Geplaatst: za jan 29, 2011 13:33
Harry Potter en de Vuurbeker. Het enige boek dat ik dicht sloeg, gewoon omdat ik het te spannend vond.
Ik vond tot het laatste boek de Vuurbeker het beste boek in de reeks. Veel mensen zeiden juist dat dit boek niet het sterkste was. Maar laat ik vertellen waarom dit boek mij zo pakte.
Harry is uiteraard de hoofdpersoon, de gene met wie wij het meest meeleven. In ALLE boeken, Stond Harry achter zijn keuzes die hij maakte. Hij ging de Steen der Wijzen zoeken. Hij betrad de Geheime Kamer. Hij ging achter Sirus aan, hij Ging Sirus redden in het ministerie van Toverkunst, Hij ging met Perkamentus mee naar de grot, en hij had er voor Gekozen zijn eigen dood te onderzien in het laatste deel.
In de Vuurbeker, gebeurde de gebeurtenissen rondom Harry, buiten zijn macht. Hij had niks te zeggen, en was op zichzelf gewezen. Alles was overmacht. De reden dat ik Harry zo heb leren waarderen als persoon is hoe hij zichzelf heeft gered uit alles. Hij was ontwikkeld na dit deel, Niet alleen omdat zijn Nemesis terug was. Neen, Hij had zijn vriendschap met Ron gerestoreerd en heeft zich (Ondanks Hulp) weten te redden in het toernooi. Harry was na dit deel volwassen, en in OotP kijken wij naar een andere Harry. Iemand die zonder hulp van andere, toch nog leeft.
Zo zie ik het in ieder geval. Dit boek betekend veel voor mij, en ik lees het graag opnieuw.
|