Catie
Black Bird of the Sky
|
|
Geplaatst: za mei 04, 2013 9:51
[[... 8 dagen later ...]]
De reis was rustig voorbij gegaan, geen enkele problemen van buitenaf en ondanks dat Hoderan bekend stond om het rustige en amper overvallen, hadden ze toch elke keer als ze gingen rusten een wacht gehouden. Voor het geval dat. Caleigh had de groep geleid na hun haastige vertrek uit het Dorp en ze had hierbij geen enkele rekening gehouden met emoties van anderen. Het ging haar puur om problemen in het Dorp te ontwijken en zich te kunnen concentreren op het werkelijke doel van deze reis. De Sleutels. Ze had al veels te veel afleiding gehad...
Aan het eind van de middag bereiken ze Hoderan eigenlijk. Caleigh vermindert haar snelheid en kijkt naar de stadspoorten en slikt even. Vier jaar... Ze wilde hier niet zijn, er waren teveel herinneringen, teveel mensen, teveel van haar.. Ze schud haar hoofd even en zonder wat te zeggen tegen de groep leid ze hun de stad in. Ze had de rechtstreekse poort naar de middenklasse genomen en al snel waren ze in het centrum. Er was werkelijk niets veranderd... Bij een herberg die ze niet kent stopt ze en stapt af, ze wacht even totdat de rest bij haar is.
"Ik ben zo terug, ik zal kijken of er genoeg kamers zijn," zegt ze dan.
Ze verdwijnt de herberg in en tot haar opluchting ziet ze geen bekenden. Langzaam doet ze de kap van haar mantel af en loopt naar de bar toe. Niet veel later komt ze de herberg uit en schud haar hoofd.
"Het CaedMires Festival is bezig... Een festival wat twee weken duurt, het zal lastig worden om een herberg te vinden," zegt ze dan.
Ze had het kunnen weten, maar ze had er eigenlijk nooit meer bij nagedacht. Ze had elke gedachte aan deze stad proberen weg te stoppen...
[[... 5 herbergen later ...]]
Elke herberg waar ze kwamen kreeg ze hetzelfde antwoord. Ze zaten vol of hadden niet genoeg kamers om de hele groep te kunnen vestigen. Caleigh weet dat er nog wel enkele herbergen zijn, maar ze weet ook dat juist dat de herbergen zijn die ze wilt vermijden. Maar was het wel mogelijk om met een taak als deze iedereen te vermijden die ze niet onder ogen durfde te komen... Hoe dichter ze bij de volgende herberg komt, hoe ellendiger ze zich voelt. Uiteindelijk stopt ze en kijkt naar de deur.
"Ik ben zo terug," mompelt ze.
Ze laat de teugels los en loopt naar binnen toe. Binnen was het druk en voor nu ziet ze nog geen bekenden. Ze trekt haar kap wat verder over haar hoofd heen en loopt naar de bar toe. Een onbekend meisje van een jaar of achttien staat achter de bar.
"Hebben jullie nog kamers voor om groep van 10 mensen onder te brengen?" vraagt ze haar.Ondanks de kap was het gezicht van de jonge vrouw nog wel te zien en ze glimlacht even. "Ik zal even kijken," zegt ze dan en ze pakt het boek erbij en opent die. Na enkele minuten kijkt ze de vrouw weer aan. "Ik heb drie kamers voor twee personen, één kamer voor drie personen en nog een kamer voor één iemand. Vind u het niet erg dat iedereen zo verdeeld ligt?" Als de vrouw aangeeft dat het niet erg is glimlacht ze en haalt de sleutels tevoorschijn en overhandigt die. "U heeft geluk, er zijn net twee kamers vrijgekomen, anders was het niet gelukt. U kunt eventueel de paarden in de stallen zetten en u kunt zich opfrissen en gaan eten of gelijk eten. Geniet van u verblijf."Caleigh produceert een glimlach als ze haar hoort. Er waren in ieder geval genoeg kamers. Als ze de sleutels heeft bedankt ze haar en loopt terug naar buiten. Met een kleine glimlach kijkt ze de groep aan.
"Drie tweepersoonskamers, één kamer voor drie en één iemand slaapt alleen," zegt ze dan, "Ik ga Marie vast wegzetten, beslis met wie je op een kamer wilt, of niet en wie het eerst komt heeft geluk."
Ze pakt de teugels van Marie vast en loopt richting de stal. Bij Mel stopt ze even.
"Ik zou graag een kamer met je delen, als je dat wilt," zegt ze tegen haar, "Denk erover na en ik hoor het zo wel."
Ze glimlacht even kort en loopt dan de stallen in. In een lege box zet ze Marie neer en begint haar af te zadelen. Caleigh hoopt dat Mel ja zegt. In deze stad had ze iets nodig om zich vast aan te houden, iemand waardoor ze zich niet zo alleen zou voelen..OOC:: Kamerindeling is nog onbekend. Dus als je de eerste bent heb je geluk:D