Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

The Curious Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 25, 2011 19:09 

HP zit vol met magische voorwerpen. Stel, je mocht 1 magisch voorwerp in het dagelijkse leven gebruiken, wat zou je dan kiezen? Je kan denken aan een Geheugensteen, een magische veer, een vliegend tapijt, enz. Laten we de toverstokken e.d. even uitsluiten, want dat zou wel erg voor de hand liggen. xD

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: vr feb 25, 2011 19:43 

Dat is een interessante vraag! Ik zou graag een magisch fototoestel willen, dat lijkt me echt het allerleukste, om daar bewegende foto's mee te maken.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 15:19 

Inderdaad Luna, dat lijkt me echt heel gaaf. Verder zou ik wel een setje Hangoren willen hebben, gewoon omdat ik heel nieuwsgierig ben.
Verder vind ik de Uitsteker echt een fascinerend voorwerp, maar ik weet niet of ik het zou gebruiken. Waarschijnlijk zou ik het eerst helemaal onderzoeken, maar het daarna in een glazen vitrine leggen en er alleen maar naar staren, omdat het zo bijzonder en kostbaar is.

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 15:50 

Ow, ik vind dit absoluut geen lastige vraag :') Als ik 1 magisch voorwerp kon krijgen, zou ik een sneakoscope willen. Ik heb namelijk de neiging om nogal snel paranoĂ­ÂŻde en schrikachtig te worden en ik kan zelfs schrikken van mijn eigen schaduw. Terwijl er natuurlijk echt niets aan de hand is. Lijken, bloed, geesten, moordenaars... al die dingen zie ik glashelder voor me als ik weer eens mezelf gek maak. Maar nooit is het nodig om echt bang te zijn xD Dus als ik een sneakoscope zou hebben, weet ik zeker dat er niets is dat eng is. En als er iets engs nadert, kan ik snel weggaan :')

Profiel  

The Curious Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 19:18 

Ik zou zelf graag een Pensieve hebben. Ik heb namelijk zo vaak het gevoel dat m'n hoofd te vol zit. xD Het lijkt me heerlijk om dan gewoon een beetje af te kunnen tappen en in de Pensieve te bewaren. Dan kan je het altijd nog terugstoppen als je het nodig hebt, of rustig en op een afstandje je eigen herinnering bestuderen. Dat lijkt me heel inzichtelijk.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 20:02 

Oooh, ik wil er zoveel hebben xD. Ja, een Pensieve is zeker een handige (en ook gewoon een mooie vind ik). Maar ik moet ook gelijk aan een TimeTurner denken. Dát is pas handig, denk ik dan.

En jup, een Magisch Fototoestel vind ik ook een hele mooi. Hmm. Invisibilty Cloak ook graag hoor. Dus ja, een hele reeks magische voorwerpen graag, ze zijn allemaal zo cool xD. Echt, welke wil je niet?

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 23:23 

Een Hand of Glory, die hoef ik niet :P

Ik dacht inderdaad ook aan een Pensieve en een Invisibility Cloak, maar ik denk dat de vreugde van een camera die bewegende foto's maakt, makkelijker te delen is :)

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 13:23 

Een Timeturner @@ Daar moet je heel voorzichtig mee zijn, inderdaad. Maar om terug in de tijd te kunnen gaan voor simpele dingen zoals Hermelien deed... Je hebt meer tijd om te leren, je kunt even terug in de tijd gaan om een dutje te doen :lol:

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 16:11 

Dennis Krauwel schreef:
Ik zou zelf graag een Pensieve hebben. Ik heb namelijk zo vaak het gevoel dat m'n hoofd te vol zit. xD Het lijkt me heerlijk om dan gewoon een beetje af te kunnen tappen en in de Pensieve te bewaren. Dan kan je het altijd nog terugstoppen als je het nodig hebt, of rustig en op een afstandje je eigen herinnering bestuderen. Dat lijkt me heel inzichtelijk.

Ik ben het hier mee eens! Een pensieve lijkt mij ook gewoon zo handig. Ik heb in het verleden altijd een dagboek bijgehouden om mijn gedachten te ordenen, maar ik suck gewoon in schrijven. Het lijkt mij zo handig om een Pensieve te hebben en dingen weer opnieuw te beleven en beter inzicht te krijgen in je verleden. Geef mij ook maar zo'n ding.

Een timeturner lijkt mij ook wel handig, maar als ik echt een ding moet kiezen dan ga ik voor de Pensieve.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 14:46 

Ik denk dat ik meega met een hele reeks bovenposters. Geef mij ook maar zo'n Hersenpan. Al is het maar om mijn chaotische brein te ordenen.
Daarnaast zou ik willen dat ik al mijn herinneringen op kon slaan en op ieder gewenst moment af kon spelen. Ik merk dat ik mooie dingen begin te vergeten. Misschien omdat ze niet belangrijk genoeg waren, maar achteraf, wanneer ze voor het moment terugkeren, toch heel fijn waren.
Bovendien zou je dingen kunnen herkennen in situaties die je de eerste keer niet waren opgevallen. Misschien dingen waar je wat mee had kunnen doen, of mee kan doen.

Voor de rest ben ik niet echt een type dat graag iets zou willen hebben. Hoewel, een zelfschrijvende veer is eigenlijk best handig bij het maken van proefwerken. Dat scheelt een hoop kramp in handen en onderarmen...

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 21:43 

Ik probeer nu een origineel voorwerp te bedenken, maar ik kom niet heel ver :') Buiten dat zou mijn voorkeur gewoon uitgaan naar de timeturner. Dat zou superhandig zijn. Even uitslapen, tijd terug en dan gewoon op tijd op school zijn xD

Duistergruis zou overigens ook een leuk hebbedingetje zijn. Misschien wat opzichtig, maar wel effectief als je je uit een situatie moet redden.

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 11:23 

Timeturner zou ook handig zijn inderdaad. Maar ik vind dat wel een beetje gevaarlijk. Want ik weet zeker dat ik mezelf tegen het lijf zou lopen en dat lijkt me niet erg handig xD Het is jammer dat ze zelfs niet in Harry Potter iets hebben dat de tijd gewoon stilzet. Dát lijkt me pas handig.

Ik zou ook wel een Foe-Glass willen hebben. Dat sluit mooi aan op die sneakoscoop van eerder. En een hersenpan vond ik ook wel een goede van jullie. Handig om even gedachten van je af te zetten, maar ook om ze te bewaren. Dat je gewoon eigenlijk je vakantie van 10 jaar geleden terug kan zien!

En Aisling heeft het over een zelfschrijvende veer. Oeh, dat lijkt me ook handig. Maar dan liever een zelftypend toetsenbord :P [/Muggle]

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: di apr 19, 2011 18:55 

Hm, wat willen er veel een Pensieve! Ik zou helemaal geen Pensieve willen. Het hoort je hoofd wat leger te maken en je wat rust te schenken door je gedachten even op een rijtje te zetten maar ik denk dat ik mezelf gek zou maken om het feit dat ik bepaalde situaties opnieuw en opnieuw kan beleven en analyseren. Of ligt dat aan mij?

Nee, geef mij dan maar de Invisibility Cloak. Altijd handig, als je het mij vraagt. Ik zou het vast en zeker goed kunnen gebruiken! : D

Profiel  

Death Eater

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 18:36 

Mijn eerste gedachte bij het lezen van dit topic was 'Invisibility Cloak'. Onzichtbaarheidsmantel dus. Erg leuke dingen en kan ik altijd gebruiken wanneer het mij goed uit komt. Te gebruiken bij goede, maar ook verkeerde doelen en dat past wel bij mij. xD Ik zou het graag willen hebben. Bovendien is het ook makkelijk op te bergen en kan je altijd bij je dragen. Je kan ook altijd dingen doen en niemand hoeft te weten wat je gedaan hebt, of wie. =]

Als ik twee objecten zou mogen kiezen, zou ik ook zo'n tas van Hermelien willen hebben (in HP7). Daar stopt ze haar hele kamer in haar tas en kan je zo alles erin stoppen en het raakt nooit vol. Lijkt me best wel handig, want mijn tas zit meestal altijd vol. @@

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: di jun 14, 2011 18:05 

Een tijdpendel zoals die van hermelien, lijkt me heel erg handig maar als je er niet voorzichtig mee doet ook gevaarlijk. Bovendien al die extra tijd voor andere dingen je wordt dacht ik wel ouder maar je komt niet echt ver? En misschien zou ik mezelf tegenkomen.
Een onzichtbaarheids mantel, is heel handig.
Een hersenpan, voor mij heel handig denk ik zo kan ik m'n hoofd wat leger maken, en als ik iets vergeet kan ik het weer gebruiken.
Maar zo zijn er nog zoveel andere dingen eigenlijk? Maar ik zou zeker voor de dingen gaan die me echt helpen.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Keer terug naar Algemeen
Ga naar: