Catie
Black Bird of the Sky
|
|
Geplaatst: di nov 26, 2013 12:15
Caleigh luistert naar de woorden van Eric en kan een korte glimlach niet onderdrukken. Kort en krachtig. Als Emma dan begint dat ze terug naar Cinn wilt trekt Caleigh haar wenkbrauw op, maar ze herinnerd zich weer dat Mel gelukkig niet alles had verteld. Jessa stelt voor om naar Turen te gaan en als Luc dan stellig zegt dat ze naar Chelan moeten kijkt ze hem kort aan. Ze vind zeker dat hij gelijk heeft, maar ze heeft geen idee wat de intentie van Luc is.
"Ik ben het eens met Luc," zegt ze dan, "Als we nu naar Turen reizen om erna naar Chelan te gaan, dan reizen we dubbel en zijn we langer bezig. Als we eerst naar Chelan gaan kunnen we erna via Turen terug richting Sarth. Het is de meest logische route en de kortste."
Ze kijkt de groep even rond.
"Ik denk echter wel, dat het beter is als we morgenochtend vroeg vertrekken, want als we nu nog vertrekken dan komen we niet heel ver voordat het donker is," voegt ze er dan aan toe.
[[...]]
De groep was het ermee eens geweest dat Chelan misschien wel de beste optie was om zo sneller alle steden af te gaan en na een kleine discussie was er ook toegestemd in het voorstel om 's ochtends vroeg te vertrekken. Dus de volgende ochtend, voordat de stad nog echt wakker was vertrok de groep uit Hoderan. Lilian had nog geprobeerd om Caleigh te laten beloven terug te komen of te schrijven, maar Caleigh had gezegd dat ze zulke beloftes niet kon nakomen.
Nu ze waren vertrokken uit Hoderan voelde Caleigh hoe met elke seconde de druk verhogen. Ze weet dat ze niet van plan is om terug te komen naar deze stad, de afgelopen dagen waren qua herinneringen te sterk en na drie uur rijden stopt ze abrupt. Ze kan niet verder... Als de rest ook is gestopt weet ze niet zo goed wat ze moet zeggen.
"Het spijt me, maar ik kan niet mee naar Chelan," zegt ze dan, "Er is iets wat ik moet doen voordat ik verder kan."
Dan kijkt ze Eric aan even twijfelend over haar woorden. Ondanks alles vind ze het extreem lastig om dit van hem te vragen, maar ze weet gewoon dat ze dit niet alleen aankan.
"Ik weet dat deze informatie nietszeggend is, maar ik wil je vragen om met me mee te gaan..." zegt ze dan tegen Eric, "Ik beloof dat we niet meer dan een dag vertraging zullen hebben en dan voegen we ons in Chelan bij de rest."
Ze kijkt hem aan, hopend dat hij toestemt en met haar mee zal gaan.