Sjar
Citizen of the World
|
|
Geplaatst: ma feb 28, 2011 14:52

Myrna haalt diep adem, om zichzelf zo rustig te houden. Advocaten kon ze absoluut niet uitstaan. Ze wist dan ook niet wat deze man hier kwam doen, maar ze mocht hem in ieder geval niet. Ze steekt onwillig haar hand uit, omdat ze nog altijd beleefd moest zijn naar haar gasten toe.
"Myrna Clarke, gastvrouw en dochter van de manager Arnold Clarke." stelt ze zichzelf voor, terwijl ze Altair aanstaart met een dodelijke blik. Zonder nog wat te zeggen rukt ze haar hand los en loopt de lobby binnen waar er een chaos van hier tot Tokyo heerst.
Myrna beent zich door de menigte heen, richting het kantoor van haar vader waar hij op zijn luie reet een sigaar aan het roken is. Ze gritst het ding uit zijn mond, gooit het op de grond en stampt er op.
"Pa, ik weet niet of je het door hebt, maar de brug is ingestort. Misschien is het de tijd om als manager naar voren te stappen en de menigte toe te spreken?" stelt ze hem nogal commanderend voor.
Arnold staat boos op. Hij was altijd boos. Wat had hij toch een dwars meiske op de wereld gezet. Hij verdiende dat heus niet, aangezien hij zich zo goed inzette voor de gasten. Hij proefde de chocolaatjes van te voren, om er voor te zorgen dat ze heerlijk waren, hij hield de camera's in de vrouwlijke kleedkamers in de gaten, om te checken dat er niks gestolen werd EN boven alles zorgde hij ervoor dat alle faciliteiten perfect waren voor de gasten, zoals de masseuse en de sauna. JA, dat deed hij dan wel allemaal voor zijn gasten.
"Brutale snotaap!" sneert hij naar Myrna. "Je bent mijn moeder niet ofzo!"
Hij haalt zijn neus op naar haar en loopt dan richting de mega-speaker-microfoon die hard genoeg staat, zodat iedereen op het eiland het kan horen. Hij gaat als een koning op een stoeltje zitten dat op het balkon boven de ingang staat. Hij schraapt zijn keel.
"Geachte gasten van Isla de Nome," kraamt hij formeel uit "Als manager van dit hotel, is het mij een ongenoegen om aan te kondigen, dat de brug is ingestort. Helaas heeft diegene die verantwoordelijk was voor het onderhoud van de brug, niet zijn werk gedaan. Er is geen andere mogelijkheid dan te blijven op Isla de Nome tot de brug hersteld is. Wanneer dit klaar zal zijn, is onbekend. Over en uit!"
Met die woorden loopt hij sloom terug naar binnen en steekt en nieuwe sigaar aan.
Myrna kijkt met open mond naar haar vader. HIJ was verantwoordelijk voor het onderhoud van de brug. Geen mogelijkheid terug?
"Jij was verantwoordelijk voor de brug! Waarom heb je de brug niet onderhouden?! En heb je gesproken met de Minister van Toverkunst in Jamaica? Er moet zo spoedig mogelijk een nieuwe brug komen."
"Wist ik veel dat die brug in elkaar zou zakken. Het leek me aardig stabiel met zoveel verkeer elke dag. En die vent van het ministerie is een oplichter. Hij haat me en hij vertikt het om een nieuwe brug te maken, aangezien hij mij beschuldigt dat het mijn verantwoordelijkheid was. Nou, ik zeg... poep!"
En met die woorden was Arnold uitgesproken.
_________________ And sometimes when the world stops floating in the sky, the sky full of possibilities and desires, it means a black tornado's come along and washed us all in shades of grey.
|
|