1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?Eenvoudig, mijn familie levend en wel. Dus mijn ouders, mezelf, mijn kleine & grote zus. I.p.v. zoals het nu is, mijn ouders, mezelf en mijn kleine zus. Gelijk aan wat Albus Perkamentus/Dumbledore dus zag.
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?Doorzettingsvermogen. Ik geef niet snel op en zodra ik ergens mee begonnen ben zal ik ook alles op alles zetten het daadwerkelijk af te ronden. Onder 't mom van: je maakt af waarmee je begonnen bent.
Fantast/fantasievol/improvisatievermogen. Nadeel er aan is dat ik nogal te veel een dromer ben, maar 't voordeel is dat ik geen problemen ermee heb om mij situaties voor te stellen en ter plekke te improviseren. Doordat ik een rijke fantasie heb is improviseren niet zo lastig namelijk.
Hulpzaam. Ik ben de beroerdste niet om waar nodig anderen te helpen. Vaak schiet het dan door in mijn doorzettingsvermogen dat ik te hulpzaam ben en alles uit handen neem van degene die ik help. Enfin, ik ben dus altijd bereid anderen te helpen indien nodig.
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?Koppigheid/eigenwijsheid. Hoe goed bedoeld soms adviezen van anderen zijn, in mijn koppigheid kan ik dan eigenwijs zijn en hun advies in de wind slaan. Dat heeft niks met betweterigheid te maken. Maar meer met het feit dat ik hetgeen wat anderen al reeds zeiden zelf moet constateren. Dat men dan zegt: told ya so is iets waar ik mee heb te leven
Betweterigheid/niet snel iets voor waar aan nemen tot ik het met eigen ogen gezien heb. Dat wil niet zeggen dat wat anderen tegen mij zeggen niet klopt. Maar ik wil indien mogelijk alles wat gezegd wordt zelf controleren. Dus daaruit kun je betweterigheid uithalen al ga ik niet pronken met kennis zoals Hermelien/Hermione bijv. wel deed in deel 1/2.
Jaloers zijn op anderen. Zij het nu gelegen omdat anderen bepaalde dingen wel kunnen die ik niet kan, of dingen die anderen hebben en ik (nog) niet. Jaloezie steekt snel de kop op en kan dikwijls uitmonden in het feit dat ik dan gemakkelijk boos word.
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?Gelijk aan waar ik nu voor studeer. Iets met rechten dus. Aangezien men in de Tovenaarswereld ook raden heeft dan dus raadsheer voor de Wizengamot. of werkzaam bij de afdeling Wetshandhaving.
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?Dan zal dat toch echt de onzichtbaarheidsmantel/invisibility cloak worden. Want de zegevlier/elder wand hoe mooi ook leid tot meer agressiviteit. En moordlustig ben ik nu niet ingesteld ofzo. Daarnaast evenmin de steen der wederkeer. Hoe mooi ook, in het verhaal van de Relieken van de Dood werd wel duidelijk dat je er uiteindelijk weinig aan hebt.
Nee, dan de onzichtbaarheidsmantel. Ideaal in meerdere situaties! Handig om te ontkomen aan tegenstanders/de politie
/makkelijk om boevenbendes op te rollen en bij zulke organisaties te infiltreren.
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?Lastig, zowel Toverdranken als Bezweringen behoren tot mijn favorieten. Toverdranken omdat eer je de vaardigheid tot het brouwen van elke toverdrank onder de knie hebt het enorm handig is. Maar bovenal leuk. Dito voor bezweringen. Beide vakken zijn verrekte handig later in gebruik. Kan dus geen keuze maken uit die twee.
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?Dat is nu net de reden waarom ik dit vragenlijstje invul
Ik weet het gewoon niet. Ben je moedig, dapper en sta je klaar voor vrienden dan Gryffindor. Ben je wijs en leergierig dan Ravenclaw. Ben je loyaal en geduldig dan Hufflepuf. En ben je sluw en schuw je niks dan Slytherin.
Slytherin lijkt me het sowieso niet worden. Maar ja, wat dan? Gryffindor/Ravenclaw of Hufflepuf. Sorteerhoed, wees zo wijs en dien mij van repliek aub!