Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende

Professor

BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2011 13:18 

Niinza schreef:

Carrie's Dagboeken
Niets mis mee. Leuk boek, leest lekker weg.

Een Simpel Plan
Scott Smith <3. Ook dit boek van hem vond ik erg sterk. Aanrader als je van een beetje duistere verhalen houdt.

Nadia Knows Best
Ook niets mis mee. Het is niet echt een chicklit meer, eigenlijk. Maar ook geen roman, het zit er tussen in.

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 19:01 

Neeeeeeein. Ik heb ipv mezelf te "quoten" mijn vorig bericht gewijzigd. *facepalm* Ach ja x'D Dan quote ik het hier wel nog maar eens. [/hopeloos]

Duffie schreef:
@Patricia: VA is gewoon geweldig <3 Ik volg het al jaren op de voet <3 En ik vind het best een bummer dat de serie nu gedaan is, zeker omdat je van zoveel characters eigenlijk nog niet weet hoe het eindigt. Ik wil Bloodlines :twisted:
Citaat:
1. Sweep: omnibus - Cate Tiernan
2. De vliegeraar - Khaled Houssini
3. The Hollow - Jessica Verday
4. Last Sacrifice - Richelle Mead
5. Elixer - Hilary Duff
6. Robijnrood: Eindeloos verliefd - Kerstin Gier
7. Carpe Corpus - Rachel Caine
8. I am Number Four - Pittacus Lore
9. Torment - Lauren Kate
10. Valiant - Holly Black

11. Paranormalcy - Kiersten White
Oh, ik vond deze helemaal geweldig xD Het gaat, even kort gezegd, over een meisje (Evie) die door de glamours van vampiers, weerwolven, faeries, etc. kan kijken. Ze is uniek totdat ze iets unieker dan haar tegenkomt. Een jongen die niemand anders kan zien als hij in zijn échte lichaam zit. (Hij kan namelijk anderen hun lichaam aannemen.) Alhoewel Evie wat naí¯ef is, is het wel een boek boordevol actie en daar houd ik wel van. Ook is ze niet het typische slachtoffertje. Ze is onzeker, sure, maar ze kickt toch wel geregeld een ass of twee [a] Nee, echt, ik vond het een leuk boek en ben blij dat ik hem tegenkwam in de Slegte [a]

Ex hox momento pended aeternitas.
Aan dit ogenblik hangt de eeuwigheid.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2011 1:22 

Sweet Hermione schreef:

2. Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht - Mark Haddon, p.206

Dit boek kreeg ik in m'n handen geduwt door een vriendin, waar ik blij om was, want ik wilde dit boek toch ooit gaan lezen.

Het verhaal gaat over de slimme tiener Christopher, die kampt met autisme. Hij houd van regelmaat, wiskunde en schema's, maar niet van geel en bruin, aanraking en Frankrijk. Zijn vader zorgt alleen voor hem sinds zijn moeder is overleden. Op een nacht, als Christopher alleen door de straten zwerft (want dan is het net alsof hij alleen op de wereld is), ziet hij dat de hond Wellington (van mevrouw Shears) is vermoord. Christopher houd van honden en besluit om uit te zoeken wie Wellington heeft vermoord. Gaandeweg ontdekt hij echter veel meer dan hij verwacht had.

Dit is een heel duidelijk boek omdat je wordt overspoelt met details, schema's en wiskunde puzzels. Het verhaal is ook echt goed - halverwege wordt de hele wereld op z'n kop gezet. Het probleem is dat het vanaf dat moment eigelijk bergafwaards lijkt te gaan. Misschien is dat omdat de kracht van het boek ook zijn zwakte is - Christopher kent niet veel emoties en dus beschrijft hij ze ook niet, zelfs of vooral niet als het echt freaky wordt. Naarmate het einde naderde kon het mij niet veel meer schelen. Toch ben ik blij dat ik het heb gelezen, want 1. de schrijfstijl vond ik erg prettig, 2. sommige plot-twists waren voor mij onvoorspelbaar en 3. dit boek laat heel goed zien dat een autist met Asperger (ik ga ervanuit dat dit zijn ''main diagnosis'' zou zijn) helemaal niet ''autisme light'' heeft (wat sommige mensen denken) maar dat deze vorm van autisme een behoorlijke impact heeft op het dagelijkse functioneren.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2011 8:15 

Shadowcat schreef:

1. Kushiel's Scion - Jacqueline Carey

2. Kushiel's Justice - Jacqueline Carey
3. Kushiel`s Mercy - Jacqueline Carey
4. Mistborn ; The Final Empire - Brandon Sanderson
5. De Grote Legende ; Het lied van de onsterfelijke - W.J. Maryson
6. De Kronieken van de Xandim ; Erfenis - Maggie Furey
7. Naamah`s Kiss - Jacqueline Carey
8. The Da Vinci Code - Dan Brown

