Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Volgende

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 9:51 

Afbeelding

Lana kijkt zwijgend naar de onderzoeker die het woord neemt.
Met ieder woord dat hij uit zijn stembanden produceert, hoe meer dat Lana grote oogjes trekt.
Ze slikt en kijkt kort opzij naar Finlay en wil net zijn hand vastnemen als steun maar bedenkt zich dan.
Géén denken aan dat ze nu zijn hand gaat vast nemen na die immense vernedering.

Ze vouwt haar handen samen en nijpt er dan lichtjes in.
Godzijdank dat Finlay al voor haar bescherming had gezorgd, geeft haar toch enige zekerheid.
Onwillekeurig kijkt ze even opzij naar Lucy die niet echt een kick geeft.
Dit is eng.

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 15:18 

Hank Brown

Hank luistert aandachtig naar het monoloog dat de onderzoeker houdt. Hij keert geen 1 keer zijn hoofd, maar hij voelt de zenuwen langzamerhand opkomen. Hij is natuurlijk onschuldig, anders was hij al lang gepakt, maar zijn diefstal kon nog wel eens voor problemen gaan zorgen. Dingen worden snel in verband gelegd. De melkboer heeft sterke connecties met de meeste boeren, de bakker heeft zijn eigen graanveldje en de gelddief heeft natuurlijk moorden gepleegd. Maar zo lang niemand er achter komt dat hij steelt, zal hem niks worden verweten.
Zo lang niemand er achter komt. Was zijn alibi tegenover mw. Whittle wel helemaal waterdicht? En had de heer Talbot niet een beetje argwaan dat hij steeds weer geld kreeg, maar nooit aan het werk leek te zijn?
Misschien toch iets voorzichtiger in het vervolg. Er staat ten slotte genoeg geld op zijn bank voor de eerste paar weken.

Zijn blik verschuift een stukje naar Tristan. Zou die Hank al herkend hebben?

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 11:47 

Afbeelding

David luistert stilzwijgend naar Oliver die een heel relaas afsteekt over waarom ze hier zijn en dat ze de volledige medewerking wensen.
Nou, daar had David geen problemen mee. Hij was de onschuld zelve.

Oliver maakt hen er ook attent op dat ze voorzichtig moeten zijn omdat de moordenaar onder hen zou zitten. David trekt eventjes een wenkbrauw op. Euh, duh? Anders zouden zij toch niet gekomen zijn?
Hij zegt echter niets en houdt zich stil.

Met zijn handen gevouwen achter zijn rug, kijkt hij naar Tristan als Oliver het woord aan hem geeft. Er komt niet meteen een reactie van de onderzoeker en David zucht. Nog niet goed wakker?

Zijn blik glijdt ondertussen dan maar de bewoners af. Katherine die Oliver in de gaten houdt, Lana's blik waarbij hij merkt dat ze dit alles behalve leuk vindt, Hank die ook aandachtig luistert, Isabelle en Lucy die hun aandacht ook op de onderzoekers hebben...
David vraagt zich onwillekeurig af wat iedereen nu aan het denken is. De enige waarbij hij echt iets kan afleiden is Lana. Wat waarschijnlijk normaal is, het was immers haar zus die vermoord is.

David slaakt een zucht en verzet zich een beetje. Hij was niet zo snel geí¯ntimideerd, maar maakt zich toch een beetje ongerust voor als ze hem zouden komen ondervragen... Was zijn alibi wel genoeg waterdicht?

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 15:11 

Afbeelding

Tristan knikt goedkeurend bij Olivier zijn speech. Hij wisselt even een blik met zijn collega en richt zich dan tot de dorpsbewoners. "We zullen onder andere de plaats van delict verder onderzoeken. Verder zou het heel goed mogelijk kunnen zijn dat u een dezer dagen post van ons ontvangt met daarin een datum en tijdstip. Het is meer dan gebruikelijk dat er inteviews zullen worden afgenomen, in sommige gevallen zelfs meerdere. Wij willen iedereen dan ook verzoeken om gehoor te geven aan deze afspraak. Het is geen uitnodiging maar een plicht, alles in het belang van het onderzoek." Hij glimlacht even en last een korte stilte in. Wetend dat sommige bewoners een uitnodiging verdacht zouden vinden. "Verder denk ik dat mijn collega alles wel benoemd heeft. Verdere zaken zullen duidelijk worden naarmate het onderzoek vordert"

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 16:18 

Afbeelding

Oliver laat zijn blik op de inwoners rusten, terwijl Tristan het woord neemt om verdere uitleg te geven over de komende dagen.
Terwijl hij luistert naar zijn collega, heeft hij een glimlach op zijn gezicht.
Hij moet toegeven dat Tristan goed zijn huiswerk heeft gedaan en alles duidelijk en klaar aan het uitleggen is. Hij heeft er niets meer aan te toe voegen.

Oliver draait zich dan even naar Emily. Ze had haar mond gehouden. Goed zo. Straks gaat hij haar nog apprecií«ren.
'Zo, dat was het dan wel. Graag wil ik nog eens duidelijk maken dat we het uiterst aangenaam zouden vinden als iedereen beschikbaar blijft.'
Hij neemt zijn dossiers en legt ze in een nette stapel.
'Het dorp verlaten zou een zeer rare indruk maken en vooral verdacht.'
Hij glimlacht dan kort, en kan een kleine knipoog naar Isabella niet onderdrukken. Wat een vrouw.
'Jullie kunnen beschikken.'

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 20:21 

Afbeelding

Emily houdt zichzelf bewust op de achtergrond. Niet dat ze van Oliver een kans zou krijgen. Maar het had geen waarde daar nu problemen van te maken. Het zou ook nog eens heel onproffesioneel staan. Wacht maar heer Oliver, Ik zal u nog wel laten zien wat ik in mijn mars heb Dacht Emily.

De Heren vertelde precies wat ze moesten vertellen. Helaas Elvin had zijn kans gemist. Zij zelf zou niets meer aan hem toe vertrouwen. Als hij nu al niet eens aanwezig is. Maar het zelfde geldt voor Rebecca die zich ook niet van haar juiste kant laat zien.

Tristan is klaar met zijn aanvulling en Oliver neemt het nog even over om het af te sluiten. Wacht!... Zag ze dat nu goed?. Gaf Oliver nu de verdachte Isabella een knipoog!. Dit kon echt niet!. Afkeurend schudt ze haar hoofd.
Geen mogelijkheid dat hij nu nog een vrouw zonder háár bijzijn zou mogen ondervragen. Daar zou zij persoonlijk voor zorgen!

Sometimes the HEART
Should follow the MIND
Sometimes the HEART
Should tell the MIND to
STAY AT HOME and
STOP INTERFERING

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 20:03 

Elizabeth Rose

Elizabeth heeft bericht gekregen dat haar aanwezigheid vereist is bij een moordonderzoek in een dorp genaamd Shallow Creek. Ze zit nu dan ook in de koets en is bijna op de plek van bestemming.
De andere onderzoekers zouden al een dag eerder gearriveerd zijn en ze is benieuwd of ze al iets hebben gevonden. Waarschijnlijk niet, aangezien zij nu het team moet komen versterken. Dat zegt in haar ogen al genoeg. Vast alleen mannen.

De koets stopt en Elizabeth stapt uit. De koetsier helpt haar met haar koffer naar de herberg te brengen, waarna ze hem wat geld geeft en op zoek gaat naar de andere onderzoekers. Al snel komt ze erachter dat er zometeen een bijeenkomst gehouden wordt.

Met een geamuseerde glimlach op haar gezicht heeft Elizabeth achterin de zaal van het gemeentehuis plaatsgenomen. Zo kan ze alles eens goed bekijken, inclusief de onderzoekers.
De bijeenkomst is afgelopen en Elizabeth zucht maar eens diep. Het is nog erger met de onderzoekers gesteld dan ze had gedacht. Ze zal haar bevindingen straks eens uitgebreid met hen bespreken.

Ze loopt naar de deuren van de zaal en opent deze om de dorpsbewoners te stimuleren hun dagelijkse gang weer te gaan doen. Hierna gaat ze richting de tafel waar haar collega's zijn.
Zelfverzekerd reikt ze haar hand uit. "˜Elizabeth Rose,'stelt ze zichzelf voor, "˜Ik zal jullie bij het onderzoek komen versterken.'

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 20:13 

Afbeelding

Oliver doet de dossiers onder zijn arm en kijkt met een goedkeurende blik naar zijn collega's.
Naar Emily enkel omdat ze een mooi kleed aan heeft. Kapuh.
Hij knikt even naar de bewoners ter begroeting en wil naar de deur toe lopen als hij een vrouwenstem hoort en een rosse voor zijn neus krijgt.
'Rose?' Met een lichte argwanende blik neemt hij haar hand kort aan.
Wéér een vrouw. Vreselijk. Waar gaat de wereld naar toe. En oewh, haha, rosse Rose! Géniaal!
'Ik wéét niet waar u uw uitnodiging vandaan hebt, dat u ons zou moeten komen versterken...Maar ik denk dat we geen hulp meer nodig hebben. We zijn net goed van start gegaan. Ik vréés dat u voor niets bent gekomen, juffrouw Rose.'
Hij ziet geen trouwring rond haar vinger, dus kan ie geen mevrouw tegen haar zeggen.
Géén denken aan dat ie nog een vrouw in zijn team gaat proppen. @@

Afbeelding

Lana bijt op haar lip terwijl ze geconcentreerd naar de onderzoekers luistert.
Interviews. Ja, dat had ze wel verwacht.
Met een licht zenuwachtige handeling veegt ze haar jurk plat en gaat dan recht staan als de onderzoekers klaar zijn met praten.
Ze onderdrukt een zucht omdat ze beseft dat ze alles over haar zus weer zal moeten boven halen. Maar het is voor een goede zaak. Dat helpt al een beetje...Min of meer.
'Leefde je nog maar, Elizabeth.'
Ze buigt zich dan lichtjes naar Finlay en drukt liefjes een zoen op zijn wang.
'Ik ga vlug even vragen aan die juffrouw bij de onderzoekers waar ze haar jurk vandaan heeft. Gewoonweg prachtig. Ik wil er ook zo eentje.'
Ze kijkt hem met een vrolijk snuitje aan, geen denken aan dat ze hem de kans nog geeft om haar af te kraken, en loopt dan naar Emily toe.
'Mevrouw?'

Laatst bijgewerkt door Trijn op di mei 31, 2011 22:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 20:32 

Afbeelding

Het gesprek is afgelopen. De burgers staan onrustig op en smoezen met elkaar.
Meestal is dat altijd na een aankondeging van een onderzoek.
Ze loopt met Tristan en Oliver mee richting de deur, als er plots een vrouw voor hun staat. Ze stelt zich voor als Rose en vertelt dat ze hun team komt versterken met het onderzoek.

Oliver kapt haar echter meteen af en zegt dat ze haar niet nodig hebben. Emily kan het niet uitstaan dat hij dit zomaar zonder overleg doet.
Wat ontzettend onbeleefd! Totaal geen manieren. Daarom besluit ze meteen tegen hem in te gaan.

excusez-moi Madame Rose voor de afwijzing van mijn collega, natuurlijk kunnen wij uw hulp goed gebruiken. Nadat wat onprofesioneel gedrag van onze mede onderzoekers te voorduren hebben gekregen. Over onprofessioneel gesproken... En ze kijkt Oliver even doordringend aan. Maar voordat ze verder kan gaan wordt ze aan gesproken door niemand minder dan Lana Boyle.

Ze draait zich om.Kan ik u helpen?

Sometimes the HEART
Should follow the MIND
Sometimes the HEART
Should tell the MIND to
STAY AT HOME and
STOP INTERFERING

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 20:48 

Afbeelding

Isabella luistert aandachtig naar hetgeen wat de onderzoekers hun te vertellen hebben. Ze kijkt de zaal met de bewoners eventjes door, het was meer dan logisch dat er interviews afgenomen zouden worden.
Haar wenkbrauwen schieten eventjes kort omhoog wanneer een van de onderzoekers naar haar knipoogt, Oliver. Met een glimlachje knikt ze alleen maar even kort naar hem terug, terwijl haar ogen eventjes snel over de andere onderzoekers heen glijden. Ze ziet dat de vrouwelijke onderzoeker afkeurend haar hoofd schudt.

Wanneer ze de zaal weer mogen verlaten, komt er een nieuwe vrouw zich voorstellen als nog een onderzoeker, en staat Lana al gauw op om zich naar de vrouwelijke onderzoeker te begeven. Een beetje socializen, ofzo.

Met een glimlachje veert ook Isabella omhoog, waarna ze zich ook richting de deuren begeeft, maar stopt bij de onderzoekers. Met grote oogjes laat ze Emily uitspreken tegen Oliver, en komt ze maar niet tussen de onderzoekers.
"Ik verblijf dicht bij de herberg. Als jullie wat nodig hebben, dan kunnen jullie altijd aankloppen." laat ze met een glimlachje weten. Ze stopt even een lok haar achter haar oor en kijkt dan van de nieuwe vrouwelijke onderzoeker naar Oliver. "Ik hoop dat jullie snel vorderingen kunnen maken."

"Ik zal maar eens gaan.. Tot ziens." glimlacht ze, waarna ze haar weg naar de deur vordert.

"Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 20:57 

Afbeelding

Oliver onderdrukt een snuif geschamper terwijl hij Elizabeth Rose blijft aankijken.
Hij neemt zijn dossiers beter vast en wil net doorlopen als Emily hem een standje geeft. 'Pardon?'
Hij richt zijn blik afkeurend naar haar en gaat haar net niet afsnauwen omdat dat maar een slechte indruk zal geven nu de inwoners nog aanwezig zijn.
Zijn norse blik verdwijnt als sneeuw in de zon als Isabella bij hen komt staan.
Hij knikt kort naar haar als ze hen een soort van gelukwensen toe wenst.
Met een zucht kijkt hij haar na als ze naar buiten loopt, aarzelt even maar loopt haar dan toch achterna.
'Juffrouw?' Hij zwijgt even en probeert haar blik te vangen. 'Zou ik jou eens kunnen zien? Stiekem?'

Afbeelding

Lana glimlacht als de vrouwelijke onderzoeker zich naar haar omdraait.
Vriendelijke jongedame. Like.
Lana vouwt haar handen samen terwijl ze haar woorden zorgvuldig zoekt.
'Ik heb een vraagje. Het kan best stom klinken want het heeft niets te maken met het onderzoek maar...Waar hebt u die prachtige jurk vandaan? Ik kan mijn ogen er niet van af houden sinds ik het gezien heb. Franse stijl?'
Nieuwsgierig kijkt ze Emily aan.
'Ik zou graag namelijk een jurk in die stijl willen laten maken voor mijn trouw.'
Ze draait zich om en wijst kort naar Finlay. 'Dat is mijn aanstaande.'

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 21:28 

Afbeelding

Isabella stopt met lopen wanneer ze de stem van Oliver achter haar hoort. Was hij haar nou achterna gelopen? Ze draait zich naar hem om wanneer hij blijkbaar iets tegen haar wil zeggen.
Ze kijkt hem afwachtend aan wanneer zijn woorden een voor een zijn mond verlaten. Haar wenkbrauwen gaan wat omhoog wanneer de woorden tot haar doordringen, nouja, vooral zijn laatste woordje. Stiekem.
Isabella weet even niet wat ze moet antwoorden, ze kijkt even snel links en rechts van hun, of er nog mensen in hun omgeving zijn in de grote hal. "Euhm.." Er verschijnt eventjes een licht zenuwachtig glimlachje.

"Is dat wel zo juist?" verlaat het dan haar mond, terwijl ze hem niet recht aankijkt. "Zo met dat onderzoek.." Voorzichtig kijkt ze naar hem op zodat hun blikken kruisen. "Ik.. Euhm.." Hij weet haar wel van haar stuk te brengen.

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 21:46 

Afbeelding

Oliver kijkt haar zwijgend aan met een vage glimlach rond zijn gezicht.
Hij probeert niet te lachen als hij meent een zenuwachtig glimlachje te horen van uit haar mond.
Hij laat zijn blik over het plein gaan, en merkt dat het nog zo goed als leeg is.
Blijkbaar zijn ze daar binnen nog goed aan het napraten over het onderzoek.
Voorzichtig neemt hij haar hand vast - in de hoop dat hij geen mep vangt - en trekt haar mee een steegje in.
Met een plagerige glimlach rond zijn lippen drukt hij dan een zoen op haar hand.
'U hebt mijn interesse aangewakkerd met uw schoonheid, juffrouw.'
Voorzichtig doet hij een lok haar achter haar oor en kijkt haar aan.
'Ik zou het zeer aangenaam vinden als ik af en toe in uw gezelschap mag vertoeven. Los van het onderzoek. We zwijgen beide als de dood en niemand zal het te weten komen.'

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 22:49 

Elizabeth Rose

Elizabeth gelooft haar oren bijna niet als ze Oliver hoort. Geen hulp meer nodig, goed van start gegaan. Nou, daar is hun mening dus overduidelijk verschillend over. Voordat ze echter wat kan zeggen, besluit de andere vrouwelijke onderzoeker zich te excuseren voor Oliver. Ze kijkt haar met grote ogen aan. Hij hoort zich te excuseren, niet zij vóór hem. Ze heeft dit stelletje onderzoekers genoeg te vertellen tijdens de komende bespreking. Er zal veel moeten veranderen in haar ogen.

Dan is Oliver plotseling verdwenen, achter een dorpsbewoonster aan. Het is vast dezelfde die hij zo onprofessioneel een knipoog gaf tijdens de bespreking. Ze snuift even en luistert half naar het gesprek van Lana Boyle en Emily.
Vervolgens richt ze zich maar tot Tristan. Degene die in haar ogen nog wel vrij oké is.
"˜Het lijkt me een goed plan om zo meteen even een bespreking te hebben,' zegt ze tegen hem, "˜Er zijn mij zojuist een aantal dingen opgevallen. Weet u overigens waar uw andere twee collega's zijn?'

Afbeelding

Lucy heeft aandachtig naar de bespreking geluisterd. Ze had er eigenlijk meer van verwacht. De dingen die ze verteld hadden, zijn nu niet echt nieuws. Iedereen in het dorp weet dat de moordenaar onder hen is. Waarschijnlijk weten de onderzoekers dus nog niets nieuws.

Ze kijkt toe hoe Lana vriendjes probeert te worden met de onderzoekers en draait even met haar ogen. Die onderzoekers zijn vast slim genoeg om niet in haar faí§ade te geloven.
Lucy schuift haar stoel wat naar achteren en staat op. Terwijl ze op staat, zoekt haar blik die van Finlay. Ze loopt richting de deur, waarbij ze nog een laatste blik richting Finlay doet en verdwijnt dan naar buiten.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 0:09 

Afbeelding

Isabella weet eigenlijk totaal niet wat haar overkomt wanneer ze opeens aan haar hand mee een steegje in wordt getrokken. Ze kijkt de man tegenover haar aan wanneer die met een plagerige glimlach een zoen op haar hand drukt.
Wanneer hij zegt dat ze zijn interesse gewekt heeft, neemt ze hem eens even goed in zich op. Hij was duidelijk te oud, maar helaas in deze tijden rond de perfecte leeftijd als het zou moeten. Wanneer hij dan ook nog eens voorzichtig een lok haar achter haar oor stopt, kijkt ze hem met haar grote blauwe ogen aan en zet ze een meisjesachtig glimlachje op, wat het plaatje helemaal compleet maakt.

Isabella laat zijn woorden nog even goed tot haar door dringen en blijft hem eventjes zwijgend aankijken. Ze was eigenlijk veel te nieuwgierig om dit uberhaupt af te wijzen. Daarom knikt ze ook lichtjes. "We kunnen eens kijken.." antwoordt ze dan ook maar zo gepast mogelijk. "Ik zal niks tegen niemand zeggen."
"Wanneer wilt u dat we elkaar treffen?" vraagt ze hem dan nadat ze na een korte stilte even richting de hal heeft gekeken. "Waar?"

Laatst bijgewerkt door Melody op wo jun 01, 2011 8:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 227 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: