die de dynamiek voor mij wat verstoort. Ik zou er niet rouwig om zijn moest hij uit de serie gaan.
- Homeland
Niet elke aflevering is even boeiend, maar over het algemeen een zeer sterke serie. Claire Danes en Damien Lewis acteren dan ook heel goed. Mandy Patinkin zet hier een beetje Gideon 2.0 neer, maar de rollen lijken ook wel op elkaar. Enkel Jessica en Peter Quinn kan ik niet goed verdragen. Heel positief aan de serie is dat gevoelens uitgesproken worden en dat er genoeg onverwachte wendingen zijn. Ook een ijzersterke seizoensfinale!
- Met Man en Macht
Zeker een kwaliteitsvolle serie van Tommen Lenaerts en Van Dyck, maar als geheel wat overroepen. Vooral het einde was erg gehaast en liet te veel verhaallijnen openliggen, waardoor er geen afgesloten gevoel is. Je moet alles zelf maar bedenken, en hier werkt het niet. Qua acteerprestaties en camerawerk wel heel goed, ook vaak heerlijk gelachen.
- Silk
Met zes afleveringen in het eerste seizoen is dit zelfs naar Britse normen kort. Ik vond het boeiend om te zien zolang het duurde, al is het Britse rechtssysteem best ingewikkeld en werd er niet echt tijd genomen om veel uitleg te geven. Voorkennis is niet nodig om te volgen, maar volgens mij wel heel handig. Het is nu al een paar maanden weer van het scherm en ik kan niet zeggen dat ik het mis of dat ik snel het volgende seizoen wil zien, maar als het uitgezonden wordt wil ik het wel bekijken.
- The Big C
Ijzersterk eerste seizoen. Geweldige acteerprestaties, heerlijk zwarte humor, meeslepende personages, interessant plot. Tweede seizoen was iets minder, maar viel nog mee. Het derde seizoen was afschuwelijk rotslecht. Het is dan ook een klein wonder dat het vierde seizoen zo goed was. De eerste drie seizoenen hadden ongeveer 12 afleveringen, telkens 30 minuten. Het vierde seizoen telde 4 afleveringen van Ă©Ă©n uur. Aangezien het hoofdpersonage kanker heeft en de serie daarom draait weet je best wel dat ze zal sterven op het einde van het laatste seizoen, maar god, wat heb ik gejankt. Deze serie zal ik echt gaan missen.
- The Good Wife
Mwah. Ik vind het nog steeds een goede serie, maar dit was zeker niet het beste seizoen. Alicia kan erg frustrerend zijn, en die eeuwige keuze tussen Peter en Will begint afgezaagd te worden. Kalinda, een personage waar ik zo van hou, wist me ook te irriteren. Pluspunten: Robyn Burdine vind ik een leuk nieuw personage en Cary, die ik in het begin niet kon uitstaan, kan ik steeds beter verdragen. Het einde van de laatste aflevering zorgt ervoor dat ik uitkijk naar het volgende seizoen.
- The Vampire Diaries
TVD is niet meer wat het geweest is. Is het omdat Kevin Williamson nu The Following heeft? Geen idee. Maar dit seizoen was zo-zo. De verhaallijn was erg ingewikkeld en niet veel mensen leken het echt te snappen. De personages hadden ofwel de ernst van de situatie niet door, ofwel negeerden ze het gewoon. Personages die doodgaan worden altijd weer tot leven gewekt, wat goedkoop begint over te komen. Klaus en Caroline gaan echt niets worden, dus stop gewoon met Klaus achter haar aan te doen lopen. Hij is 1000 jaar oud, hij is heus niet onder de indruk van haar. En hoeveel keer kan een meisje zeggen "Nee, ik hou van mijn vriend, ik wil je niet"?
CURRENTLY WATCHING
- Criminal Minds
Ik geloof dat ik in mei 2012 begonnen ben met seizoen 1. In mei 2013 zit ik dus aan seizoen 6. Hoe vaak ik kijk hangt sterk af van de tijd die ik heb en de series die ik op dat moment wekelijks volg. Het is al even geleden, maar ik blijf het een goede serie vinden met boeiende personages die veel chemistry hebben. In tegenstelling tot velen vind ik Ashley Seaver best wel leuk. Alleen Garcia werkt soms wat op mijn zenuwen, maar ik vind haar over het algemeen nog steeds geweldig.
