Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 17:28 

Afbeelding

Een kersvers Last.fm topic! Credits voor de beginpost naar Roonil Wazlib.

:roll: Wat is Last.fm? :roll:
Last.fm is het resultaat van een fusie van een eerder Audioscrobbler-muzieksysteem en http://www.last.fm. Dit project houdt zich bezig met het bijhouden van statistieken omtrent de muziek waar men naar luistert. Via speciale software kan het programma de titels en artiesten uit een digitaal geluidsmedium aflezen en in een database opslaan. Deze gegevens worden bijgehouden en op het internet gepubliceerd, waarna mensen aan de hand van muziekstijl met elkaar in contact kunnen komen. Op deze manieren wordt muziek verspreid en kunnen mensen in aanraking komen met minder bekende muziek uit de door hen geliefde genres. Last.fm heeft in het luistergedrag van duizenden internetters veel verandering teweeggebracht. Hiervoor ontving het dan ook de Europrix, een award voor de beste multimediaprojecten.

De website heeft zich door de jaren heen sterk ontwikkeld en bevat tegenwoordig niet meer alleen statistieken over luistergedrag, maar werkt ook met een Last.fm Radio, waarop muziek per genre wordt afgespeeld, vriendenlijsten, buurmannen (gebruikers met overeenkomstig luistergedrag), concertagenda's, groups (groepen van mensen met dezelfde muzikale smaak) en tags (onderverdelingen in de muziek van een bepaalde gebruiker, bijvoorbeeld per genre).

:O Hoe installeer ik Last.fm? :O
Allereerst dien je een account aan te maken. Dat doe je hier! Hier kun je je standaardgegevens invoeren. Op het volgende scherm kun je alvast je libary vullen door artiesten in te vullen. Let op: plaats komma's tussen verschillende artiesten. Gefeliciteerd, je hebt je account aangemaakt. Maar je bent er nog niet!

Om gebruik te maken van Last.fm heb je twee dingen nodig: een media player en Last.fm Scrobbler. We beginnen eerst bij de media player.

Last.fm ondersteund veel media players. De meest gebruikte media players zijn iTunes, Winamp en Windows Media Player. Als je geen zin hebt om een programma te downloaden, gebuik dan Windows Media Player. Dat staat standaard op elke computer. Persoonlijk raad ik iTunes aan vanwege de gebruiksvriendelijke interface.

Nu je een media player hebt gekozen is het tijd voor de laatste stap. Installeer Last.fm Scrobbler. Dit programma houd je muziekstatistieken. Nadat je dit programma hebt gedownload en hebt geinstalleerd ben je klaar voor het gebruik van Last.fm.

HPF / FFF Last.fm Group!!
Jawel! We hebben ook een HPF / FFF Last.fm Group! Ben je nog niet lid? Aarzel dan niet en druk op de Join button. Het is heel gezellig.

:( Ik wil al die programma's niet downloaden! :(
Je hoeft alle programma's niet op je computer te installeren. Je kunt ook online op de Last.fm site luisteren. Je kan ervoor kiezen om muziek van een genre, artiest of gebruiker te beluisteren. Dat kan via de Radiobutton boven aan de site.

:!: Help, Last.fm herkent het liedje of de artiest niet! :!:
Ik weet niet of dit helpt omdat ik dit probleem zelf niet heb. Anyway, dit probleem wordt veroorzaakt doordat de artiest of het liednaam niet of onvolledig is ingevult. Bij elk liedje moet je beide velden juist ingevult hebben. Via iTunes zal ik je laten zien hoe je beide velden gevuld krijgt:

Ga naar je speellijst in iTunes en selecteer het juiste liedje. Klik er met de rechtermuisknop op en selecteer info tonen.
Afbeelding

Er wordt een nieuw venster geopend. Selecteer het tabblad info. Hier kun je de tags waar ik het eerder over had aanpassen. Zorg dat naam en artiest goed ingevuld zijn.
Afbeelding

Ikzelf heb veel verschillende liedjes, bekende en redelijk onbekende. Last.fm herkend alles en deed het altijd.

:idea: Handige Last.fm programma's / handige tools :idea:
- Zenses: heb je geen iPod en wil je toch dat Last.fm je muziek-statistiek bijhoud op je mp3-speler? Zenses is de oplossing. Helaas werkt het niet voor alle mp3-spelers. Hier vind je een lijst van mp3-spelers waarvan bekend is dat ze goed werken met Zenses.
- Extra Stats: Dit programmatje berekend nog meer statistieken door gebruik te maken van je Last.fm gegevens. Daarnaast worden de gegevens op een coole manier tot interface gegoten.
- Gijsco's Desktop Generator: Dit programma maakt een achtergrond bestaande uit frontjes van cd's. Ook dit programma maakt gebruik van je Last.fm gegevens.
- Last.fm nations: Bekijk uit welk land jouw muziek vandaan komt.
- Flagcounter: Als je deze flagcounter in je profiel plaatst, dan zie je welke nationaliteiten je profiel bekijken. Veel gebruikers maken hier gebruik van.
- Last.fm normalised rankings: Last.fm normalised rankings berekend je lijstje op basis van tracklengte in minuten in plaats van enkel op plays.

HPF / FFF Accounts!
- BeeGee Kenobi/Traveler
- Tyrael/Roonal Wazlib
- Ailey
- Sweet Hermione
- Changetje
- Chris./Chris Gamgee
- Josse/Yamey
- Vivian
- Rayna
- Witch_Eva/Eva
- Glauces/Esther
- Patricia
- DoubleD
- Evanesco
- WinterWolf
- Kevin./Kevin
- Sylver
- Sinnaye
- Shirley
- Perijn/Loena Leeflang
- Elijah
- tops
- Niinza

Zie je jezelf niet in dit lijstje staan? P.M. mij dan je last.fm profiel en ik zorg dat je er tussen staat.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 15:01 

Ik zet Last.fm wel steeds aan om de liedjes naar mijn account te scrobbelen, maar voor de rest doe ik er weinig meer mee. Meestal komt hij met artiesten aanzetten die ik toch al in mijn lijstje heb staan. Daarnaast zou ik Frans Bauer niet met Herman van Veen willen vergelijken.
Op de een of andere manier valt het voor een deel toch tegen.
Aan de andere kant leer je wel weer heel veel mensen kennen die dezelfde muzieksmaak hebben en je op die manier aan andere muziek kunnen helpen.
Ik geloof dat ik zo toch al weer aardig wat bands en groepen heb (her)ontdekt.

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 15:10 

Even tussendoor, http://www.mp3tag.de/en/download.html (geen zorgen het is niet Duits!) is een handig progamma om de tags te editten. Het gaat snel en gemakkelijk! Bovendien kan het progamma ook geen kwaad.

Zelf ben ik actief/niet actief op last.fm.
Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden tbh.

Profiel  

The Pink Operator

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 15:29 

In het begin was ik best actief met Last.fm, en ik vond het altijd wel leuk om naar de Last.fm radio te luisteren en nieuwe liedjes te ontdekken... En toen moest je gaan betalen, en daar begin ik dus niet aan. xD

Dus nouja, als ik iTunes aanzet scrobbelt ie nog wel, maar verder doe ik er niet heel veel meer mee. Probleem is ook dat ie m'n iPod maar niet scrobbelt, en via iTunes zelf op mijn computer luister ik niet zo vaak muziek, dus tja...

Op zich wel jammer van dat betalen, want ik vond de Last.fm radio zeker een succes.

Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 16:27 

Ik ben nog steeds actief met Last.fm. Heb in november 2008 een account gemaakt en ik zit er nog steeds vaak op. Ik vind het een hele handige website. Het is leuk om te zien hoeveel je nou naar een bepaalde artiest hebt geluisterd. Plus het is handig om te zien welke events er zijn. Ik heb ook veel nieuwe artiesten ontdekt door Last.fm. Ik kwam in het verleden ook wel eens op artiestenpagina's en groepen, maar dat doe ik nu ook minder.

Gaan we nog lijstjes posten? Ik plaats wel even mijn lijstje van heel 2010 aangezien we bij het begin van het jaar zijn.

Top Artists
1 Jonas Brothers 31,825
2 Nick Jonas & The Administration 5,882
3 Nicholas Jonas 2,837
4 Taylor Swift 2,232
5 Nick Jonas 1,648

Nou ja ik hoef jullie denk ik niet te vertellen welke artiesten ik goed vind. xD Leuk dat Nick er 3 keer in staat. En SQUEEE Taylor Swift staat er ook nog in. xD

Top Tracks
1 Nick Jonas – London (Foolishly) 894
2 Jonas Brothers – Turn Right 856
3 Nick Jonas & The Administration – Rose Garden 696
4 Jonas Brothers – Inseparable 676
5 Jonas Brothers – Black Keys 611

Yay London (Foolishly) staat op nummer 1. Ik wil nog steeds een keer dat er een studioversie er van komt. Die is er namelijk nog niet. De rest natuurlijk veel Jonas Brothers. Deze drie liedjes zijn ook mijn favoriete JB liedjes dus dat klopt wel.

De volgende keer zal ik wel meer recentelijke lijstjes posten. xD

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:28 

Ik ben ook nog steeds actief, ik vind de statistieken heel leuk en het is ook ideaal om nieuwe muziek te ontdekken. Ik ben gauw verveeld met muziek na een tijdje, dus wil wel graag veel nieuwe muziek luisteren.

Mijn 2010 lijstje
1 Angus & Julia Stone 363
2 Andrew Bird 314
3 Tim Christensen 310
4 Curtis Mayfield 288
5 Ron Sexsmith 265
6 Tame Impala 245
7 Laura Marling 243
8 Pink Floyd 240
9 Jimi Hendrix 230
10 The Doors 228

Spoiler:
11 The Black Keys 222
12 Spoon 218
13 Eels 217
14 Calexico 216
15 Local Natives 215
16 Blitzen Trapper 211
17 Midlake 204
18 Marike Jager 196
19 Charles Mingus 195
19 Johnny Cash 195
21 Feist 193
22 Modest Mouse 190
23 Morphine 186
24 Erland and the Carnival 180
25 Sigur Rós 178
26 Menomena 169
27 The National 161
28 Nick Cave and the Bad Seeds 158
28 Portugal. The Man 158
30 Tom Waits 154
31 Frightened Rabbit 149
32 Bruce Springsteen 145
32 Balthazar 145
34 The Magnetic Fields 143
35 Wilco 139

Bruce Springsteen is mijn topartiest overall en ik heb in de spoiler even het meer volledige lijstje geplaatst. Volgens mij luister ik teveel muziek. xD

Het top nummers lijstje vind ik iets minder interessant. Ik luister vaak volledige albums en daardoor is dat lijstje veel minder veelzijdig.

@Eva: jouw top artist uit 2010 heeft bijna 32 keer zoveel plays als de mijne overall. xD

@Over het betalen: ze kunnen bijna niet meer anders, ze maakten in 2009 of 2008 veel verlies, vooral door het streamen. Ik vind het wel jammer dat ze het dan niet voor de hele wereld invoeren, en dan een lager maandbedrag invoeren. Dat zou wat mij betreft een stuk eerlijker zijn. Ik heb ook een paar keer voor een maand of een paar maanden, voor 2,4 euro (als je in dollars) betaald vind ik het nog wel te doen.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 21:42 

Dit is (min of meer) mijn 2010 lijstje.

1 Nightwish 565
2 Bare: A Pop Opera 544
3 Sonata Arctica 494
4 Garbage 364
5 REPO! The Genetic Opera Soundtrack 302
6 P!nk 272
7 Titanic - A New Musical 235
8 Andrew Lloyd Webber 193
9 Stephen Sondheim 181
10 Frank Wildhorn 180

Veel musical dus, 6 van de 10. Dat Bare hoog staat is niet meer dan logisch, maar ik ben verbaasd dat ik toch Sondheim zo hoog heb staan XD Ik luister op zich niet zo veel muziek, aangezien ik vooral TV aan heb staan als ik achter m'n laptop zit. Muziek luister ik vooral onderweg.

