Olivier
Beginnend Tovenaar
|
|
Geplaatst: wo feb 09, 2011 16:50

Inmiddels is zijn hartslag zo ongeveer 180. Hij kon Selene wel vermoorden. Het is dat ze een volbloed was, anders had hij dat misschien nog gedaan ook nog. Ze wíst dat ze moest opschieten, en het is inmiddels al kwart voor 11.
Dan vliegt de deur van de badkamer ineens open, en voor hij het door heeft is Selene alweer verdwenen richting beneden, onder het mom van 'Alle tijd!' Haastig rent hij achter haar aan - daarbij een aantal treden op de trap overslaand - en ziet tot zijn verwondering dat ze doodleuk een boek aan het lezen is.
'Selene ga je aankleden!' zegt hij op een zo kwaad mogelijke toon. Eigenlijk was hij daar niet zo goed in, dus hij was niet zeker of het veel indruk maakte. Jij moet met pap Dorothy en Liz op gaan halen weet je nog! Dat hebben we gisteren afgesproken. En we zouden jullie daarna dan zien op het dorpsplein. Hij praat zo snel mogelijk, want de tijd begint nu echt te dringen, hij hoopt dus maar dat Selene hem begrijpt want ze lijkt meer geí¯nteresseerd in haar boek. Want pap geeft Dorothy aan me weg en jij bent bruidsmeisje met Liz dus jullie moeten ook samen komen. REMEMBER! Ik ga me douchen. Zie jullie daar wel.
Halverwege zijn laatste zin is hij alweer opweg naar boven. Snel gaat hij naar de badkamer. Daar treft hij tot zijn ergernis grote plassen water aan, die hij met een zwiep van zijn toverstok maar snel opruimt. Hij draait de kraan open en springt snel onder de douche. Nog iets meer dan een half uur en dan gaat hij trouwen. Hij vraagt zich af of ze het gaan halen.

'Oke, nu nog even langs Polly om te controleren of alles daar goed gaat,' denkt hij bij zichzelf. Hij is eigenlijk alweer vergeten dat hij met Mairi aan het praten is, zo druk is hij bezig in zijn hoofd. Hij hoort dat ze hem nog wat naroept, maar als hij dat beseft is ze al uitgepraat, en heeft hij er eigenlijk niks van meegekregen. 'Waarom ben ik ook alweer mijn to-do-lijstje vergeten thuis, ik weet zeker dat ik nog iets vergeet,' piekert hij. Er is echter ook geen tijd meer om langs huis te gaan, denkt hij, dus snelt hij richting Polly's Pub. Hij steekt snel het plein over, gaat de straat in, komt langs zijn huis, en even later ziet hij Polly's Pub al liggen. Het ziet er nog donker uit, maar hij heeft er alle vertrouwen in dat ze druk bezig is. Hij voelt aan de deur en merkt dat deze open is. Hij stapt naar binnen en roept voor de zekerheid eens "˜Polly, ik ben het. Ik kom kijken of alles goed gaat,'roept hij, niet wetend waar ze zich bevindt. Wanneer hij een paar stappen binnen zet komt de geur van smekkiesoep hem al tegemoet vanuit de keuken. Bah, niet zijn favoriete smaak zo te ruiken.
_________________ 'I've to go back, haven't I?' 'That is up to you.'' Do I have a choice?' 'Oh Yes.' Dumbledore smiled at him. 'We are in King's Cross you say? I think that if you decided not to go back, you would be able to...let's say...board a train.'
|
|