- Dexter
Ergens in het laatste kwartaal van 2012 ben ik begonnen met Dexter. Het is enorm verslavend en het feit dat er maar 12 afleveringen zijn per seizoen zorgt ervoor dat je er best snel doorheen gaat. Ik was behoorlijk gespoilt over de eerste vier seizoenen, waardoor ik ze soms wat vond slabakken rond de 7e Ă 8e aflevering. Vanaf seizoen 5 weet ik nog niets, wat het dus heel spannend en nog verslavender maakt. Ook leuk in seizoen 5: Maria Doyle Kennedy, Julia Stiles Ă©n Jonny Lee Miller! Alle personages hebben een goeie dynamiek, de sets zijn herkenbaar, en ik hou gewoon wel van de sfeer.
- Elementary
Leuke serie om wekelijks te zien. Vier is er weer maar eens in geslaagd midden in het seizoen te stoppen, maar ik wacht met het online te zoeken tot ik Dexter en Criminal Minds heb gezien. Hopelijk is het dan al terug op tv. Dit is geen verfilming van de boeken of avonturen van Sherlock Holmes - het enige dat echt Sherlock Holmes is zijn de namen (hoewel, Joan Watson) en de methode van deductie. Ik was heel sceptisch in het begin, maar als je de verwachtingen laag houdt is het best leuk om te zien. Wel jammer om te horen dat Natalie Dormer Irene Adler gaat spelen, ze past volgens mij niet in die rol.
- Game of Thrones
We naderen het einde van het derde seizoen en ik hou er nog steeds van. Er zijn genoeg personages om veel afwisseling te bieden. Ik heb wel mijn favorieten, zoals Daenerys Targaryen en Brienne of Tarth in combinatie met Jaime Lannister, maar vind eigenlijk alle personages wel boeiend. Acteerwerk is ook goed, al zie ik Natalie Dormer toch heel vaak hetzelfde doen als wat ze deed als Anne Boleyn. Maar de rollen zijn ook een beetje gelijkaardig. Ik wil nog steeds de boeken gaan lezen - ik heb ze ook gekocht - maar ik heb nog een paar andere boeken die ik eerst wil lezen.
- Hannibal
Deze serie is ongewoon, om het zacht uit te drukken. Toch vind ik het boeiend: het camerawerk, monteerwerk, acteerprestaties, verhaallijnen, dialogen, zwarte humor. Ik ben geen fan van de wending in de verhaallijn van Will Graham en Alana Bloom, en deze Jack Crawford vind ik ook minder - maar over het algemeen vind ik het zeker een aanrader voor wie houdt van lichtjes absurde series waar je over kan nadenken.
- Hart of Dixie
Mindless entertainment, dat weet je op voorhand. Leuke personages, leuke verhaaltjes elke week. Enkel Jaime King vind ik niet echt in haar rol passen.
- Ke$ha - My Crazy Beautiful Life
Docusoap over Kesha Sebert, Ke$ha dus. Ik wist niet veel over haar - ik kende eigenlijk enkel een paar liedjes, en had niet echt een mening over haar. In de docusoap wordt ze twee jaar lang gefilmd door haar broer. Ze is best grappig om naar te kijken en het is dan ook vooral het dagelijkse leven dat je ziet. Je ziet een heel gewoon meisje dat zich nog steeds zorgen maakt om wat mensen vinden en dat tegelijk jong wil zijn en genieten. Deze documentaire probeert geen diepgang of inzicht te bieden, maar daar is haar carrière ook nog te pril voor.
- The Fall
Een beetje atypisch, maar ik hou er wel van. Zowel Gillian Anderson als Jamie Dornan acteren goed, de afleveringen zitten boeiend in elkaar. Ik blijf kijken.
- The Following
Nieuwe serie van Kevin Williamson, executive producer van TVD. Kevin Bacon acteert hier heel goed. James Purefoy stelt een beetje teleur - ik hou van hem als acteur, maar het voelt alsof hij steeds maar hetzelfde gezicht opzet, op dezelfde toon spreekt, e.d. Wel veel onverwachte wendingen, wat het interessant houdt. Ook de voortdurende vraag of je personages kan vertrouwen of niet zorgt voor een leuk raadspelletje.
Ik kijk op MTV overigens ook naar Geordie Shore, maar de afleveringen worden zo door elkaar heen uitgezonden dat ik niet echt een idee heb van wat ik nu al gezien heb. Ik kijk vooral om de hilarische uitspraken.
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."
Laatst bijgewerkt door Genner op di jun 18, 2013 22:41, in totaal 12 keer bewerkt.
|
|