Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende

The Phoenix Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 22:43 

We hebben meer adviezen nodig voor de bovenstaande personen. Help je medeforummers en verdien wat Sikkels bij!

Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 21:56 

LIES
Ik twijfel tussen Hufflepuff en Ravenclaw. Huff omdat je sociaal en behulpzaam bent, Ravenclaw omdat je slim bent en omdat je lerares wilt worden. Omdat je zelf liever in Ravenclaw komt, zeg ik Ravenclaw.

ANNUH-123
Ik zie eigenlijk alleen maar Gryffindor, dus daaromzeg ik ook Gryffindor :')

UNKNOWN~DIVA
Alles behalve trouw en vriendelijk wijst op Slytherin, dus ik zou zeggen Slytherin (:

MIKE6213
Ik zit eigenlijk meer aan Hufflepuff en Gryffindor te denken dan aan Slytherin. En dan vooral aan Hufflepuff omdat je altijd iedereen helpt, je trouw bent en veel nadenkt over wat iemand zegt. De keuze is natuurlijk uiteindelijk aan jou, maar ik zou gaan voor Hufflepuff.

UNICORN.
Ik vind dat je een beetje leidinggevende dingetjes in je lijstje hebt, of in ieder geval ga jij graag een discussie aan met mensen en overtuig je ze graag van jouw standpunt. Ik vind dat dat bij Gryff én Slyth past, maar omdat je zelf meer aan Slyth denkt, ga ik ook voor Slytherin (:

SWEET HERMIONE
Ik denk, ondanks het feit dat nu nog ook al in Raaf zit, toch meer aan Raaf dan aan iets anders. Je bent heel nieuwsgierig op intellectueel gebied, ik vind het een heel wijs antwoord wat je hebt gegeven over de Relieken van de Dood en ik heb het idee dat Raaf emotioneel gezien ook een beetje teruggetrokken is, zoals punt 3 van je mindere eigenschappen. Ik ga dus voor Ravenclaw.

BLIJERD
Alles schreeuwt Slytherin :') Oke, de intelligentie is meer Raaf, maar dat is dan ook alles. Ik ga voor Slytherin!

LORDMISTERY
Oke, ik zit voor de helft aan Huff te denken en voor de helft aan Slyth. Je bent begripvol, trouw en je zou jezelf opofferen, dat vind ik typisch Huff. Je wilt wel een hoge functie, alle 3 de Relieken van de Dood en je kan soms (?) driftig en koppig zijn, dat is weer meer Slyth. Omdat je zelf in Slyth wil, ga ik uiteindelijk voor Slytherin.

BOOKGIRL
Ik zou op het eerst zo denken Ravenclaw. Leergierig, sociaal, een hele grote bibliotheek met veel boeken.. Ja eigenlijk is er geen andere afdeling waar ik aan denk, dus ik ga voor Ravenclaw!

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 21:03 

Unicorn - Ik zou jou in Slytherin plaatsen; aangezien je vindt dat je je mening goed kunt overbrengen en anderen kunt overtuigen en je bij voorkeur in wilt zetten voor dingen die je echt interesseren.

Sweet Hermione - Nou ja, je zit al in Raaf, en als ik je lijstje zo bekijk, zit je daar toch prima op je plek; nieuwsgierig, het zoeken van uitdaging in je werk. Ik denk echter dat je ook wel zou passen in Huffelpuf, maar ik ga uiteindelijk toch voor Ravenclaw.

Blijerd - Ik dacht eerst aan Huffelpuf, maar aangezien je zelf al aangeeft dat je lack aan willpower hebt, valt die afdeling voor mij toch weer af. Ik denk toch wel dat je goed op je plaats zou zijn in Slytherin; ambitie, hersenen..

Lordmistery - Hmm, ik zie Huff in jou, maar ook zeker wel Slyth. Dat je begripvol en trouw bent en jezelf zou opofferen voor vrienden en familie, geeft wel een sterke Huffkant aan, maar de rest van je vragenlijstje ademt echt Slytherin, toch wel je ambitie, het hebben van alledrie de Relieken, etc. Daarom zou ik je toch bij Slytherin plaatsen.

Bookgirl - Haha, dit is niet eens meer een dilemma, je bent overduidelijk Ravenclaw; leergierig, je liefde voor boeken.. Jep. :')

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 12:22 

Blijerd
Ik moet me niet laten afleiden door het feit dat je altijd zegt dat je een echte Slyth bent, maar... je bent ook een echte Slyth. Je hebt dan wel een beetje Raaf-eigenschappen (slim en creatief), maar voor de rest overheerst Slytherin gigantisch. Je bent sluw en berekenend (2e Rita Skeeter, anyone?), ambitieus en for some reason vind ik je eigen regeltjes maken ook best wel Slytherin. En hoe je in je IRL ken komt dat ook overeen met mijn sorteeradvies.

LordMistery
Zwadderich. Je bent de eerste die aangeeft alle drie de Relieken te hebben zodat je Master of Death bent... dat is best ambitieus. Je geeft aan een hoge functie te willen hebben. Anderzijds heb je ook wel Huffelpuf eigenschappen. Ik zou uiteindelijk gaan voor Zwadderich.

Bookgirl
Ik denk dat je een combinatie bent van Ravenklauw met een beetje Griffoendor. Ik denk dat Griffoendor je zou kunnen helpen om die moedige kant meer te laten zien... Ik ga toch voor Ravenklauw, aangezien je aangeeft dat je van lezen houd en je jezelf daar ook zou indelen. Maar ik vond het een moeilijke keuze!

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 14:30 

Ik heb mijn sollicitatie een week geleden verstuurd, waarom duurt het zo lang?

Profiel  

The Phoenix Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 14:49 

Deparnieux schreef:
Ik heb mijn sollicitatie een week geleden verstuurd, waarom duurt het zo lang?

Omdat degene die dit verzorgt (ik dus) net terug is van een week van vakantie. Als je nog een beetje geduld hebt kunnen de huidige adviezen worden afgehandeld, vanavond zullen ze de nieuwe lijstjes worden geplaatst - incluis de jouwe.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 18:48 

Lies : Je geeft zelf al aan dat je voorkeur uitgaat naar Ravenclaw. Ik denk dan ook dat je je daar best thuis zal voelen, je hebt bij je goede eigenschappen gezet dat je slim bent en je wilt graag lerares worden.

Annuh-123: Welkom bij Gryffindor! Je kiest voor het zwaard en wilt ook schouwer worden. Wel zie ik een klein beetje van Slytherin in je post, doordat je aangeeft dat je kapsones hebt en arrogant bent, terwijl je dan weer niet gaat opscheppen met je positieve eigenschappen.

Unknown~Diva: Ik zie vrijwel alleen maar kenmerken van Slytherin in je post. Daar gaat je voorkeur ook heen en ik denk dat je daar goed zult passen.

Mike6213: Hmm, ik had je voorkeur voor Slytherin niet echt verwacht na het lezen van je antwoorden op de vragen. Helemaal zoiets als wereldvrede is iets dat nu niet bepaald thuishoort bij Slytherin. Ik zou je indelen bij Hufflepuff, aangezien die toch vrij veel overheerst in je post.

Unicorn.: Ik zie zowel kenmerken van Gryff als Slytherin. Je zegt dat je een goede schouwer wilt worden, voor de voldoening, maar kiest dan wel weer voor de zegevlier en je houdt ervan om mensen van je mening te overtuigen. Mede doordat je eigen voorkeur uitgaat naar Slytherin, ga ik hierin mee.

Sweet Hermione: Ik denk dat je wel goed zit in Ravenclaw. Het komt duidelijk naar voren in je post. Toch heb je ook wel iets van Hufflepuff en Slytherin, zoals het kunnen vliegen en trots zijn.

Blijerd: Tja, je past tegenwoordig inderdaad helemaal in Slytherin[/b], haha. Vroeger was Gryff nog wel een optie geweest, maar zoals ik het nu op een rijtje zie staan en je verder ook ken, komt Slyth overduidelijk naar voren.

Lordmistery: Ook ik zou jou in Slytherin plaatsen. Je bent ambitieus en kiest voor alledrie de relieken, daarbij geef je zelf ook de voorkeur aan Slyth. Wel wijzen je drie beste eigenschappen wat naar Hufflepuff, maar daarbij blijft het dan ook.

Bookgirl: Uit het eerste gedeelte haal ik overduidelijk Ravenclaw, maar uit het laatste toch ook wel weer Gryffindor. Toch zie ik je beter in Ravenclaw passen dan bij Gryff en aangezien daar ook je voorkeur naar uitgaat, zou ik jou indelen in Ravenclaw.

Profiel  

The Phoenix Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 22:38 

UITSLAGEN

Hier volgt de uitslag van de openstaande lijstjes. Vrijwel álle adviezen waren zeer eenduidend. Ik wil nogmaals benadrukken dat je uiteindelijk je eigen keuze maakt, hoe het advies ook luidt. Zie dit topic voor meer informatie over hoe je jezelf aan kunt melden.

• Lies: Ravenklauw (50%)
  • Annuh-123: Griffoendor (100%)
  • Unknown~Diva: Zwadderich (100%)
  • Mike6213: Huffelpuf (100%)
  • Unicorn: Zwadderich (80%)
  • Sweet Hermione: Ravenklauw (100%)
  • Blijerd: Zwadderich (100%)
  • Lordmistery: Zwadderich (100%)
  • Bookgirl: Ravenklauw (100%)

Bij deze wil ik iedereen bedanken die advies heeft gegeven, jullie Sikkels zullen zo snel mogelijk worden toegevoegd!

NIEUWE LIJSTJES

De volgende personen staan te trappelen om advies!

DEPARNIEUX
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Als ik in de Spiegel van Neregeb zou kijken, zou ik mezelf zien op een hoge politieke positie. Ook heb ik mijn eigen geschreven bestseller in mijn hand.

2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
1) Leergierig. Ik neem stof heel snel in me op en ik houd er ook van om heel veel te weten te komen over alle onderwerpen, hoe gek je het ook maar kunt bedenken.
2) Behulpzaam. Als iemand een probleem heeft waar die persoon hulp bij nodig heeft maar niet wil dat het uitkomt, kan die persoon altijd bij mij terecht. Je kunt natuurlijk voor alle hulp bij me terecht.
3) Betrouwbaar. Als je me een geheim vertelt, zal ik dat nooit of te nimmer doorvertellen.

3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
1) Perfectionistisch. Ik wil altijd in alles het beste van het beste behalen, en dat kan soms nogal eens goed tegenvallen.
2) Jaloers. Als mensen iets beter kunnen dan ik, dan kan ik stikjaloers worden.
3) Verlegen. Ik kan best sociaal zijn, maar zo een gesprek aanknopen met andere mensen zal me niet snel lukken.

4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
Minister van Toverkunst. Ik houd van posities met veel gezag, en dat is het geval bij Minister van Toverkunst.

5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
De Steen der Wederkeer valt meteen al af. De mensen die terugkomen zijn niet echt levend, maar zijn van een sluier afgesloten van de levenden. Je zult me nu als een dwaas bestempelen, maar ik zou zelf kiezen voor de Zegevlier. De wijsheid van Perkamentus zit ook in die stok, en daarmee kan ik mezelf onzichtbaar maken zoals Perkamentus dat ook kon (Perkamentus beschikte over zo'n goede Camouflage-spreuk, waardoor hij geen Onzichtbaarheidsmantel nodig had om onzichtbaar te zijn). Ik zou dus kiezen voor de Zegevlier, de machtigste toverstaf op Aarde.

6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Ik twijfel tussen Geschiedenis van de Toverkunst en Verweer tegen de Zwarte Kunsten. Ik ben altijd ongelofelijk geïnteresseerd in Geschiedenis, maar wat spreuken bijleren op Zweinstein lijkt me ook niet Slecht. Oude Runen kan er ook mee doorgaan, talen zijn echt mijn ding.

7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Ik zou, naar mezelf kijkend, voor Ravenclaw kiezen.

HARRY, RON AND HERMIONE
Lees verder...
Eenvoudig, mijn familie levend en wel. Dus mijn ouders, mezelf, mijn kleine & grote zus. I.p.v. zoals het nu is, mijn ouders, mezelf en mijn kleine zus. Gelijk aan wat Albus Perkamentus/Dumbledore dus zag.
Doorzettingsvermogen. Ik geef niet snel op en zodra ik ergens mee begonnen ben zal ik ook alles op alles zetten het daadwerkelijk af te ronden. Onder 't mom van: je maakt af waarmee je begonnen bent.

Fantast/fantasievol/improvisatievermogen. Nadeel er aan is dat ik nogal te veel een dromer ben, maar 't voordeel is dat ik geen problemen ermee heb om mij situaties voor te stellen en ter plekke te improviseren. Doordat ik een rijke fantasie heb is improviseren niet zo lastig namelijk.

Hulpzaam. Ik ben de beroerdste niet om waar nodig anderen te helpen. Vaak schiet het dan door in mijn doorzettingsvermogen dat ik te hulpzaam ben en alles uit handen neem van degene die ik help. Enfin, ik ben dus altijd bereid anderen te helpen indien nodig.

Koppigheid/eigenwijsheid. Hoe goed bedoeld soms adviezen van anderen zijn, in mijn koppigheid kan ik dan eigenwijs zijn en hun advies in de wind slaan. Dat heeft niks met betweterigheid te maken. Maar meer met het feit dat ik hetgeen wat anderen al reeds zeiden zelf moet constateren. Dat men dan zegt: told ya so is iets waar ik mee heb te leven ;)

Betweterigheid/niet snel iets voor waar aan nemen tot ik het met eigen ogen gezien heb. Dat wil niet zeggen dat wat anderen tegen mij zeggen niet klopt. Maar ik wil indien mogelijk alles wat gezegd wordt zelf controleren. Dus daaruit kun je betweterigheid uithalen al ga ik niet pronken met kennis zoals Hermelien/Hermione bijv. wel deed in deel 1/2.

Jaloers zijn op anderen. Zij het nu gelegen omdat anderen bepaalde dingen wel kunnen die ik niet kan, of dingen die anderen hebben en ik (nog) niet. Jaloezie steekt snel de kop op en kan dikwijls uitmonden in het feit dat ik dan gemakkelijk boos word.

Gelijk aan waar ik nu voor studeer. Iets met rechten dus. Aangezien men in de Tovenaarswereld ook raden heeft dan dus raadsheer voor de Wizengamot. of werkzaam bij de afdeling Wetshandhaving.

Dan zal dat toch echt de onzichtbaarheidsmantel/invisibility cloak worden. Want de zegevlier/elder wand hoe mooi ook leid tot meer agressiviteit. En moordlustig ben ik nu niet ingesteld ofzo. Daarnaast evenmin de steen der wederkeer. Hoe mooi ook, in het verhaal van de Relieken van de Dood werd wel duidelijk dat je er uiteindelijk weinig aan hebt.

Nee, dan de onzichtbaarheidsmantel. Ideaal in meerdere situaties! Handig om te ontkomen aan tegenstanders/de politie :P/makkelijk om boevenbendes op te rollen en bij zulke organisaties te infiltreren.

Lastig, zowel Toverdranken als Bezweringen behoren tot mijn favorieten. Toverdranken omdat eer je de vaardigheid tot het brouwen van elke toverdrank onder de knie hebt het enorm handig is. Maar bovenal leuk. Dito voor bezweringen. Beide vakken zijn verrekte handig later in gebruik. Kan dus geen keuze maken uit die twee.

Dat is nu net de reden waarom ik dit vragenlijstje invul ;) Ik weet het gewoon niet. Ben je moedig, dapper en sta je klaar voor vrienden dan Gryffindor. Ben je wijs en leergierig dan Ravenclaw. Ben je loyaal en geduldig dan Hufflepuf. En ben je sluw en schuw je niks dan Slytherin.

Slytherin lijkt me het sowieso niet worden. Maar ja, wat dan? Gryffindor/Ravenclaw of Hufflepuf. Sorteerhoed, wees zo wijs en dien mij van repliek aub!

ROPANDINAA
Lees verder...
Ik 20jarig met mijn vriend en bij ons bijde de helft van een 2ling in onze armen
(dit heb ik aan vrienden gevraagd)Lief, Behulpzaam. Zorgzaam, Mijn vrienden wouden alleen niet zeggen waarom :(
(dit heb ik aan mijn broer gevraagd) Eigenwys. Snel boos. Irritant, Mijn vrienden wouden alleen niet zeggen waarom :(
Verkoopster van toverstokken
De Onzichtbaarheidsmantel
Verzorging van Fabeldieren
7.Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Griffoendor

KNOWING
Lees verder...
Ik zou mezelf later zien, met een gezin een mooie man en een redelijk salaris.

sociaal, ik maak met iedereen een babbeltje
optimist, ik zie altijd overal het beste in
gestructureerd, wat ook vaak een nadeel zou kunnen zijn.

ik stres snel, om 12 uur loop ik al te haasten als ik om 5 uur die avond moet werken
kan slecht met kritiek omgaan, dat spreekt voor zichzelf denk ik (:
ik geef snel op als dingen te moeilijk worden.

Ik open mijn eigen kroeg in zweinsveld (:

De zegevlier, ik kan het niet laten. Macht is toch verleidelijk

Verweer tegen de zwarte kunsten lijkt me erg spannend

Maakt me echt niks uit, verras me!

LOVEGOOD
Lees verder...
ik in een huisje in Engeland, omdat het een droom van me is naar daar te verhuizen
- ik ben zeer ambitieus
- creatief en trouw
- leergierig
- te emotioneel misschien
- verlegen in het begin
- koppig (alhoewel dat misschien soms ook een goed ding is, als ik iets wil ga ik ervoor)
leerkracht gedaanteverwisseling
de mantel
bezweringen/gedaanteverwisseling
ravenklauw

ROBIN
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken? Mijn betovergrootvader en mijn betovergrootmoeder.
  1. Slimheid- Naja, ik ben gewoon slim xD
  2. Vastberadenheid- Als ik iets wil doen dan zal ik het ook doen, wat ik nou niet bepaalt een slechte eigenschap vind.
  3. Vriendschap- Spreekt voor zich niet?
  1. Traagheid - Ik ben nou niet bepaalt snel
  2. Moeheid- Ik ben vaak nogal snel moe xD
  3. Hiet-dapperheid - Ik ben nou niet bepaald de dapperste.
Minister van Toverkunst, dat lijkt me wel het leukste. De macht, maar politiek vind ik nu ook weer niet echt bepaald leuk. (Stom xD)
Dan lijkt het me toch meer dat ik voor wetenschapper kies (Toverdranken uitvinden etc.) omdat in het echte leven wel mijn beste vak is na Wiskunde.
Geen een, zolang ik weet zouden ze alleen problemen opleveren.
Verweer tegen de zwarte kunsten. Dit spreekt me het meeste aan en het lijkt me nu ook niet echt bepaalt saai en je hebt elk jaar een andere leraar. :lol:
Ik zou het niet weten. Ik hoor wel een beetje thuis in ze alle 4. :mrgreen:

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 9:29 

DEPARNIEUX

Vraag 1 laat duidelijk je ambitie blijken. Je wilt graag het e.e.a. bereiken. Leergierig, behulpzaam en betrouwbaar. De eerste zou ik zeggen dat die prima past bij iemand van Ravenklauw/Ravenclaw huize. De tweede en derde, die zou ik eerder toedelen aan Huffelpuf/Hufflepuf. Niet dat iemand van Ravenklauw/Griffoendor/Zwadderich niet betrouwbaar kan zijn of behulpzaam. Maar Huffelpuf is het 1e wat bij mij op komt als ik aan die woorden denk ;)

Perfectionistisch, verlegen en jaloers. Dat is lastiger om echt in te delen. Perfectionistisch kan prima bij zowel Ravenklauw als Zwadderich. Verlegen laat zich niet echt makkelijk indelen heb ik zo het idee. En jaloers, tja.. ik denk dat die eigenschap zich bij uitstek leent richting Zwadderich. Als je een baan zou moeten uitkiezen binnen de magische wereld dan kies je voor minister of magic. Wederom blijkt daar jouw ambitie in uit. En toch brengt zo'n post ook flinke verantwoordelijkheden maar ook macht met zich mee. Beetje gemixt dus tussen Ravenklauw en Zwadderich. Jouw keuze voor de Zegevlier is doordrenkt van de gedachtengang die bij uitstek thuis hoort bij Zwadderich.

Als je het dan echter hebt over je favoriete vak dan komt daar duidelijk leergierigheid/nieuwsgierigheid uit naar voren. En dat is toch bij uitstek iets Ravenklauwsachtig :D Als we alles dan optellen kom ik uit op... Ravenklauw: 4, Hufflepuf: 1, Zwadderich: 4. Met jouw eigen voorkeur naar Ravenklauw zeg ik dan uiteindelijk: Ravenklauw. Al had je net zo goed in Zwadderich kunnen zitten. Dus aan jou de keuze! ;)

ROPANDINAA

Een eigen gezin, gelukkig en wel is wat jij zou zien. Lastig.. zoiets vind ik niet bepaald afdelinggebonden. Als ik toch iets moet noemen zou ik het eerder bij Griffoendor/Zwadderich plaatsen (waarom? Nuja, James/Lily, Narcissa/Lucius, Ron/Hermione, Harry/Ginny etc etc, voornamelijk ships uit die twee afdelingen) Lief, behulpzaam en zorgzaam. Dat zijn stuk voor stuk eigenschappen die bij uitstek passen bij Huffelpuf. Eigenwijs, snel boos en irritant. Tja, persoonlijk vind ik dat eigenwijsheid niet perse iets slechts is. En irritant als in betweterigheid? Als ik dan toch het ergens bij moet plaatsen zou ik zeggen: Ravenklauw/Zwadderich.

Als je een baan zou moeten uitkiezen zou je gaan voor de opvolger van Olivander. Dat is naar mijn mening een afdelingsneutraal beroep :P Dus ik zeg: elke afdeling krijgt een punt. De onzichtbaarheidsmantel past bij zowel Griffoendor (onder 't mom van: I solemnly swear that I'm up to no good), als ook Ravenklauw (want je kunt in de verboden afdeling komen van de bibliotheek) als ook Zwadderich (want kattekwaad kun je ermee uit halen). Verzorging van fabeldieren is nu niet iets waar een Zwadderaar warm voor zou lopen getuige de boeken. Elke andere afdeling kan daarentegen er mee in verband worden gebracht. Als we dan alles optellen komen we uit op... Griffoendor: 4, Ravenklauw: 4, Huffelpuf: 3, Zwadderich: 4. Als ik rekening hou met je persoonlijke voorkeur zeg ik dan uiteindelijk: Griffoendor. Al past Ravenklauw en zelfs Zwadderich ook prima!

KNOWING

Zoals ik al eerder zei bij Ropandiaa, ga ik dat hier herhalen. Zoiets past in weze bij elke afdeling. Maar toch zeg ik dan sneller Griffoendor/Zwadderich. Sociaal, optimist en gestructureerd. Ze passen alledrie prima bij Ravenklauw. Maar ook Griffoendor/Huffelpuf en zelfs Zwadderich (als je sociaal bent naar met name mensen uit je eigen afdeling is dat ook sociaal, zij het asociaal naar andere afdelingen :P). Snel in de stress schieten, snel opgeven en slecht met kritiek omgaan. Dat vind ik niet horen bij noch Griffoendor noch Huffelpuf. Ik opteer dan eerder nog voor Zwadderich dan voor Ravenklauw. Simpelweg omdat een Ravenklauwer niet zo snel zou opgeven omdat ze niet voor 1 gat te vangen zijn zeg maar. Ze zullen zo creatief door hun intellect zijn dat ze er wel iets voor weten te verzinnen. Snel in de stress schieten zie ik een Ravenklauwer ook niet doen. Omdat die veelal goed voorbereid zijn, weten waar ze het over hebben en dus geen reden hebben om in de stress te schieten.

Enfin, je eigen kroeg in Zweinstein hmm? Dan hou je van gezelligheid, beetje kletsen met anderen en zelfs roddelen vind je niet erg :P Maar eigen ondernemer zijn schuw je niet, je weet wat je wil etc etc. Dus tja.. elke afdeling een punt. Je zou de zegevlier kiezen uit de drie Hallows/Relieken. Je geeft er als motivatie bij op: macht is verleidelijk. En dat vind ik echt bij uitstek een Zwadderich trekje ;) Verweer tegen de Zwarte Kunsten. Tja, of je schuwt het e.e.a. niet plus je wilt het voor eigen voordeel inzetten ala Zwadderich. Of je vind het verdraaid handig om onder de knie te hebben voor later en je bent dus moedig om alles te doorlopen ala Griffoendor. Of je vind het gewoon machtig mooi interessant en bovendien nuttig ala Ravenklauw.

Dus als we dan alles bij elkaar optellen. Griffoendor: 4, Ravenklauw: 3, Huffelpuf: 2 en Zwadderich: 6. Al met al is er overduidelijk Zwadderich uit gekomen.

LOVEGOOD

Een huisje in Engeland. Dat kan ik niet bij een afdeling perse indelen. Dus elke afdeling een punt. Het getuigt wel van lef (want je ziet emigratie niet als iets lastigs, je wilt de uitdaging aan gaan etc etc) maar ook van ambitie. En tegelijkertijd ook van een dromerig type. Ambitieus, leergierig en creatief/trouw. Een Zwadderaar en Ravenklauwer zijn allebei ambitieus, een Ravenklauwer met name leergierig en creatief. Iemand van Huffelpuf of Griffoendor echter is trouw. Emotioneel, verlegen en koppig. Ik deel je mening m.b.t. koppig (a) Emotioneel en verlegen kan ik niet echt indelen. En koppig, het kan iets goeds of iets slechts zijn. Is maar net hoe je het bekijkt. Jij vind het in weze een goed iets. Dus waartoe brengt koppigheid je? Tot doorzetten, volharden en dergelijke. Prima eigenschappen die bij elke afdeling wel thuis horen.

Als jij een baan zou moeten uitkiezen zou je voor docent gaan. Een nobel iets, om de nieuwste generatie kennis te overdragen van het nobele vak gedaanteverwisseling. Dus dat is niet iets wat ik snel een Huffelpuffer/Zwadderaar zie doen. Griffoendor/Ravenklauw allebei een punt. Tja, de mantel. Die kun je goedschiks en kwaadschiks inzetten. De onzichtbaarheidsmantel past bij zowel Griffoendor (onder 't mom van: I solemnly swear that I'm up to no good), als ook Ravenklauw (want je kunt in de verboden afdeling komen van de bibliotheek) als ook Zwadderich (want kattekwaad kun je ermee uit halen). Als favoriete vak geef je bezweringen/gedaanteverwisseling op. Dat zijn nu typisch vakken waarvan ik meteen zeg: Ravenklauw.

Als we dan alles bij elkaar optellen kom ik uit op.. Griffoendor: 5, Ravenklauw: 7, Huffelpuf: 4, Zwadderich: 4. Als dit al niet overduidelijk genoeg is, dan nemen we jouw persoonlijke voorkeur ook nog mee in de berekening. Dus Ravenklauw torent boven alle andere afdelingen uit in jouw geval. Geen twijfel over mogelijk: Ravenklauw!

ROBIN:

Hetgeen jij zou zien is nagenoeg gelijk aan wat Harry/Dumbledore zagen: namelijk iemand van hun familie. Dat is naar mijn mening dus iets wat thuis hoort bij Griffoendor. Slim, vastberaden en vriendschappelijk ingesteld. Dat zijn stuk voor stuk eigenschappen die je bij elke afdeling wel terug vind. Ik kan moeilijk zeggen dat slimheid enkel geld voor Ravenklauw/Zwadderich, terwijl vriendschappelijk ingesteld geld voor Huffelpuf e.d. Dus alle afdelingen een punt. Traag, snel moe en niet dapper. Alleen niet dapper kan je als niet-Griffoendor opvatten. Maar traag en snel moe? Die kan ik niet thuis brengen bij welke afdeling dan ook. Dus elke afdeling op Griffoendor na krijgt 1 punt vanwege niet dapper.

Minister van Toverkunst, macht vind je wel wat maar politiek maar niks. Typisch een Zwadderich trekje. Daarentegen, wetenschapper/uitvinder zijn heeft naar mijn idee een groter deel Ravenklauw en beetje Huffelpuf in zich. Verweer tegen de Zwarte Kunsten als favoriet vak. Zoals ik al eerder zei bij KNOWING, dat vind ik passen bij Griffoendor/Ravenklauw en Zwadderich. Alles bij elkaar opgeteld en rekening houdend met het feit dat je geen voorkeur hebt.. Griffoendor: 3, Ravenklauw: 4, Huffelpuf: 3 en Zwadderich: 4. Je kunt kiezen uit Ravenklauw of Zwadderich!

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Laatst bijgewerkt door Harry, Ron & Hermione op di jul 19, 2011 20:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

The Pink Operator

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 10:45 

Hier komt mijn advies! :'D

DEPARNIEUX

Bij jou twijfel ik heel erg tussen Slytherin en Ravenclaw. Van allebei deze afdelingen heb je flink wat eigenschappen. Leergierig en perfectionistisch is natuurlijk echt Ravenclaw, maar je hebt ook een hoop ambitie als ik het zo lees, en dat vind ik dan weer meer Slytherin. Maar aangezien je zegt ook een heel behulpzaam en betrouwbaar persoon te zijn, zou ik je dan eerder indelen in Ravenclaw dan in Slytherin. (Niet dat alle Slyths slecht zijn of whatever, maar sluwheid en vooral jezelf op de eerste plaats zetten in plaats van anderen helpen, zijn toch wel echte Slyth-eigenschappen, en dat is het tegenovergestelde van de eigenschappen die jij noemde.)
Je zegt ook dat je jezelf vooral bij Ravenclaw ziet, en daarom kies ik dus ook deze afdeling voor jou.

HARRY, RON AND HERMIONE

Op zich snap ik wel dat je moeilijk kunt kiezen, want jij hebt van bijna alle afdelingen wel wat. xD Maar als ik je lijstje zo lees, dan zijn de twee afdelingen die er wat mij betreft uitspringen toch Hufflepuff en Ravenclaw. En dan denk ik dat ik, alles overwogen, bij jou zou kiezen voor Hufflepuff. Uit je lijstje kan ik opmaken dat je wel een familiemens bent, en dat je een behulpzaam persoon bent die zeker wat over heeft voor andere mensen. Maar ook dat je het geen probleem vindt om ergens hard voor te werken als je het wilt, en dat je een groot doorzettingsvermogen hebt. Bovendien zeg je dat toverdranken toch wel een van je favoriete vakken zou zijn, iets wat ook geduld, nauwkeurigheid en doorzettingsvermogen vraagt. Dus vandaar dat ik kies voor Hufflepuff!

ROPANDINAA

Je geeft niet zo heel veel info, dus dat maakt het iets moeilijker, maar ook bij jou zou ik gaan voor Hufflepuff. Je hebt ook wel wat Gryff eigenschappen denk ik, maar dat is aan dit lijstje niet heel goed te zien. En aangezien je zegt dat je ideaalbeeld gewoon een mooi gezin is, en anderen je omschrijven als behulpzaam en zorgzaam, vind ik je meer neigen naar Hufflepuff.

KNOWING

Na het lezen van jouw lijstje dacht ik meteen Gryffindor. xD Je komt op mij gewoon helemaal over als een Gryff. Je bent een optimist, sociaal, maar kan ook slecht met kritiek omgaan. Ook het feit dat je Verweer Tegen de Zwarte Kunsten omschrijft als 'spannend', vind ik echt iets voor een Gryff. xD En je eigen kroeg openen in Zweinsveld vind ik absoluut ook hierbij passen. Dus ik zeg: Gryffindor!

LOVEGOOD

Je zegt zelf als dat je jezelf vooral als een Ravenclaw ziet, en ik denk dat je, aan de hand van dit lijstje, daar ook het beste zou passen. Creatief, leergierig, maar ook je keuze voor de mantel, en bezweringen/gedaanteverwisselingen als favoriete vak slaan wel op deze afdeling. En sinds je eigen voorkeur hier ook al naar uitgaat, zeg ik ook: Ravenclaw.

Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table

Profiel  

The Phoenix Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 20:32 

Er is een extra lijst toegevoegd, namelijk die van Robin. Bedankt Shirley en Harry, Ron & Hermione voor jullie adviezen!

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 13:32 

Ik zou mezelf zien, wonend in een groot en afgelegen kasteel. Ik zou óf een koninklijk huis verslaggeefster zijn of een lerares in Geschiedenis. Ik zou in ieder geval veel geld hebben, en alles kunnen kopen wat ik maar wil. Daarnaast zou ik zelf de touwtjes in handen hebben en beslissen wat er in het land gebeurd.

Ambitie, mijn grootste eigenschap, daar ben ik van overtuigd. Ik wil áltijd en óveral hoger op in komen, ongeacht hoe zwaar de tocht ernaar toe zal zijn.

Serieusheid, dit zal voor sommige dingen ook negatief zijn. Ik ben namelijk áltijd serieus, soms heb ik er zelfs moeite mee om dat los te laten.

Betrouwbaarheid, dit is na ambitie mijn grootste eigenschap. Wie of wat er ook tegen me vertelt word, ik bewaar alles als een gesloten graf. Ik geef vrijwel nooit oplossingen, maar zodra mensen iets kwijt kunnen wat geheim is, kunnen ze dat bij mij kwijt, ik zal nooit maar dan ook echt nooit er iets van openbaar maken.

Sadisme, ik haat dit van mezelf en aan de andere kant hou ik er wel van. Soms kan het me een enorme kick geven om iemand pijn te zien leiden of iemand zelf pijn te doen.

Arrogantie, een negatieve eigenschap maar toch heb ik er geen moeite mee. Arrogantie kan je in veel zinnen gebruiken en bij word het gebruikt als nederigheid. Ik voel mezelf vaak veel te goed voor ander gezelschap, zo simpel is dat. Ik kijk vaak neer op andere mensen, en discrimineer ze dan ook zo nu en dan.

Perfectionistisch, een eigenschap waar ik echt knettergek van word. Ik let namelijk echt overal op, op de kleinste dingen. Je kan het een dwangneurose noemen maar voor mij moet alles perfect zijn en precies op een bepaalde manier gebeuren.

Pfff. Dat vind ik een hele moeilijke vraag. Ik zou gaan voor medewerker Odius & Oorlof, Kreukniet & de Krimp of Braakbals Uilenboetiek. De eerste twee omdat ze zeer goede materialen te koop hebben, schijnt het. De laatste omdat ik van uilen houd.

de Steen van Wederkeer

Geschiedenis van de Toverkunst & Waarzeggerij. Ik kan echt niet kiezen tussen die twee.

Ik laat dat aan jullie over, dan verwacht ik ook dat er de beste keuze uit komt? Maar ik vind zelf dat ik het beste bij Zwadderich of Ravenklauw zou passen, de andere afdelingen trekken me ook echt voor geen meter.

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 13:44 

Kim, je moet dit in een PM sturen naar Neville.

Ik zal je toch wat advies geven:

KIM
Een heleboel van je eigenschappen wijzen op Slytherin en Ravenclaw. Maar omdat je zelf aangeeft ambitieus, sadistisch, arrogant en perfectionistisch te zijn, neig ik al gauw naar Slytherin. Ook de keuze voor Odius en Oorlof en dat je veel macht wil hebben over een gebied, laat me kiezen voor Slytherin.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 14:05 

DEPARNIEUX
Gezien je leergierigheid en je interesse in vakken als Geschiedenis van de Toverkunst en Oude Runen zou ik in eerste instantie Ravenclaw zeggen, maar de rest van je stukje schreeuwt Slytherin. Je wilt een hoge positie bekleden en dus ben je behoorlijk ambitieus. Daar komt bij dat je de Zegevlier kiest als 'jouw' Reliek: je houdt van macht en gezag. Ik twijfel dus heel erg tussen Ravenclaw en Slytherin, maar omdat je zelf aangeeft dat je jezelf in Ravenclaw zou plaatsen zeg ik ook Ravenclaw.

HARRY, RON AND HERMIONE
Je bent een harde werker en je bent behulpzaam. Ook zeg je koppig te zijn en heb je een sterk rechtvaardigheidsgevoel. Je hebt ook zeker wel wat Ravenclaw-trekjes (fantasierijk en slim) maar ik zou je indelen bij Huffelpuff.

ROPANDINAA
Op basis van jouw ingevulde vragen, en dan vooral je beste karaktereigenschappen, zou ik je indelen bij Hufflepuff. Maar ik moet zeggen dat ik je een lastige kandidaat vindt, aangezien je ook wel wat Gryffindor-trekjes vertoont. Toch zeg ik Hufflepuff.

KNOWING
De eerste helft van je antwoorden zorgt ervoor dat ik je wil indelen bij Hufflepuff (sociaal, optimist), maar de tweede helft zegt mij dat je misschien toch meer een Slytherin bent (slecht met kritiek, de zegevlier, verweer tegen de zwarte kunsten). Aangezien het je niets uitmaakt en het overgrote deel van je antwoorden mij toch meer aan Slytherin doen denken dan aan Hufflepuff, zeg ik Slytherin.

LOVEGOOD
Je ambitie in combinatie met je leergierigheid zou je tot een goeie Slytherin kunnen maken, maar je geeft zelf al aan dat je liever in Ravenclaw zou zitten. De rest van je antwoorden duiden daar ook op: je wil je kennis overdragen, bent emotioneel en creatief en kiest voor de Onzichtbaarheidsmantel. Ik zeg Ravenclaw.

ROBIN
Aangezien je aangeeft dat je niet dapper bent, wil ik hierbij alvast Gryffindor uitsluiten, hoewel je wel vastberaden bent en veel waarde hecht aan vriendschap (dat vind ik persoonlijk dingen die typisch bij Gryffindor passen). Je vindt de macht die bij een hoge positie hoort prettig, en je bent geïnteresseerd in de Zwarte Kunsten. Deze dingen zeggen mij dat je misschien wel thuishoort in Slytherin.

Profiel  

The Pink Operator

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 17:40 

Oooh, nog een paar nieuwe mensen! xD Ik heb nog wel wat advies over. :'D

ROBIN

Jij hebt inderdaad van alle afdelingen wel wat. Aangezien je zegt zelf vooral niet dapper te zijn, en ik dapperheid toch wel echt de belangrijkste eigenschap voor Gryffindor vind, zou ik je daar niet zo snel in plaatsen. Ook Hufflepuff vind ik niets voor jou, omdat je op mij niet overkomt als een harde werker. (Je noemde zelf traagheid/snel moe zijn.) Ik denk dat Slytherin juist een goede plek voor je zou zijn. Je hebt duidelijk ambities, en verweer tegen de zwarte kunsten zou je favoriete vak zijn.
Wat me ook opvalt is dat je zegt dat je geen van de Relieken van de Dood zou kiezen, aangezien ze alleen problemen zouden geven. Los van het feit of dat ook echt zo is, vind ik dit op zich ook wel bij Slytherin passen; Als je denkt dat iets problemen met zich meeneemt dit voornamelijk uit de weg gaan, en vooral dingen zo makkelijk/veilig/voordelig mogelijk voor jezelf maken. Dus ik zeg; Slytherin!

(Ook al is het niet via de officiële weg, maar vooruit. xD)
KIM

Als ik je lijstje lees, denk ik meteen; Slytherin. Zoals je zelf zegt heb je zowel eigenschappen van Slytherin als Ravenclaw, maar over het algemeen vind ik dan dat je beter in Slytherin zou passen. Heel veel ambitie, honger naar macht, arogantie, sadisme... Een greep uit de dingen die je noemt, en die vooral richting Slytherin wijzen. Al zou arrogantie ook wel bij Gryffindor of Ravenclaw kunnen natuurlijk, maar de rest van jouw lijstje slaat niet op deze afdelingen. Wat mij betreft dus Slytherin!

Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 250 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende

Keer terug naar Zweinstein
Ga naar: