Ryan trekt zijn wenkbrauwen op bij het zien van de suite en zet de fles wijn op een kast neer. âAfgezien van het feit dat we noch dood, noch levend zijn en ergens in het midden, had het erger kunnen zijn. Hij had ons ook in de kerkers kunnen gooien, maar dit is beslist 5 sterren hotel waardig.â
Kit gedraagt zich een stuk stoerder nu hij zich niet binnen een straal van 10 meter van Noah bevindt. Hij grijnst âOh, mooi. Ik dacht al dat je zijn schoothondje was. Blijkbaar had ik het misâŠâ Dat betwijfeld hij eigenlijk, maar hij gunt de arme jongen ook een avondje plezier.
Over plezier gesproken, Rose is niet bepaald in een feeststemming. Zijn blik gaat van haar bloten voeten naar het draaiende glas in haar handen. âjij hebt nog meer wijn nodig om het echt gezellig te hebben.â Bedenkt hij zich hardop. Hij bemoeit zich verder niet met het gesprek van Sam en Kit. Noah zijn gevoelens, bedpartners, relaties of motieven interesseren hem niet. Ik bedoel, de jongen was overduidelijk koekoek geworden in Between.
Ryan trekt een stoel richting het raam, draait die om en gaat erop zitten. Ook hij schenkt een glas wijn vol. Terwijl hij aan zijn glas nipt kijkt hij Rose met gefronste wenkbrauwen aan, alsof hij een moeilijke puzzel oplost. âEr zijn nog zat anderen mannen he. Je zou deze mafkees gewoon kunnen laten passeren.â Hij lacht schalks en houdt zijn hoofd even scheef om haar blik op te zoeken âOf niet natuurlijk.â Liefde, onvoorwaardelijke liefde. Dat, of ze was ook haar verstand verloren. In Ryan ze ogen is ze feitelijk in beide gevallen haar verstand verloren. Echte liefde bestond niet. Maar hij is opgegroeid tussen vrouwen, zijn zusjes. Hij weet wel hoe hij hier mee moet om gaan.
âIk wil me er niet mee bemoeien, maar ik denk dat deze aanpak niet gaat werken. Misschien moet je hem gewoon tijdelijk los laten, feesten, genieten van wat er in Between te genieten valt. Want je krijgt duidelijk een voorkeursbehandeling. Genieten, dubbel en dwars. Feesten zoals je nog nooit gefeest hebt, alleen maar leuke dingen doen, dingen die je zelf wil doen.â Met een twinkeling in zijn ogen kijkt hij haar aan voordat hij op staat. Hij legt zijn handen even op haar schouders en knijpt er bemoedigend in. Met een lichte grijns buigt hij zich naar haar oor âWrijf het er bij hem in. Dit hele feest is een schreeuw om aandacht, naar het levenslust die hij verloren heeft.â fluistert hij. Met een knipoog schenkt hij zijn glas bij en laat hij zich op het grote bed vallen. Dat hij daarbij wijn op de sprei morst kan hem weinig schelen. Misschien was zijn voorstel naar Rose een slecht idee, misschien zou ze Noah tegen zich in het harnas jagen. Toch gokt hij erop dat dit de manier is en dat Rose daarin ver kan gaan. In de tussentijd doet hij graag mee, hij is een levensgenieter.
âIk heb honger!â hij kijkt Kit afwachtend aan.âWaren ja.â Verleden tijd, niet iets om teveel aandacht aan te besteden
âSamantha is een heks en de dochter van Maleficent. Een van de redenen dat ik hier terecht gekomen ben.â Hij neemt een slok champagne
âIk ben nog niet klaar met haar.â Verbitterd drinkt hij verder. Rose brengt hij niet ter sprake, Ryan kent hij niet. Hij zet zijn glas weg en sust haar volgende vragen weg
âsshh..â hij legt zijn vinger tegen haar lippen en pakt het glas uit haar hand. Zachtjes trekt hij haar naar zich toe om te dansen op de muziek.
Zijn blik oogt echter verveeld, de avond was niet helemaal verlopen als verwacht. Daarbij valt het enigszins tegen, de energie die hij van de levenden kreeg was slechts tijdelijk. Het bracht niet de voldoening die hij verwacht had. Ze waren nog steeds in Between, dat was een feit.
Daarbij brengen de vluchtige blikken hun kant op hem voldoening, het gevoel van macht. Tegelijkertijd waren het die blikken die hij in het verleden zo haatte. Hij laat zijn hoofd zacht tegen haar blonde lokken rusten en werpt de smoezende toeschouwers een waarschuwende blik toe.