De laatste zes boeken heb ik gelezen terwijl ik op een zes weken lange stage in het buitenland was. Zoals altijd zijn de boeken van Jacqueline Carey gewoon fantastisch!! Ik kan niet ophouden met ze te lezen!! Na Naamah`s Kiss ga ik het vervolg Naamah`s Curse lezen. Het Lied van de Onsterfelijke was ook goed maar het verhaal schiet niet echt op, dat is wel jammer. De Kronieken van de Xandim is ok. Ik ga het vervolg lezen maar het is niet een van mijn favoriete boeken van Maggie Furey, ik heb betere gelezen zoals de Kronieken van Aurian. Ik had de film van de Da Vinci Code al gezien maar nu heb ik eindelijk het boek gelezen. Dan Brown is een erg goede schrijver hoewel dit genre niet echt mijn genre is maar toch is het een erg goed boek.
Nu op naar Naamah`s Curse!!

greetzz
ShadowCat

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2011 15:36 

Citaat:
1. Tijgerlelie - Danique Gimbrere en Anne Swartjes
2. Soldaat van Oranje - Erik Hazelhoff Roelfsema
3. Laatste kans - Harlan Coben
4. Op toverslag - Shanna Swendson
5. Elixer - Hilary Duff

Op toverslag
Ik houd van deze serie en was dus ook zeer blij dat ik nu deel 3 kon lezen. Hij was helaas wel wat minder leuk dan de andere twee. En het einde.. Nee. Sorry, dat vond ik echt niet leuk. Maar ik zie dat er ook een vierde deel komt, dus dat maakt het wel weer goed :) Dat betekent dat dit niet 'het' einde is. Ben zeer benieuwd!

Elixer
Dit boek had ik gewonnen. Hilary Duff, gaat die nu ook al schrijven? Ik verwachtte er echt niks van. En wham! Ik zat er na drie bladzijden helemaal in. Het verhaal is spannend en meeslepend en de personages zijn ook sterk. Weeral een einde dat me wat tegenviel helaas. Er bleef echt te veel onbeantwoord. Maar het is wel een echte aanrader! Ik hoop dat ze meer gaat schrijven.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2011 18:38 

Genner schreef:
#001 Special Topics in Calamity Physics - Marisha Pessl
#002 Bend It Like Beckham - Narinder Dhami
#003 A Clockwork Orange - Anthony Burgess
#004 Hoe Starbucks Mijn Redding Werd - Michael Gates Gill

#005 Borderliner - Caroline Kraus

Borderliner - Caroline Kraus
Ik vind het heel moeilijk om een mening te vormen over dit boek. Het duurt echt een tijdje tegen dat je in het verhaal komt, maar eens dat gebeurt leest het wel snel weg. Het lijkt gewoon een beetje rommelig soms, met ongeveer drie verschillende tijdsperiodes waaruit flarden verteld worden, allemaal door elkaar, soms geconcentreerd per tijdsperiode en soms net heel erg verspreid. Ik vond het ook nogal moeilijk om mee te gaan in de gedachtegang van het hoofdpersonage. Het was wel interessant om te lezen, maar uiteindelijk heb ik niet het gevoel dat ik iets aan dit boek gehad heb.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2011 20:14 

Jalf schreef:
1. The Hunger Games - Suzanne Collins - 2008 - (7)
2. Catching Fire - Suzanne Collins - 2009 - (6,7)
3. The Vampire Lestat - Anne Rice - 1985 - (8,5)
4. The Queen of the Damned - Anne Rice - 1988 - (7,9)
5. The Tale of the Body Thief - Anne Rice - 1992 - ( 8 )
6. Memnoch the Devil - Anne Rice - 1995 - (7)
7. The Vampire Armand - Anne Rice - 1998 - (8,9)

The Vampire Armand

Deel 6 uit The Vampire Chronicles. (Vraag me niet waarom Bol dit aankaart als deel 5 trouwens XD) Ditmaal volgen we het levensverhaal van Armand. Ik vond het levensverhaal van Louis (Interview with the Vampire) en Lestat (The Vampire Lestat) al heel interessant, maar dat van Armand is nog veel boeiender. Echt een heel gaaf boek <3

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2011 20:24 

Citaat:
5. Elixer - Hilary Duff
9. Torment - Lauren Kate

12. Blues voor Sirius - Allegra Goodman

Ik vond dit boek echt mooi. Het was leuk geschreven en origineel. (Als je rekening houdt met uit welk jaar dit komt, is het zeker origineel. In 2008 waren dit soort genres nog niet zó popu als nu.) De personages zijn ontzettend leuk en alhoewel het plot niet zo onvoorspelbaar was, vond ik het wel ontzettend fijn om te lezen. Tijdreizen is sowieso al mijn ding en dat vind ik misschien wel een beetje jammer dat dat zo op de achtergrond werd geschoven. Het buitenaards tintje dat eraan werd gegeven vind ik overigens ook super. Best een aanrader : D

