Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is... de Mol?
Kees 44%  44%  [ 4 ]
Paulien 56%  56%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 9

The Curious Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2013 21:40 

Ik vond de eerste aflevering best wel tof! Die eerste natuurbeelden en de leader brachten me meteen in het juiste sfeertje. En wat is Zuid-Afrika mooi zeg! ik ben echt benieuwd wat ze allemaal nog gaan doen dit seizoen. In ieder geval was de eerste opdracht meteen al leuk. Ok, hij leek natuurlijk wel op de eerste opdracht van vorig jaar, maar dat maakt me niet zo veel uit: ik hou wel van dat soort dropping-achtige opdrachten. Ik snapte alleen niet zo goed waarom het de deelnemers niet duidelijk was dat ze allemaal uiteindelijk naar hetzelfde eindpunt moesten komen. Dat leek mij toch vrij duidelijk. Maar goed, uiteindelijk scoorden ze 800 euro, en veel meer had ik ook niet verwacht eigenlijk. Dus goede score.

De tweede opdracht was ook interessant, vooral omdat daar het echte manipuleren, liegen en bedriegen al begon. En het zag er supertof uit natuurlijk! Ik snapte ook totaal niet waarom de tweede groep zo naief was om de andere helft al die vrijstellingen te geven. Ik had het spel keihard gespeeld: hoe meer vrijstellingen in het spel, hoe groter de kans dat je er zelf uitvliegt. Ik had dus echt geen vrijstelling weggegeven. Ik vraag me trouwens wel af wat de Mol hier heeft gedaan. Waarschijnlijk vrij weinig, want er viel toch geen geld te verdienen (je kunt er als Mol denk ik wel vanuit gaan dat niemand die vrijstelling verkoopt). Als Mol kan je dan eigenlijk alleen een beetje stoken en verwarring zaaien in de groep.

Even een reviewtje per kandidaat (min of meer op volgorde van verdachtheid):

Carolien: Zij heeft iets mysterieus en verdachts over zich. Er werd niet heel erg veel de aandacht op haar gevestigd deze aflevering, maar vooral 1 ding viel me op: ze opende gelijk twee enveloppen. Nu is dit op zich niet heel gek, maar de eerste envelop die ze opende, bevatte de Nelson Mandela-hint. Dat was toch de duidelijkste hint van allemaal, maar in plaats van het even te vragen (er stonden mensen achter haar, die ze duidelijk had gezien), trok ze gelijk de tweede envelop open. Wat mij betreft een typische openings-mollenactie.
Joep: Hij was wel supernaief zeg. Hij zag de telefoon niet, hij wilde al zijn info met de hele groep delen (als Mol handig om vertrouwen te winnen), etc. etc. We weten natuurlijk uit het verleden (seizoen 6) dat dit een hele goede tactiek is als Mol. Daarom houd ik Joep ook nog goed in de gaten.
Daniel: In de MolTalk terugblik op live.avro.nl zei iemand dat Daniel net doet alsof hij in een hele spannende actiefilm zit, en daar ben ik het wel mee eens. xD Het is net of hij de hele tijd aan het acteren is. Nu kan dat zijn karakter gewoon zijn, of hij is echt aan het acteren omdat hij de Mol is. Trouwens, die enveloppenruil met Ewout was ook een superraar idee.
Tim: Hij was op twee momenten duidelijk raar bezig. Nummer 1 was "Where is 20 ZAR" en het tweede moment was toen hij niet bij Janine in een busje wou. Dat is beiden wel verdacht. Aan de andere kant was die bus-actie zulk opvallend raar gedrag, dat zou een Mol niet passen. Hij staat zeker hoog op m'n lijstje, maar niet in de top 3.
Tania: Zou totaal niet voor de hand liggen als Mol, en zou daarom wel een originele keuze zijn. Wat mij vooral opviel, was dat zij, samen met Joep, een van de initiatiefnemers was om bij de bungeejump de andere groep de vrijstelling te gunnen, omdat er een "diepere laag" zou zijn en dat zou betekenen dat het goed voor henzelf was. Ideale manier om verwarring te zaaien en zo te stoken, natuurlijk. Ik houd haar in de gaten!
Kees: Grappige gozer. Zou voor mij niet een voor de hand liggende Mol zijn. Hij was volgens mij op tijd in de kerk. Bij de bungeejump was hij volgens mij oprecht verontwaardigd dat Ewout het fout had, hoewel dat ook geacteerd had kunnen zijn.
Zarayda: Ik verdenk haar op dit moment niet heel erg. Dit baseer ik vooral op het verbond dat ze wilde sluiten met Ewout en Kees. Ze klonk daar zo oprecht enthousiast en zelfs een beetje nerveus over, dat ik niet denk dat je dat kan acteren.
Paulien: Ik vond dat zij erg weinig in beeld/aan het woord kwam. Daaruit concludeer ik nu dan maar even dat ze niet verdacht is. Totdat ik wat meer informatie heb over haar. Ze is overigens wel hilarisch!
Janine: Vond ik totaal niet verdacht. Was als eerste in de kerk. Voor de rest komt ze op mij niet verdacht over. En we weten toch al dat ze een ongeluk krijgt en naar huis moet, dus volgens mij kan zij de Mol niet zijn.
Ewout: Hij was wel gigantisch verdacht aan het doen zeg! Zo erg, dat het er wel dik bovenop lag. Toen hij eruit ging, vond ik het wel jammer, want ik hou er altijd wel van als er zo'n vage herrieschopper in de groep zit. Maar de Mol was hij dus niet.

Aflevering 1: Carolien (Joep (Daniel))

Ik vind het trouwens een hele leuke groep, en er zijn maar weinig mensen die ik graag zie vertrekken op dit moment! Dat belooft veel goeds voor dit seizoen. Art vind ik nog steeds niet geweldig als presentator, maar gelukkig is hij niet heel veel in beeld, vooralsnog.

@Charlie: Jaah, mij viel de Sherlock-muziek ook meteen op! Supertof! En het creeert ook een toepasselijk WIDM-sfeertje vind ik!

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 23:23 

Superleuk dat het weer bezig is! Ik vond inderdaad de openingsscène hartstikke mooi, goede muziek eronder (maar wanneer hebben ze dat niet :P). Ik weet alleen nog niet zo goed wie ik moet verdenken. Stiekem hoop ik dat het Carolien is, omdat ik haar awesome vind - en het zou nog best wel kunnen denk ik. Of Kees, dat zou echt hilarisch zijn. Maar gefundeerde beweringen durf ik nog niet te doen... Een Joep of Daniël zou voor de hand liggen, maar dat zou ik zo jammer vinden. Tot nu toe dus voornamelijk wishful thinking allemaal. :')

Kijken jullie MolTalk ook? Ik vond dat Arjen het erg leuk deed : D

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 12:25 

Nog even vlug mijn lijstje posten voor vanavond. Ik beloof volgende week een uitgebreidere review.

1. Paulien (Carolien (Joep))

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 19:36 

Yay, last minute Patricia is baaack

Verwacht van mij geen lange lijstjes, maar alleen mijn verdachten.

Ik verdenk Paulien. Ze is mysterieus en heeft nog geen geld opgebracht. Ik vind het ook zeer verdacht dat ze net een paar seconden te laat is in de kerk en de verkeerde zaal in loopt (volgens sommigen is ze in de verkeerde kerk, maar volgens mij is het wel in de juiste kerk...).

Zarayda en Tania vind ik trouwens ook nog wel verdacht (eigenlijk is iedereen behalve Janine verdacht, maargoed..)

Aflevering 1: Paulien (Zarayda (Tania))

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 19:41 

Ik weet het nog niet zo goed.. Hm. Vind het iig jammer dat Ewout er al uit ligt :( En ik ken Daniël een beetje: zo is hij gewoon :') Ik doe alleen even een lijstje, want ik heb nog echt geen idee..

Vond de vrijstellingenopdracht wel een beetje vroeg in het spel eigenlijk. Jammer. En wat werd er veel misgegund.. Ook jammer. Maar wel interessant.

Aflevering 1: Carolien (Tim)

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 20:23 

Ik vond het een leuke eerste aflevering, ik hou er juist wel van dat het allemaal niet zo aardig tegen elkaar is. Vorig jaar vond ik het daarom maar wat saai. Ik vond het niet erg dat Ewout er uit was, het was wel duidelijk dat hij de mol was, ik was bang dat hij net als Art hele tijd zou gaan nepmollen.

Ik heb nog niet echt een topverdachte, Carolien was als eerste in de kerk, wat voor de mol waarschijnlijk een goede strategie is. De stukjes die ze kregen voorgelezen gaan ze later waarschijnlijk nog gebruiken.

Moltalk kan ik hier niet krijgen (tenminste vorige week werkte het niet), dus dat heb ik niet gezien.

Aflevering 1: Carolien (Daniel (Joep))

Profiel  

The Curious Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2013 1:13 

Polluitslag:

Aflevering 1: Wie is... de Mol?
Tim 27% (3 stemmen)
Kees 18% (2 stemmen)
Paulien 18% (2 stemmen)
Carolien 9% (1 stem)
Daniel 9% (1 stem)
Joep 9% (1 stem)
Zarayda 9% (1 stem)
Tania 0% (0 stemmen)
Janine 0% (0 stemmen)

Morgen volgt de nieuwe poll, als ik de aflevering gezien heb. xD Wassie leuk?

Totaal aantal stemmen : 11

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 20:53 

Nounou, nog geen reacties?

Ik ook maar even heel kort hoor. Heb geen zin in een uitgebreid verslagje. Wel vond ik het een minder leuke aflevering dan de vorige. Voornamelijk door de dictee-opdracht die ik een beetje te lang uitgesponnen vond dan goed en nodig was. Maargoed. Ik vind het ook moeilijk om in die opdracht even na te gaan hoe een Mol kan mollen. Altijd lastig.

Enfin. Ik vind Tim verdacht veel verdacht in beeld gebracht, waardoor ik 'm bijna niet meer zou durven verdenken. Sja. Ik ga alvast eens wisselen van Mol. Dat houdt het spannend, right? xD Ik vond Paulien bijvoorbeeld ook wel weer verdacht deze aflevering. Idemdito voor Tania, eigenlijk. Al weet ik het allemaal niet goed en zit ik bij Tania al in een lichte tunnel vrees ik - haha.

Benieuwd naar volgende week!

Aflevering 1: Tim (Tania (Kees))
Aflevering 2: Paulien (Tim (Tania))

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 19:45 

Daar gaan we weer! Aflevering 2 was awesome, hoewel aflevering 1 beter was.
Ik vond het laser spel (inclusief de jokers!) het leukst.

Ik verdenk Paulien nogsteeds.. Heb een molgevoel bij haar.
Verder weet ik het echt niet, dus ik kopieer gewoon m'n lijstje van vorige week xD

Aflevering 1: Paulien (Zarayda (Tania))
Aflevering 2: Paulien (Zarayda (Tania))

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 19:54 

1. Paulien (Carolien (Joep))
2. Paulien (Carolien (Tania))

Juist, ik ben mijn belofte niet nagekomen, maar ik ga echt nog wel een keer een normale review schrijven, echt waar. :P

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 19:58 

Hm, ik vind het echt suuupermoeilijk. Ik heb echt geen idee nog. Ik verdenk Carolien niet meer echt, omdat ze toch geld heeft binnengehaald met de laseropdracht en dat was niet nodig geweest, had ook niemand haar kwalijk genomen want het was echt moeilijk. Ik vind Tim echt heeeel obvious en daarom denk ik het niet, want er wordt wel vaker iemand verdacht gemaakt in de montage en dat heb ik nu ook een beetje.
Door Patrick in Moltalk ga ik nu toch ook een beetje neigen naar Paulien en Kees, hoewel ik ze nog niet echt verdenk.. Ik vind het moeilijk.

Ik vond de opdrachten wel leuk, beter dan vorig jaar, toen het als kijker allemaal een beetje saai en onduidelijk was. Ik hoop niet dat er weer een opdracht komt waarbij de pot leeg kan: dat vond ik echt heel kinderachtig toen, want de Mol kan dan doen wat hij wil zonder verdacht te zijn en dat maakt het spel minder leuk. Vooral omdat de onderhandelingen afgeluisterd werden door de Mol en het dus heel makkelijk werd om de pot te legen..

Hebben jullie trouwens de extra beelden gezien van de paintballopdracht? Maakt het nog verwarrender. En juist omdat alles op Paulien en Tim begint te wijzen, ga ik weer twijfelen.. Aargh.

Aflevering 1: Carolien (Tim)
Aflevering 2: Tim (Carolien (Paulien))

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 19:59 

Ik ga het ook kort houden :'). Wat zonde van Joep, vond het wel een aardige man. De reacties waren wel weer typische melodramatisch toen hij moest vertrekken, haha.

Ik vond de opdrachten tof, maar de tweede te langdradig. Ik vind taal heel interessant, maar ze hoefden niet de hele tekst opnieuw op te sommen. Ik had misschien beter ook de test voor mezelf gedaan :').
Mijn molbeeld is wel verschoven. Zarayda verdenk ik nu een stuk minder. Persoonlijk zou ik het wel briljant vinden als Paulien de mol zou zijn, omdat je het van haar niet echt zou verwachten. Deze aflevering vond ik Tania ook niet altijd overtuigend overkomen. Vooral die 'jammer!' kwam er zo nep uit :'). Daniël vind ik ook heel erg raar soms, met zijn enveloppengescharrel. Maar ik vind hem wel heel grappig, omdat het net lijkt alsof hij de hele tijd expres aan overacting doet xD.
Dus voorlopig Tim, Daniël en Paulien, hoewel de eerste soms zodanig zit te mollen dat het te onwerkelijk wordt.

Aflevering 1: Zarayda(Joep(Carolien))
Aflevering 2: Tim(Daniël(Paulien))

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 20:05 

Ook maar snel een lijstje. Er zijn nu al wat sporen van een tunnelvisie aanwezig ben ik bang xD Tim vind ik een beetje vaag nog en Carolien, idk, die vertrouw ik gewoon niet zo.

1. Daniël (Joep (Carolien))
2. Daniël (Tim (Carolien))

Profiel  

The Curious Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 20:08 

Woeps, nog snel even een review!

Ik vond deze aflevering ook weer heel tof! Het laserspel was echt heel erg cool en ook mooi gemaakt. En het verbaast me eigenlijk dat het ze is gelukt, meestal mislukken dit soort opdrachten namelijk. De gedichten-opdracht was stiekem dodelijk saai, maar ze hadden het toch heel mooi gemaakt met mooie muziek en zo. Ook vond ik het gedicht zelf heel mooi. De opdracht was echter totaal niet interessant, ook niet voor de Mol. Vervolgens de paintball-opdracht. Het verbaast me eigenlijk dat ze twee van die "spectaculaire" actie-opdrachten in een aflevering stoppen. Ook deze was erg tof. Wel jammer dat het zo moeilijk in beeld te brengen is, het was wel een beetje lastig te volgen. En ik vind het tof dat er geld verdwenen is!

Carolien: Ik vind haar nog steeds verdacht, omdat ze steeds in het midden van het spinnenweb zit. Bij opdracht 1 en 3 coordineerde ze (walkie-talkie, tent) en ook bij het gedicht mocht ze meeschrijven. Ik heb echter een probleem, zij was degene die er in de eerste opdracht voor zorgde dat er geld is verdiend, terwijl het niet moeilijk is om even te "struikelen" of zo. Er was niemand die haar echt goed kon zien. Ik twijfel dus sterk!
Paulien: Zij is toch wel gestegen in mijn verdachtenlijstje. Maar dat is vooral een gevoel.
Daniel: Hij was goed bezig bij het paintballen. Of leverde hij die lege envelop in?
Tim: Middenmootje. Doet rare dingen.
Tania: Nog steeds niet echt een goed beeld van. Zou het best kunnen zijn.
Kees: Ik kan het me niet meer zo goed herinneren, maar volgens mij heeft hij niet echt gek gedaan.
Zarayda: Heeft ook niks geks gedaan volgens mij. Ik denk dat zij gewoon een fanatieke kandidaat is.
Janine: Heb me niet echt om haar druk gemaakt, door de voorkennis die we hebben. Volgens mij krijgt Janine in de aflevering van deze week haar ongeluk. Dat denk ik in ieder geval aan de hand van de promo.
Joep: Helaas, vond hem wel leuk. Maar blijkbaar was hij echt zo naief.

Aflevering 1: Carolien (Joep (Daniel))
Aflevering 2: Carolien (Paulien (Daniel))

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 20:41 

Ook helemaal vergeten, maar ik ben pas thuis en heb er nog niets van gezien. Ik vond aflevering 2 vrij verwarrend, mijn hoofdverdachten deden veel dingen goed. Dus nu weet ik het niet meer. :P Het probleem bij Carolien was dat ze rond de 1000 euro binnen bracht, wat een goede mol mijns inziens nooit zou doen (geld binnenhalen om vertrouwen te winnen vind ik flauw). Dus nu zet ik maar in op Daniel. Met Carolien als tweede omdat die veel invloed wil uitoefenen op het spel. En Paulien en Zarayda zou ook nog kunnen. Tim lijkt mij gewoon een fanatieke kandidaat, net als Kees. En Tania heb ik überhaupt niet het idee van dat ze mee doet. Janine is het sowieso niet vanwege het ongeluk, dan heb ik ze volgens mij allemaal gehad?

Aflevering 1: Carolien (Daniel (Joep))
Aflevering 2: Daniel (Carolien (Paulien))

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: