Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende

7e jaars

BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 0:54 

Citaat:
01. The Prestige (2006)
02. Batman Begins (2005)
03. Dog Day Afternoon (1975)
04. Kingdom of Heaven (2005)
05. Black Hawk Down (2001)
06. Memento (2000)
07. Body of Lies (2008)
08. Groundhog Day (1993)
09. Charlie Wilson's War (2007)
10. Heat (1995)
11. Shutter Island (2010)
12. Starship Troopers (1997)
13. Serpico (1973)
14. Thelma & Louise (1991)
15. Bowling for Columbine (2002)
16. There Will Be Blood (2007)
17. TRON: Legacy (2010)

There Will Be Blood
Dit is een ontzettend boeiende film. Het hoofdpersonage wekt echt gigantische hoeveelheden antipathie bij me op. Dat maakt de film ook zo goed. Het toneelspel is echt heel goed. Anyway: de film gaat over het leven van een Texaanse olieboer.
Spoiler:
Hijzelf zegt dat het zijn doel is zoveel geld te verdienen zodat hij met niemand meer te maken moet hebben.

De film gaat eigenlijk dieper. Het gaat meer over de menselijke geest en wat een grote invloed uitoefent op die geest (kapitalisme, religie).

TRON: Legacy
Deze film heeft me echt teleurgesteld. Hier had echt zoveel meer ingezeten. Allereerst was dit mijn eerste 3D film in de bios. Ten eerste ben ik niet onder de indruk van de techniek. Steker nog, ik kijk veel liever 2D films. Die bril weegt wel een kilo en zit dus niet lekker en hij glijd telkens een beetje van mijn neus af. Ten tweede heeft zo'n bril een zonnebril effect waardoor je alles donker ziet. Een groot deel was 2D en toen ik die bril dus afhad, zag alles er veel helderder uit.
Het verhaal ook tegen. Wat ik wil is gewoon lekkere acties met neonlichten en vette motoren in een mooi geanimeerde omgeving. De actie was beperkt en de finale zelfs heel slordig. Het grootste gedeelte van de film ging over dom gezever waar ieder mens niet vrolijk van wordt.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 8:28 

Citaat:

Twister
Gisteravond was deze film op RTL7 en aangezien ik geen leuk programma kon vinden om te kijken, heb ik deze film maar opgezet. De film gaat over onderzoek naar tornado's en eerst leek het me wel interessant, maar toen het tweede reclameblok begon heb ik toch weggezapt. De film gaf me niet echt stof tot nadenken en ik vond de technische aspecten van dat tornado-onderzoek ook niet zo interessant.

Edit: ik was vergeten dat ik ook nog The Siege heb gezien op zaterdagavond ;o

The Siege
Deze film gaat over een reeks terroristische aanslagen in New York. Uiteindelijk komt het leger helpen om de terroristen te vinden, alleen dit maakt het eigenlijk alleen maar erger... de stad raakt steeds meer verdeeld en moslims worden opgepakt, etcetera. Ik vond het een superinteressante en indrukwekkende film, zeker omdat er veel controversií«le issues in verwerkt zitten. Het bijzondere is nog wel dat deze film ruim vóór 9/11 gemaakt is (1998), terwijl het een heel actueel onderwerp is.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 13:57 

1. The Terror 1963
2. The Other Guys 2010
3. How to tame your dragon 2010
4. The Ten Commandments 2006
5. Ringu 1998
6. Bride & Prejudice 2004 (eindelijk af kunnen kijken)

The Terror
Het begin is ongelooflijk traag, maar daarna is het eigenlijk best een leuke film. Voor mijn gevoel klopte het einde niet helemaal. Maar toch, leuk om eens een film uit 1963 te hebben gezien.

The Other Guys
Er zitten leuke stukken in de film, maar over het algemeen vond ik de trailer leuker was dan de film zelf. Ergens halverwege werd het verhaal behoorlijk langdradig. Gelukkig was het einde daarentegen wel weer een stuk spannender.

How to tame your dragon
Hoe kan een film van Dreamworks van de makers van Shrek nu niet leuk uitvallen. Deze was ook echt weer super. Geweldig hoe ze van de draken een soort van katten hadden gemaakt. Kriebel aan z'n kinnetje en ze zijn je vriend. Heb echt kunnen genieten van deze film.

The Ten Commandments
Ik had de film in twee delen en ik moet toegeven dat het eerste deel zoveel leuker was dan het tweede deel. Niet in het minst om dat Menerith in het eerste deel nog leefde. Daarnaast werden de 10 plagen over Egypte losgelaten.
Het tweede deel was eigenlijk alleen maar een suffe reis naar het beloofde land, waarbij de mensen met elkaar op de vuist gingen, in plaats van met de vijand.
Wel mooi gebruik van natuurbeelden trouwens.

Laatst bijgewerkt door Aisling op wo feb 09, 2011 15:37, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 18:37 

Citaat:
001. Yes Man (2008)
002. The Green Mile (1991)
003. I Am Sam (2001)
004. How To Lose A Guy In 10 Days (2003)
005. How to Lose Friends & Alienate People (2008)
006. Love Happens (2009)
007. Marley & Me (2008)
008. V for Vendetta (2006)
009. Prince of Persia: The Sands of Time (2010)
010. An American Werewolf in London (1981)

011. The Ugly Truth (2009)
012. Easy A (2010)
013. Zombieland (2009)
014. I Know What You Did Last Summer (1997)
015. Constantine (2005)
016. Call Of The Wild (????)

Zombieland vond ik echt heel erg leuk! Echt een aanrader. Ik dacht eerst dat dat echt zo'n foute film zou zijn die totaal geen plot heeft, maar dat is dus niet waar. Heb me er echt mee vermaakt!

I know what you did last summer vond ik ook leuk. Vooral omdat ik hem samen met mijn beste vriendin keek, dus het was sowieso al gezellig. Niet heel eng, wel wat schrikmomenten. Voor schijterds zoals ik dus leuk ^^

Contstantine. Nja, de sfeer vond ik wel leuk, maar ik vond hem wat saaiig en de reclameblokken van Veronica hielpen nou niet echt mee. Wel afgezien, dus boeiend genoeg. Leuk voor 1 keer, maar ik zou hem niet nog een keer kijken.

Call of the wild is zo'n gek geval. Ik kan nergens een IMDb of MovieMeter link vinden. Maar wel op bol.com en op de site van de FRS. Nja, weird. Er is dus wel een serie van, maar dat is niet de film en die film heb ik juist gezien. En ik vond hem ook best leuk. Dit is echt een film die ik op mijn 12e had moeten zien, dan was ik waarschijnlijk verliefd geweest op deze film. Honden, sledehonden, mooie natuur, die sfeer <3 Love. Die hond is echt práchtig!

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 22:32 

Citaat:

10. My Bloody Valentine
Ha, nevernooitmeer. Ik heb de film niet volledig gezien en dat is maar goed ook o.o Ik moet gewoon géén horrorfilms kijken. Stomme vader die hem aan laat staan als ik daar ben XD Ik ben serieus weggelopen tijdens stukjes en vroeg me af of er geen man met houweel stond in de gang XD Gewoon nooit meer. Zeker niet in zulke goede kwaliteit XD

11. Make It Happen
Hier ben ik wel over te spreken, in tegenstelling tot die hierboven [A] Typische dansfilm, was net op tv en had hem nog nooit gezien. Wel leuke film voor een keer. Dansfilms zijn sowieso wel leuk om even te zien als je toch niets te doen hebt.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 0:26 

Pottergirl schreef:

Save The Last Dance
Julia Stiles! <3 Lekkere bankhangfilm - niet nadenken, gewoon kijken.

Where The Wild Things Are
Ik had het prentenboek gelezen en nu heb ik dus de film gezien. Ik vond het een hele goeie film, voornamelijk omdat ik ging meeleven met de monsters, wat ik een hele prestatie vond.

Mr And Mrs Smith
Wilde ik altijd nog zien. Hij viel me een beetje tegen, want ik vond 'm te lang duren. Het bleef maar doorgaan! Het enige dat me ervan weerhield om te zappen was het hoge eye candy-gehalte :') Maar wel een leuk verhaal en Brad en Angelina zijn natuurlijk prima acteurs.

Black Swan
UNF. Natalie Portman <3 Zie mijn post in het 'welke film heb je als laatst gezien'-topic. Frrrrrrreaky.

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 15:13 

Citaat:
1. Love and other drugs
2. Life as we know it.

3. Daybreakers.

EINDELIJK een vampierenfilm die ik nog eens goed vond. Hij is helemaal anders dan al die andere apocalypse films die ze tegenwoordig zo graag maken. Deze wordt eens een keer getoond vanuit een vampiers perspectief! En ik vind de ogen van die vampiers echt gewoon prachtig <3 En ik vond het einde mooi? Ach, joh, gewoon... Hij was geweldig en ik ben écht blij dat ik mijn studietijd heb opgeofferd voor deze film.

Ex hox momento pended aeternitas.
Aan dit ogenblik hangt de eeuwigheid.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 15:35 

Lady Voldemort schreef:
1. Glee - season 1 (al weet ik niet of dat helemaal telt als film?)
2. A knight's tale.
3. Amí¨lie.
4. Angus, Thongs & Perfect snogging.
5. Cloudy with a chance on meatballs.
6. Chronicles of Narnia: the witch, the lion and the wardrobe.
7. Despicable me.
8. Epic movie.
9. Get smart.
10. Ice Age 2: The meltdown.
11. Inkheart.
12. Labour pains.
13. Law abiding citizen.
14. Meet the spartans.
15. Princess sing-a-long 3.
16. Sorcerers Apprentice.
17. Tangled.
18. Thirteen.
19. The spiderwick chronicles.
20. Bambi.
21. Legends of the Guardians: Owls of Ga'Hoole.
22. Stan Helsing.

22. Stan Helsing, wat een kutfilm :') Het moest een grappige parody zijn, maar ik heb geen humor gevonden. Wel een hoop enge stukjes, hahaha, echt te stom voor woorden. Maar ze gebruiken allerlei horrofilms voor deze parody en aangezien ik niet tegen horror kan EN geen humor zag, vond ik deze film echt niets.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 19:39 

Citaat:
001: Love and Other Drugs ***
002: Blue Lagoon ***
003: The Chronicles of Narnia: Voyage of the Dawn Treader **
004: Megamind ****
005: Meet the Parents: Little Fockers **
006: The Diving Bell and the Butterfly ****
007: Tucker & Dale vs. Evil ****
008: New Kids Turbo **
009: Morning Glory ***
010: Dik Trom ****
011: Center Stage ***
012: Evita *

013: London Boulevard *
Eigenlijk geef ik films nooit maar één *, omdat er altijd tijd en moeite in is gestoken door een heel team, maar soms kan het niet anders. En nu gebeurt het twee keer achter elkaar. London Boulevard was vooral een hele saaie en onduidelijke film. Ik was even ingedut (in de bioscoop!) en toen ik aan een vriendin vroeg wat er nou gebeurt was, kon zij het ook niet vertellen... Het verhaal is vaag, personages lijken veel op elkaar en ga zo maar door.
We hebben nog aardig wat mensen weg zien lopen uit de bioscoop, maar wij wilden het toch een kans geven. Achteraf hebben we daar best spijt van :')

014: Vampires Suck ***
Over deze film zijn de meningen verdeeld. You love it or you hate it. Ik kon hem als ex-Twilightfangirl wel waarderen en ik heb om veel van de grappen echt hard kunnen lachen. Vooral de grap over Abercrombie & Fitch was made of awesome XD Verder denk ik wel dat je van de Scary/Disaster/Epic/etc. Movie(s) moet houden om deze film te kunnen waarderen.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 22:45 

Citaat:

12. The Brothers Grimm
Net op TV gezien en ik vind hem leuk <3 Ik wilde deze film al heel erg lang zien, maar geen tijd, vergeten etc. Fijn dat hij nu op tv is dan kan ik makkelijker kijken. Leuke film, ben tevreden. Wil hem wel op dvd <3

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 16:46 

Lady Voldemort schreef:
1. Glee - season 1 (al weet ik niet of dat helemaal telt als film?)
2. A knight's tale.
3. Amí¨lie.
4. Angus, Thongs & Perfect snogging.
5. Cloudy with a chance on meatballs.
6. Chronicles of Narnia: the witch, the lion and the wardrobe.
7. Despicable me.
8. Epic movie.
9. Get smart.
10. Ice Age 2: The meltdown.
11. Inkheart.
12. Labour pains.
13. Law abiding citizen.
14. Meet the spartans.
15. Princess sing-a-long 3.
16. Sorcerers Apprentice.
17. Tangled.
18. Thirteen.
19. The spiderwick chronicles.
20. Bambi.
21. Legends of the Guardians: Owls of Ga'Hoole.
22. Stan Helsing.
23. Willow.

23. Willow. Ach, wat zal ik daar eens over zeggen. Jaren geleden heb ik deze film gekeken en toen vond ik 'm heel leuk, maar nu ik wat ouder ben en wat meer films heb gekeken, valt hij toch een beetje tegen. Wel jammer, want ik heb m'n leuke herinneringen aan deze film wel een beetje verpest :p (en ik vind het onder 'nieuw' vallen, omdat het al zó lang geleden was, dat ik de film toch niet meer wist)

Laatst bijgewerkt door Lady Voldemort op vr feb 11, 2011 20:08, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 19:32 

Ik denk niet dat ik dit jaar de 100 haal. Ik zie dat ik vorig jaar deze tijd al 17 nieuwe films had gezien O.o (en als ik zie welke kan ik niet geloven dat dat al een jaar geleden is). Maar misschien haal ik de 50 wel.

#001 I Can't Think Straight

Dit was een teleurstelling. De twee lead actresses acteerden goed, maar alle andere acteurs waren echt heel ongeloofwaardig. Het verhaal was supervoorspelbaar, echt dertien in een dozijn. Niet alleen zag je het einde al van mijlenver aankomen, ook alle conflicten tussenin. Er is echt helemaal niets origineels aan deze film. Geen aanrader, dus.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 23:19 

@Lady Voldemort: 't is 100 nieuwe films per jaar, hí¨ @@

Citaat:
001 Trigun the Movie ***
002 10,000 BC ***
003 Vicky Cristina Barcelona **
004 The Chronicles of Narnia: Voyage of the Dawn Treader ***
005 True Grit ***
006 As Good As It Gets ***(*)
007 Road To Perdition ***(*)
008 Crank ***
009 Cold Mountain ***
010 Dear Zachary ****

011 Megamind ****
012 Crank High Voltage **(*)
013 El Orfanato ****
014 The Machinist ****
015 Insomnia ***(*)
016 Identity ****
017 The Fountain ****
018 Zodiac ***
019 The Painted Veil ***
020 Letters From Iwo Jima ***(*)

021 Miss Congeniality 2 **(*)
022 Un long dimanche de fianí§ailles ***
023 Big Momma's House **
024 Mean Girls 2 **
025 The Whole Nine Yards ***
026 Old Yeller **
027 Cujo **(*)
028 It's kind of a funny story ***
029 Orphan ***(*)
030 The Fighter ****

031 Love and Other Drugs *(*)
032 Onegin ***
033 Felidae ***(*)
034 Minoes ****
035 Plague Dogs ***
036 Groundhog Day ***(*)
037 The King's Speech ****(*)
038 Machete ***
039 Starsky and Hutch *(*)
040 Bernard and Doris ***(*)

041 Riding In Cars With Boys ***
042 The White Countess ***
043 Burlesque **
044 State of Play ***
045 3-10 to Yuma ***(*)
046 Due Date ***(*)
047 The Royal Tenenbaums ***(*)
048 The Tuxedo **(*)
049 But I'm A Cheerleader ***(*)
050 Let Me In ***(*)

The Tuxedo
Ik keek m eigenlijk voornamelijk vanwege Jason Isaacs xD En daar komt n groot deel van de sterretjes die ik deze film heb gegeven ook vandaan. De rest van de cast was meh, en het verhaal vond ik ook niet zo fantastisch.

But I'm A Cheerleader
Origineel onderwerp voor zo'n soort film, en hij was nog grappig ook. ^^

Let Me In
Kijk, Twilight @@, zo ga je met een vampier/mens relatie om. Ookal waren het nog maar kids.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 23:44 

Hehe, ik weet het, ik had de bedoeling van het topic (ondanks de behoorlijk duidelijke titel :')) verkeerd begrepen. Daarom probeerde ik het lame uit te leggen, haha. Ik zal vanaf nu eerlijk aan doen, want ik haal die 100 sowieso al niet.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 23:45 

Genner schreef:

The World Unseen
Deze film is met dezelfde twee lead actresses uit "I Can't Think Straight" (en ook een minirolletje voor een derde actrice). Ik vond deze film al een stuk beter. Sowieso was het verhaal minder oppervlakkig en speelden de actrices hun rol beter. Alleen blijf je een beetje op je honger zitten. De film komt traag op gang en bouwt heel langzaam naar iets toe dat er naar mijn gevoel uiteindelijk niet komt. De film had nog dieper mogen gaan en nog verder.

The Kids Are All Right
Wat een teleurstelling. Deze film is echt zo... chaos, op een slechte manier. Het is nooit duidelijk waar het verhaal echt over gaat. Alle clichés van heteroseksuele mannen over lesbische vrouwen komen langs. Het verhaal is héél erg WTF. Julianne Moore houdt deze film recht, zonder haar was er zeker niks aan geweest.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: