Misschien heb je gelijk. Maar het verandert mijn mening niet.
Je hebt gelijk dat het anders veel te raadselachtig zou worden met dat ze elke keer elkaar moeten opzoeken in een andere afdeling. Maar toch vind ik dat er wel een klein beetje meer wat van naar voren mag komen. Dat vind ik nog het meest gebeuren in HP & De Orde. Daar komen de afdelingen vaak te samen, dat vond ik heel leuk.
Je hebt gelijk Gryffindor stijgt steeds meer bij mij.
Maar goed, wij verschillen nou eenmaal heel erg van mening. En aangezien ik me nu toch wel licht wat aangevallen voel op mijn mening, hou ik liever op met deze discussie...
Kim schreef:
Jalf schreef:
@Kim; Haten? Serieus, das wel een beetje groot woord. Tuurlijk komt Gryffindor veel meer naar voren, de 3 main Characters zijn immers Gryffindor, logisch dat je dan meer van Gryff mee krijgt.
Haten is een groot woord ja. Ik vond het in de boeken ook niet zo erg,
maar ik weet niet. Ik altijd bij de films een gevoel van: ''Oh, de andere afdelingen mogen beslist niet in de belangstelling komen, het gaat echt om Gryffindor!''
En natuurlijk komen de drie hoofdpersonen daaruit, dat weet ik. Maar tóch vind ik dat de andere afdeling echt veel meer aandacht verdienen. Ik vind het er nu net uitzien of Gryffindor de beste is, terwijl dat echt niet zo is. Daarbij was het misschien slimmer om Hermelien in Ravenclaw neer te zetten en Ron bijvoorbeeld in Hufflepuff, ten eerste vind ik ze daar vele malen beter passen en ten tweede had je een betere gelijkheid.
Ja, ietwat uitgesproken mening. Mijn excuses daarvoor. Maar dit is iets wat ik altijd wel heb gevonden. Mijn enige echte kritiek die ik eigenlijk op HP heb.
Het zou schrijftechnisch totaal niet de doen zijn als Ron en Hermione (Die overigens prefect in Gryffindor passen, want naast slim en loyaal zijn Hermione en Ron ook nog eens dapper, standvastig en koppig, allemaal Gryffindor eigenschappen.) in andere houses hadden gezeten. Harry had waarschijnlijk nooit zo'n diepe vriendschap met ze op kunnen opbouwen, aangezien hij dan amper les met hen gehad zou hebben, in een andere commonroom zou zitten en waarschijnlijk weinig tijd met hen zou besteden. Ga maar na, hoeveel diepe vriendschappen heeft Harry met mensen buiten Gryffindor? Welgeteld 1, Luna. Ik heb idee dat het heel moeilijk om zulk soort vriendschappen buiten je eigen House te ontwikkelen, simpelweg omdat je niet veel tijd met andere Houses spendeert.
Daarbovenop, hoe interessant is het om iedere keer te moeten lezen dat Harry Ron en Hermione aan het zoeken is omdat ie ze iets moet vertellen?
In de films is d'r ook een hele goede reden voor. Ze hebben simpelweg minder tijd dan de boeken om het verhaal te vertellen. Het zou zonde van de weinige tijd die ze al hebben te verspillen aan overbodige info als dat ten koste moet dingen die voor het plot belangrijk zijn. Ze moeten al veel te veel knippen.
Met andere woorden, Gryffindor komt zoveel in beeld in de boeken, omdat JKR het zo wilt en in de film, omdat niet anders kan. Gryffindor "haten" omdat ze te veel in beeld komen vind ik nogal een gevalletje van "Gryffindor is te mainstream, dus daarom vind ik ze stom.", eigenlijk.