Ik gebruik Last.fm trouwens eigenlijk alleen voor het scrobblen, meer doe ik d'r eigenlijk niet mee. XD

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 21:52 

Dit is mijn lijstje van de laatste 12 maanden:

1 Epica 698
2 Florence + the Machine 478
3 Róisí­n Murphy 470
4 Reverend and The Makers 147
5 Nirvana 125
6 Enya 122
6 My Chemical Romance 122
8 Moloko 118
9 Delain 94
10 Editors 88

Dit lijstje verbaast me erg. Dat Epica op 1 staat is niet zo heel vreemd, want vorig jaar deze tijd was ik helemaal into it.
Ik herinner me ook dat ik veel naar Florence + the Machine geluisterd heb.
Róisí­n Murphy is begonnen eind 2010, maar nu luister ik haar haast non-stop.
Reverend and the Makers vind ik ook heel goed en die staan vlak voor Róisí­n Murphy, dus begin ik soms daarmee voor ik overga naar Róisí­n Murphy =)
Nirvana vind ik écht heel vreemd. Ik kan me namelijk helemaal niet herinneren dat ik daar veel naar geluisterd heb dit jaar.
Hetzelfde gaat op voor Enya. Ik kan me een paar keer herinneren dat ik een liedje van haar afspeelde, maar dat ik daar zo vaak naar luisterde?
My Chemical Romance is nog zo'n geval. Het kan ook zijn dat ik weer even een korte fanperiode heb gehad en het me al niet meer herinner, die periodes zijn om de één of andere reden altijd heel kort.
Moloko verbaast dan weer omdat het zo laag staat. Daar heb ik net heel vaak naar geluisterd. Ik moet wel toegeven dat ik ze eerst erg lang op YouTube geluisterd heb (de filmpjes van Pinkpop 2004 vooral) en dan via iTunes vooral naar Róisí­n Murphy neigde.
Delain... wtf? Heb ik daar zelfs naar geluisterd? Echt weird...
Editors, daarvan dacht ik dat ze hoger zouden staan. Daar heb ik toch best vaak naar geluisterd.

Rond november heb ik een heel intensieve Marina and the Diamonds periode gehad, along with Hollywood Kill. Ik vind het dan ook een beetje raar dat zij er niet in staan. Maar dat kan ook zijn doordat ik ze vooral onderweg luisterde via mijn telefoon en dat scrobbelt natuurlijk niet.

Net als Jalf gebruik ik last.fm eigenlijk ook enkel voor het scrobbelen :p

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Laatst bijgewerkt door Genner op zo feb 06, 2011 21:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 22:51 

Ik zet hier ook maar even mijn Last.fm lijstje van de afgelopen 12 maanden neer. En ik zie dat ik niet meer in het lijstje van de accounts sta! Dus bij deze.

1. Muse - 1337
2. Green Day - 324
3. Coldplay - 305
4. Air Traffic - 273
5. Editors - 230
6. Snow Patrol - 217
7. 30 Seconds To Mars - 163
7. The Script - 163
9. The Temper Trap - 111
10. The All-American Rejects - 107

Hmm. Ja. Hmm. Veel Muse. Dat had ik ook eigenlijk wel zien aankomen, want ik luister elke dag wel gewoon naar Muse, het is gewoon mijn favoriete band at the moment voor nu al een jaar lang. Ik heb ongemerkt wel veel naar Green Day geluisterd, maar dat komt denk ik ook omdat ze vorig jaar naar Pinkpop kwamen en dat ik ze daarom daarvoor en daarna heel veel heb geluisterd. Dat The Script in dit lijstje staat vind ik wel bijzonder, want ik heb hun CD pas 2 maanden (ja ik ben nog zo'n iemand die echt CD's koopt met zo'n hoesje er om heen).
Voor komend jaar denk ik wel dat dit lijstje gaat veranderen. Ik denk dat volgend jaar White Lies er soieso hoog instaan, en The Temper Trap ook een stuk hoger. Van die twee bands heb ik nu ook CD's op m'n iPod staan (finally) en ik heb nu ook een iPod dus (finally, na 1,5 jaar zonder) dus ik denk dat m'n total plays ook wel omhoog zal gaan.

]High scores on solitaire

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 11:50 

Ik ben ook actief bezig met Last.fm. <3
Ik vind het echt superhandig om nieuwe artiesten te ontdekken en ook om te weten hoe je je liedjes moet taggen, haha.

Laatste 12 maanden
01. Maroon 5 - 2,111
02. Bruce Springsteen - 971
03. McFly - 952
04. Kelly Clarkson - 886
05. All Time Low - 851
06. Bryan Adams - 729
07. OK Go - 617
08. Rob Thomas - 568
09. Kevin Rudolf - 557
10. Jason Mraz - 556

Maroon 5, yay! En Bruce, ik ging hem op een gegeven moment heel erg veel luisteren. <3
Ik vind het wel apart dat McFly & Kevin Rudolf zo hoog staan - McFly luister ik de laatste paar maanden niet echt meer en Kevin ook niet... maar ja, dan heb ik aan het begin van die twaalf maanden vast heel erg veel naar hun geluisterd. xD
Wel tof dat OK Go, Rob Thomas & Bryan Adams er heel hoog in staan, ik luister echt veel naar hun dit jaar, en naar Rob Thomas pas de afgelopen maanden.
Jammer dat Jason zo laag staat.

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 22:10 

Haha, mijn startpost heeft het nog overleeft. Wel een beetje verouderd maar nog wel goed genoeg. :P

Last.fm gebruik ik vooral doordat elk liedje wat ik luister bijgehouden wordt. Ik ben dol op statistieken en vind het leuk om precies te weten hoeveel liedjes ik van elke artiest heb geluisterd.

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 21:19 

Tóch maar weer actief op last.fm.

Ik heb niet zulke hoge stats hoor, haha. Af en toe verwijder ik mijn geschiedenis nog wel eens, ik heb mijzelf alleen nu wel voorgenomen dat niet meer te doen in het heden, tenzij mijn muzieksmaak compleet is veranderd, of dan maak ik een nieuw account aan.

In ieder geval:

Top Artists
1 Florence + the Machine 103
2 John Mayer 101
3 I Blame Coco 36
3 Ellie Goulding 36
5 Mumford & Sons 28
6 The Kills 24
6 Patrick Watson 24
8 Danny Elfman 22
8 Laura Marling 22
10 James Newton Howard 21

& hier mijn last.fm account. :]

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 10:32 

Mijn laatste 12 maanden lijstje

1 Rapalje 1,552
2 Anúna 1,139
3 OMNIA 836
4 Mike Boddé 757
5 Sneeuwwitje de musical 414
6 The Dubliners 337
7 Laí¯s 188
8 Blackmore's Night 157
9 Meier&dieGeier 149
10 Herman van Veen 130

Sommige artiesten heb ik echt weinig geluisterd ten opzichte van andere. Sneeuwwitje is overigens wel een uitschieter, aangezien het merendeel folkmuziek is. Daarentegen zijn The Dubliners weer een uitschieter de andere kant op wanneer je bedankt dat die in het totaalplaatje nog steeds op plaats 3 staan.
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook erg weinig muziek geluisterd heb, misschien moet ik dat toch weer eens wat meer gaan doen. Anders heb ik straks een dikke laag stof weg te poetsen. :mrgreen:

Profiel  

Angel of the Light

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 12:28 

Ik gebruik LAST.FM eigenlijk alleen nog maar om luisterstatistieken bij te houden. Ook voor mij was het punt waar je moest gaan betalen heel vervelend. Ik ben heel lang subscriber geweest, maar heb geen zin om daar extra voor te blijven betalen. Natuurlijk ben ik Last.FM wel heel dankbaar dat ze me met Omnia kennis hebben laten maken, maar het veel gebruik maken van Last.FM is wel voorbij.

Mijn stats voor het afgelopen jaar:
1 Omnia 4,485
2 Faun 752
3 Nightwish 678
4 Sonata Arctica 504
5 Within Temptation 490
6 Aero Fragment 435
7 Rapalje 297
8 Glee Cast 244
9 Indica 237
10 Qntal 232

Valt het op dat ik nogal erg Omnia-fan ben? (a)

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 18:30 

Ligt het aan mij of doen steeds minder Nederlanders/Vlamingen/mensen aan Last.fm? Ik kom het steeds minder vaak tegen dat iemand een account oid heeft. Eerder had ik het gevoel dat veel mensen wel een account hadden en actief waren. Ik moet me er zelf ook op betrappen dat ik Last.fm nu helemaal alleen maar heb om mijn statistieken bij te houden. Ik kom helemaal niet meer in de groups of artists pages. Dat deed ik eerder nog wel. Wel zet ik de events in mijn agenda al ga ik niet vaak naar concerten. xD

Ik zal even mijn lijstje plaatsen van de afgelopen 3 maand aangezien mijn lijstje er een keer anders eruit ziet. xD En omdat het inmiddels al 3 maand geleden is dat ik hier een lijstje geplaatst heb.

Top Artists last 3 months
1) Taylor Swift 634
2) Jonas Brothers 325
3) Jason Mraz 298
4) Demi Lovato 186
5) Justin Bieber 154

Een keer geen Jonas Brothers (of Robert Pattinson) bovenaan. Dat is nog nooit in die 2.5 jaar gebeurd. xD Nou ja misschien heeft Jason Mraz helemaal in het begin wel eens in mijn "top artists" lijstje gestaan, maar dat kan ik me niet meer herinneren. Maar ja Taylor staat ook zo hoog omdat ik vorige maand naar haar concert ben geweest.
Het valt jullie waarschijnlijk ook meteen op dat ik sowieso minder vaak naar de artiest zelf heb geluisterd. Dat klopt inderdaad. Je kan zo wel merken dat ik de afgelopen 3 maand druk ben geweest en weinig tijd heb gehad om muziek te luisteren. En normaal had ik altijd muziek aanstaan als ik achter de computer zat, maar ik zit nu eigenlijk nooit meer achter de computer. Zit vaak achter mijn laptop waar geen iTunes/muziek op staat en ik kijk dan veel tv series/films. Daar komt het ook door. Demi Lovato staat op nummer 4. Ik mag d'r niet persoonlijk. Ik vind haar uberirritant en dan heb ik het nog niet eens over haar stans gehad die nog irritanter zijn dan Beliebers+Twihards+JonasFans bij elkaar opgeteld. xD Maar ja ze is wel een goede zangeres en heeft leuke liedjes. [a]

Top Tracks last 3 months
1 Taylor Swift – Better Than Revenge 40
2 Justin Bieber – Pray 35
3 Justin Bieber – Never Say Never 28
4 Justin Bieber – U Smile 25
4 Miley Cyrus – Can't Be Tamed 25
4 Taylor Swift – Never Grow Up 25
4 Taylor Swift – Last Kiss 25

Natuurlijk veel Taylor Swift omdat zij ook bovenaan staat in mijn top artists lijstje. En veel Justin Bieber =D Maar dat komt omdat ik maar een paar liedjes van hem heb. xD Hij heeft sowieso minder liedjes dan andere artiesten in mijn lijst, dus dan krijg je dat al snel. Wel grappig dat Better Than Revenge bovenaan staat. xD Ook weird dat Can't Be Tamed erin staat. Ik heb niet het idee dat ik daar echt vaak naar geluisterd heb ofzo.

Oh en volgens mij stond in dit topic ook nog niet de link voor de HPF and FFF group. Meld je dus aan als je een account hebt! <3

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: