|
Geplaatst: do feb 03, 2011 17:11

Dorothy heeft, net zoals haar toekomstige wederhelft, geen oog dicht gedaan. De hele nacht lang zat ze de bruiloft en het feest te overpeinzen. Zou Polly de imposante bruidstaart die ze besteld heeft al gemaakt hebben? Nu ja, ze was al blij dat hij Syll ervan kon overtuigen om geen broodjes met kaas tot het buffet te rekenen. Dorothy heeft dagenlang getobd over de verschillende mogelijkheden: de taart, de decoratie, de locatie, haar kapsel, de jurken van de bruidsmeisjes, het boeket, de huwelijksreis,...
Er was maar één ding waar ze niet over twijfelde en dat was de jurk die ze zou dragen. Toen ze na urenlang gewoel toch maar besloot om op te staan, nam ze voorzichtig de jurk die voor haar kast klaar hing. Het was de jurk van haar moeder: een van de weinige dingen die ze nog van haar had kunnen bewaren. Dorothy neemt de smetteloze jurk van het hangertje en drukt het chique stof tegen haar borst. Vervolgens gaat ze op haar tenen staan, draait in het rond en stelt goedkeurend vast hoe de jurk elegant om haar enkels draait. Vandaag zou de mooiste dag van haar leven zijn. Zij en Syll waren voorbestemd om het mooiste en gelukkigste koppel van de wereld te worden en niets of niemand zou hen daar van kunnen weerhouden. Wanneer zij Sylls echtgenote zou zijn, dan zou hij haar nooit iets kwalijk nemen.
Daar was ze zeker van.
Nadat ze haar jurk had aangetrokken en aan haar haar wou beginnen, hoorde ze een heel bekende stem door haar brievenbus galmen. Opgelaten rent ze naar de voordeur en slaat verrukt haar armen rond haar beste vriendin.
"Liz! Ik ben zo blij om je te zien! Kom binnen!"

Donovan begint plechtig te schrijven. Hij knikt bij elk antwoord dat Helena verkondigt en had wel verwacht dat ze uit Edinburgh kwam. Zo'n accent hoor je op kilometers afstand.
"In welke afdeling heb je gezeten?", vraagt hij vriendelijk om het gesprek een beetje op gang te houden. Ondertussen komt een jongeman binnen met een zogenaamd nonchalant kapsel, maar Donovan heeft een vermoeden dat 't zo'n haarsnit is waar je urenlang voor voor de spiegel moet staan. Donovan kan het weten, want zo'n kapsel heeft hij ook. Maar dat zal hij natuurlijk niet toegeven. De jongen in kwestie is duidelijk purper, maar dat kan natuurlijk nog heel snel veranderen. Donovan probeert een zucht te onderdrukken wanneer Helena een opmerking geeft over zijn vragen. Dat ze zou zeuren over de kleurtjesvraag, dat zou hem niet verbazen, maar hij had verwacht dat je bloedsoort toch wel in elk dorp gevraagd wordt.
"Het spijt me, maar ik maak deze documenten niet. Dit heb ik van hogere hand, het ministerie, doorgekregen. Zij willen graag weten welke bloedsoorten in de verschillende districten aanwezig zijn. Ik neem aan dat je geen pureblood bent?", voegt Donovan eraan toe, wanneer hij Helena verwachtingsvol aankijkt.
Geen enkele fullblood zeurt over de bloedvraag wanneer ze zich komen inschrijven. Donovan moet, wanneer ze zich komen inschrijven, altijd met weerzin aanhoren dat hun stamboom volledig volstaat met fullbloods en ze afstammen van een of andere machtige en grootste tovenaar.
"En nee, je krijgt een huis naargelang je inkomen", voegt hij er snel aan toe, denkend aan zij smalle, oude rijhuisje waar hij het al een paar jaar mee moet stellen. Ondertussen neemt hij alvast een nieuw inschrijvingsdocument voor de andere nieuweling.
"Naam, geboortedatum, geboorteplaats, vorige woonplaats, beroep, naam van je ouders en bloedsoort, alstublieft."
Laatst bijgewerkt door Lacrimosa op do feb 03, 2011 17:41, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|