Up next: Steamed : D

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: ma maart 28, 2011 12:54 

1. Complicit (Nicci French)
2. Hedge Knight (George R.R. Martin)
3. The Ice Dragon (George R.R. Martin)
4. The Hunger Games (Suzanne Collins)
5. Catching Fire (Suzanne Collins)
6. Rivers of London (Ben Aaronovitch)

Ik ben op zich geen grote lezer, maar een van mijn goede voornemens van 2011 was om meer boeken te lezen en meer films te kijken. Om zo mijn kennis van taal en cultuur ook op een wat hoger niveau te krijgen en houden.
Mijn laatst gelezen boek was Rivers of London van Ben Aaronovitch. Het boek heb ik enkele weken geleden impulsief gekocht toen ik het zag staan in de Engelse boekenwinkel Waterstones. Het klonk erg veelbelovend: een jonge politieagent in opleiding wordt geplaatst bij de afdeling die gaat over bovennatuurlijke criminaliteit. Peter Grant (hoofdpersoon) is de enige apprentice van de wizard die er nu verantwoordlijk voor is. Samen proberen ze in het boek twee verschillende zaken op te lossen. Een met spoken en moorden en een met riviergoden.
Al met al was het wel een leuk boek om te lezen (met name omdat het veel over de stad London gaat), maar qua schrijfstijl valt er nog wel het een en ander te verbeteren. Ik moest me er vaak toe zetten om verder te lezen.
De uiteindelijke ontknoping van een van de twee zaken vond ik ook te makkelijk.

Al met al een 6,5

"Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma maart 28, 2011 17:45 

@San: Sorry voor de late reactie DX Maar ja, ik vind hem zeker de moeite waard om hem te kopen! Hij is echt zó mooi, echt een aanrader. Ik wil hem zelf ook heel graag hebben :)

Changetje schreef:

5. From Notting Hill With Love... Actually

Ik zag deze in de bieb staan en omdat San Riddle zei dat het leuk was, heb ik hem gelijk meegenomen :) Ik vond het wel een leuk boek. In het begin was het niet zo goed geschreven en ik vond de beweegredenen van de hoofdpersoon een beetje vaag, maar het was wel een heerlijke chicklit. Ik ben dol op romantische komedies, dus ik kende bijna alle films die langskwamen. En het einde was amazing <3

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma maart 28, 2011 19:25 

@Cho: Ik heb Never Let Me Go inderdaad gewoon gekocht toen ik hem in Rotterdam tegenkwam. Ik ben nu halverwege en it's so pretty ;__;
From Notting Hill... vind ik echt de ultieme chicklit. Heerlijk fout en de stijl laat inderdaad te wensen over, maar wel vermakelijk (:

Citaat:
001: The Hunger Games - Suzanne Collins
002: Catching Fire - Suzanne Collins
003: Mockingjay - Suzanne Collins
004: Beauty: a retelling of Beauty and the Beast - Robin McKinley
005: From Notting Hill with love... actually - Ali McNamara

006: Oorlogswinter - Jan Terlouw
007: Glee: het begin - Sophia Lowell
008: Je moet dansen op mijn graf - Aiden Chambers
009: Tijgerlelie - Danique Grimbrí¨re & Anne Swartjes
010: Groeten uit Londen - Joyce Pool

011: Oorlog zonder Vrienden - Evert Hartman
012: Hoe ik nu leef - Meg Rosoff
013: Het meisje met de negen pruiken - Sophie van der Stap
014: Je bent van mij - Maren Stoffels en Hans Kuyper

Ik ben veel aan het lezen geweest voor mijn school en vooral voor het vak Jeugdliteratuur, vandaar dat deze titels op mijn lijstje zijn belandt.

010: Groeten uit Londen - Joyce Pool
Het plot klonk heel veelbelovend: twee Nederlandse jongeren worden beschuldigd van terrorisme terwijl ze op werkweek in Londen zijn. De uitwerking is wat minder en na de eerste hoofdstukken is elk hoofdstuk een beetje hetzelfde. Ook is het einde nogal raar en heel abrupt...

011: Oorlog zonder Vrienden - Evert Hartman
Ik vond het heel moeilijk om in het verhaal te komen, maar uiteindelijk vond ik het wel een mooi boek. Leuk om de oorlog eens door de ogen van de zoon van een NSB'er te zien in plaats van de zoveelste held die alle mensen redt etc.

012: Hoe ik nu leef - Meg Rosoff
Nog een boek over oorlog... In het begin wist ik niet zo goed wat ik moest verwachten en ook de schrijfstijl was vervelend; er worden geen aanhalingstekens etc. gebruikt als er mensen aan het woord zijn. Naarmate het verhaal vorderde was ik er helemaal ingezogen en het einde was echt prachtig. Deze heb ik ook echt binnen een aantal uren uitgelezen (:

013: Het meisje met de negen pruiken - Sophie van der Stap
Deze wou ik al heel lang lezen en nu is het er eindelijk van gekomen. Mooi verhaal, heel beeldend geschreven en soms was dat nogal confronterend. Wel vond ik het soms een heel onsamenhangend geheel omdat het allemaal bestaat uit korte dagboekstukjes...
(Tevens ook het eerste E-book dat ik ooit heb gelezen... Vind het nog steeds een beetje wennen.)

014: Je bent van mij - Maren Stoffels en Hans Kuyper
Weer een boek voor Jeugdliteratuur. Leest heel erg makkelijk weg en tot mijn verbazing was het helemaal niet voorspelbaar en zelfs spannend. Alleen een beetje jammer dat ik het interview met de schrijvers aan het einde van het boek al had gelezen en dus wist wie de dader was, haha. Leuk voor één keer, maar ik hoef verder niet nog meer boeken te lezen van Maren Stoffels.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 19:40 

Genner schreef:
#001 Special Topics in Calamity Physics - Marisha Pessl
#002 Bend It Like Beckham - Narinder Dhami
#003 A Clockwork Orange - Anthony Burgess
#004 Hoe Starbucks Mijn Redding Werd - Michael Gates Gill
#005 Borderliner - Caroline Kraus

#006 Of Mice and Men - John Steinbeck

Of Mice and Men - John Steinbeck
Dit boek heb ik gelezen op aanraden van een vriendin. Ik vind het krachtig, rauw en tegelijk 'gentle', vluchtig, maar zeker een indruk nalatend. Vooral de tweede helft van het boek geeft stof tot nadenken.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 20:03 

Citaat:
#001. Alice's Adventures in Wonderland - Lewis Carroll
#002. Through the Looking-Glass - Lewis Carroll

Ik ga niet voor de x-aantal boeken in één jaar, maar ik wil wel een lijstje bijhouden van wat ik lees. Ik wil wél graag wat meer gaan lezen, dus ik ben benieuwd in hoeverre ik daarin ga slagen xD. En verder wil ik nog zeggen dat ik beide bovenstaande verhalen helemaal geweldig vond. Ik wou het echte boek altijd al eens leven en ik ben heel blij dat ik het gekocht en gelezen heb ondertussen.

Het is natuurlijk allemaal nonsens en het slaat zo goed als nergens op (of tenminste, op het eerste zicht), maar het is gewoon heel grappig om te lezen en ik vind de personages echt heel leuk. Erg vindingrijk, grappig, spitsvondig.. Noem het maar op, ik vind het geniaal leuk xD. Ik heb ook effectief meer dan één keer luidop moeten lachen, dat heb ik anders heel weinig met boeken.

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 01, 2011 11:13 

Citaat:
1. Tijgerlelie - Danique Gimbrere en Anne Swartjes
2. Soldaat van Oranje - Erik Hazelhoff Roelfsema
3. Laatste kans - Harlan Coben
4. Op toverslag - Shanna Swendson
5. Elixer - Hilary Duff
6. Laat me nooit alleen - Kazuo Ishiguro

Laat me nooit alleen
Ik vind Nederlands fijner lezen dan Engels, aangezien ik het voor mijn lol lees. Ik moet al genoeg Engels lezen voor mijn studie. Wat een prachtig boek <3 Ik vond het af en toe wat verwarrend - als ik de achterkant niet had gelezen, had ik sommige dingen misschien pas laat begrepen. Dat is wel zonde. Maar het is een mooi verhaal. Ik kijk nu echt uit naar de film :)

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: za apr 02, 2011 9:51 

Citaat:
5. Elixer - Hilary Duff
9. Torment - Lauren Kate
12. Blues voor Sirius - Allegra Goodman

13. Steamed - Katie MacAlister

Ik ben een huge fan van Katie, maar dit boek... Sorry, ik vond het echt niet goed. Niet slecht, want het had nog steeds zijn leuke momenten, maar haar andere boeken zijn gewoon beter. En het komt niet omdat ze nu geen draken, vampiers, weerwolven of wéét ik veel wat allemaal in haar plot heeft gestoken (want The Corset Dairies vond ik ook super<3), maar ze heeft het gewoon echt bagger geschreven. Ze kan vele beter. Daar ben ik honderd procent van overtuigd :')

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: