Geplaatst: zo jan 06, 2013 21:40
Ik vond de eerste aflevering best wel tof! Die eerste natuurbeelden en de leader brachten me meteen in het juiste sfeertje. En wat is Zuid-Afrika mooi zeg! ik ben echt benieuwd wat ze allemaal nog gaan doen dit seizoen. In ieder geval was de eerste opdracht meteen al leuk. Ok, hij leek natuurlijk wel op de eerste opdracht van vorig jaar, maar dat maakt me niet zo veel uit: ik hou wel van dat soort dropping-achtige opdrachten. Ik snapte alleen niet zo goed waarom het de deelnemers niet duidelijk was dat ze allemaal uiteindelijk naar hetzelfde eindpunt moesten komen. Dat leek mij toch vrij duidelijk. Maar goed, uiteindelijk scoorden ze 800 euro, en veel meer had ik ook niet verwacht eigenlijk. Dus goede score.
De tweede opdracht was ook interessant, vooral omdat daar het echte manipuleren, liegen en bedriegen al begon. En het zag er supertof uit natuurlijk! Ik snapte ook totaal niet waarom de tweede groep zo naief was om de andere helft al die vrijstellingen te geven. Ik had het spel keihard gespeeld: hoe meer vrijstellingen in het spel, hoe groter de kans dat je er zelf uitvliegt. Ik had dus echt geen vrijstelling weggegeven. Ik vraag me trouwens wel af wat de Mol hier heeft gedaan. Waarschijnlijk vrij weinig, want er viel toch geen geld te verdienen (je kunt er als Mol denk ik wel vanuit gaan dat niemand die vrijstelling verkoopt). Als Mol kan je dan eigenlijk alleen een beetje stoken en verwarring zaaien in de groep.
Even een reviewtje per kandidaat (min of meer op volgorde van verdachtheid):
Carolien: Zij heeft iets mysterieus en verdachts over zich. Er werd niet heel erg veel de aandacht op haar gevestigd deze aflevering, maar vooral 1 ding viel me op: ze opende gelijk twee enveloppen. Nu is dit op zich niet heel gek, maar de eerste envelop die ze opende, bevatte de Nelson Mandela-hint. Dat was toch de duidelijkste hint van allemaal, maar in plaats van het even te vragen (er stonden mensen achter haar, die ze duidelijk had gezien), trok ze gelijk de tweede envelop open. Wat mij betreft een typische openings-mollenactie. Joep: Hij was wel supernaief zeg. Hij zag de telefoon niet, hij wilde al zijn info met de hele groep delen (als Mol handig om vertrouwen te winnen), etc. etc. We weten natuurlijk uit het verleden (seizoen 6) dat dit een hele goede tactiek is als Mol. Daarom houd ik Joep ook nog goed in de gaten. Daniel: In de MolTalk terugblik op live.avro.nl zei iemand dat Daniel net doet alsof hij in een hele spannende actiefilm zit, en daar ben ik het wel mee eens. xD Het is net of hij de hele tijd aan het acteren is. Nu kan dat zijn karakter gewoon zijn, of hij is echt aan het acteren omdat hij de Mol is. Trouwens, die enveloppenruil met Ewout was ook een superraar idee. Tim: Hij was op twee momenten duidelijk raar bezig. Nummer 1 was "Where is 20 ZAR" en het tweede moment was toen hij niet bij Janine in een busje wou. Dat is beiden wel verdacht. Aan de andere kant was die bus-actie zulk opvallend raar gedrag, dat zou een Mol niet passen. Hij staat zeker hoog op m'n lijstje, maar niet in de top 3. Tania: Zou totaal niet voor de hand liggen als Mol, en zou daarom wel een originele keuze zijn. Wat mij vooral opviel, was dat zij, samen met Joep, een van de initiatiefnemers was om bij de bungeejump de andere groep de vrijstelling te gunnen, omdat er een "diepere laag" zou zijn en dat zou betekenen dat het goed voor henzelf was. Ideale manier om verwarring te zaaien en zo te stoken, natuurlijk. Ik houd haar in de gaten! Kees: Grappige gozer. Zou voor mij niet een voor de hand liggende Mol zijn. Hij was volgens mij op tijd in de kerk. Bij de bungeejump was hij volgens mij oprecht verontwaardigd dat Ewout het fout had, hoewel dat ook geacteerd had kunnen zijn. Zarayda: Ik verdenk haar op dit moment niet heel erg. Dit baseer ik vooral op het verbond dat ze wilde sluiten met Ewout en Kees. Ze klonk daar zo oprecht enthousiast en zelfs een beetje nerveus over, dat ik niet denk dat je dat kan acteren. Paulien: Ik vond dat zij erg weinig in beeld/aan het woord kwam. Daaruit concludeer ik nu dan maar even dat ze niet verdacht is. Totdat ik wat meer informatie heb over haar. Ze is overigens wel hilarisch! Janine: Vond ik totaal niet verdacht. Was als eerste in de kerk. Voor de rest komt ze op mij niet verdacht over. En we weten toch al dat ze een ongeluk krijgt en naar huis moet, dus volgens mij kan zij de Mol niet zijn. Ewout: Hij was wel gigantisch verdacht aan het doen zeg! Zo erg, dat het er wel dik bovenop lag. Toen hij eruit ging, vond ik het wel jammer, want ik hou er altijd wel van als er zo'n vage herrieschopper in de groep zit. Maar de Mol was hij dus niet.
Aflevering 1: Carolien (Joep (Daniel))
Ik vind het trouwens een hele leuke groep, en er zijn maar weinig mensen die ik graag zie vertrekken op dit moment! Dat belooft veel goeds voor dit seizoen. Art vind ik nog steeds niet geweldig als presentator, maar gelukkig is hij niet heel veel in beeld, vooralsnog.
@Charlie: Jaah, mij viel de Sherlock-muziek ook meteen op! Supertof! En het creeert ook een toepasselijk WIDM-sfeertje vind ik!
|