Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Volgende

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 20:20 

Afbeelding
Rebecca Leicester

Rebecca is niet bepaald onder de indruk van Elvins bijdrage. Hij wilt niet betweterig of bijdehand doen? Ja, vast. Als Tristan het groentje dan ook nog eens bijvalt, voelt Rebecca zich weer kwaad worden. "Ik faal om in te zien hoe uitgebreide details over mijn privéleven jullie kunnen helpen objectief te blijven, Tristan," bijt ze hem toe.

Gelukkig komt Depoix haar te hulp, hoewel Rebecca het niet op prijs stelt dat ze als 'jonge dame' aangesproken wordt. Ze is zes jaar ouder, verdorie! Ze realiseert zich echter wel dat dit één situatie is waarin het verstandig is om niet iedereen door haar houding in het harnas te jagen.

"Ik ben het hiermee eens," geeft Rebecca kort aan. "Dus kunnen we ons nu bezig gaan houden met wat wel belangrijk is?"

were mine.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 20:27 

Afbeelding

Lana laat zich meetrekken door Finlay, ook al heeft ze geen zin om op de gang te gaan praten.
Ze wil die tang weg!
Ze trekt haar arm los en neemt een verdedigende houding aan door haar armen demonstratief over elkaar te slaan.
'Ja, ze is terug.' Ketst ze kort naar hem en tuit haar lippen.

Ze probeert zich te weerhouden, maar kan het uiteindelijk niet laten.
'Jullie waren bezig over werk, zeg je? Waarom liggen er dan geen papieren op tafel? Of gingen jullie een dienst doen in natura?!'
Ze gaat net niet rondstampen als een kind die geen lolly krijgt van haar ouders.
'Nou?'
Ze kijkt hem dan met betraande ogen aan, puur gecreí«rd door haar woede.

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 23:46 

OOC: Banner kwijt, volgende post beter. En ik ben weer bijgelezen. Damn, 5 pagina's en nu al vreemdgaan? XD

Hank Brown

Hank heeft zich wijselijk stil gehouden in het gesprek. Hij was vandaag niet op sociaal uitje, maar op financieel uitje, en daar probeerde hij zich op te richten.
Als Lana en David weglopen, besluit hij er ook vandoor te gaan. Met een kort woord begroet hij de overgebleven mensen en hij stapt de winkel weer uit.

Op de markt lopen nog een aantal mensen, duidelijk met geld. Prooi.

Even later loopt Hank verder met 2 extra geldzakjes. Wonderbaarlijk dat het nooit iemand is opgevallen dat Hank altijd geld heeft, maar nooit werkt. Voor de zekerheid besluit hij zijn buit langs te brengen bij de bank, die toevallig net open is.
Hij stapt naar binnen en kijkt rond. Lekker rustig, dat scheelt. Hij vervolgt zijn weg naar de balie, waar hij zijn buit begint te tellen.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 0:11 

Afbeelding

Lucy kijkt Finlay met een verwarde blik aan als die haar nogal paniekerig overeind helpt. Dan hoort ze de deur achter zich kraken en draait ze zich vlug om. En daar is.. Lana. Vanzelfsprekend. Zij verpest altijd alles. Ze kijkt Lana arrogant aan als die vraagt of ze druk bezig waren. Ja, inderdaad, totdat jij Finlay kwam bespioneren.

Na een aantal vieze blikken van Lana –die beantwoord werden door een schijnheilige glimlach van Lucy-, excuseert Finlay zich beleefd om vervolgens met Lana naar de gang te gaan.
Terwijl ze wacht totdat Finlay weer terugkomt, doet ze haar jurk weer netjes en haar haar goed. Ze maakt de gordijnen ietwat open, zodat er wat licht in de kamer kan komen en kijkt wat verveeld naar buiten.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 10:15 

Afbeelding

Wanneer David en Lana weer de herberg uit zijn, neemt Lana een paar tassen over. David haalt opgelucht adem dat ze buiten zijn geraakt zonder betrapt te zijn.
Lana besluit om eerst de boodschappen naar huis te doen en David zet al een stap in de goede richting. Nog geen twee tellen later besluit Lana om toch eerst naar de bank te gaan. Ze laat de tassen aan zijn voeten vallen en beent naar de bank toe.

David kreunt en kijkt eventjes naar de tassen aan zijn voeten, daar staat hij nu schoon. Hij zucht en laat de rest van de boodschappen ook maar op de grond glijden. Er zit niets anders op dan te wachten tot Lana weer de bank uitkomt.
Hij kijkt eventjes naar Hank die hem passeert om ook de bank in te lopen. 'Het wordt nog druk op die bank.' Denkt David en slaat zijn ogen even op.

Daarna sleurt David de boodschappen naar een zitbankje in de buurt. Met een zucht laat hij zich daarop neerploffen en houdt de deur van de bank in de gaten om te zien wanneer Lana weer buiten komt.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 20:54 

Afbeelding

Emily neemt een beetje de leiding en de verantwoordelijkheid op zich op. Prima, het was wel goed om een iemand te hebben die het overzicht een beetje wist te houden. En natuurlijk om iedereen tot de orde te roepen als het nodig is. Hij haalt dan ook zijn schouders op en stemt zwijgend met haar in. Rebecca negeert hij, dit was al wel genoeg gedoe voor vandaag. "Mee eens" humt hij waarna hij wat door zijn papieren begint te bladeren.

Hij klakt even met zijn tong en buigt wat verder over zijn stapel papieren heen. "de begrafenis is al geweest" murmelt hij duidelijk teleurgesteld. Hoe moesten ze de lichamen dan onderzoeken? De aantekeningen die er waren vond hij bij lange na niet volledig. Maar een graf weer open maken gaf altijd een hoop drama.

Met een zuchtje laat hij zijn blik even door de kamer gaan. Zijn blik blijft hangen op een vrij lege muur. "Als we de kamer op slot kunnen doen dan zouden we belangrijke notities en bevinden aan de muur kunnen hangen" hij knikt even naar de muur "bij wijze van een prikbord" Zijn vingers trommelen even op de tafel terwijl zijn wenkbrauwen een frons vormen. "En we kunnen in het algemeen onze aankomst bekend maken. Zodat iedereen op de hoogte is van het feit dat ze op elk moment ondervraagd kunnen worden etcetera."

Een beetje lame, maar het is een post.

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 21:24 

Afbeelding

Beteuterd kijkt Elvin een beetje voor zich uit. Natuurlijk zouden ze niet naar hem luisteren, hij was per slot van rekening toch nog maar het groentje hier. Maar hij moest en zou bewijzen dat ze het mis hadden, dat hij hier niks van bakte. Hoe, dat wist ie alleen nog niet.

'Wat dacht je ervan om eens soort bijeenkomst te houden in het café?' zegt Elvin en kijkt verwachtingsvol naar zijn collega's. 'We hangen op zoveel mogelijk plekken affiches op en verkondigen daarop dat we morgen in het café zijn om het een en ander toe te lichten. Dit dorp is niet zo groot en iedereen roddelt hier wat af, dus het zal snel bij iedereen bekend zijn. Zo gaat dat toch, in dorpen?' Snel laat hij zijn blik door de kamer glijden en zit een kastje staan met wat papieren erop. Snel haalt hij zijn veer uit zijn zak en schrijft netjes de aankondig op. 'Zoiets als dit?'

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 10:07 

Afbeelding

Finlay zet grote onschuldige puppy-oogjes op en laat Lana rustig uittieren.
"Lana, lieverd, ik was schoon 5 minuten binnen voordat Masin binnenkwam," zegt hij. "Ik heb de tijd niet gekregen om alle administratie erbij te pakken."
Hij pakt haar bij haar schouders vast en maant haar tot kalmte.
"Rustig maar," zegt hij. "Je bent gestresst, begrijpelijk. Het is verschrikkelijk om je zuster zo te verliezen, en nu komt er ook nog oud zeer terug naar het dorp. Ik begrijp dat je bang bent en dat zich uit in frustraties naar mij."
Hij zet even een lieve, bezorgde glimlach op.
"Maar dat is niet nodig," zegt hij. "Zal ik vanavond naar de wacht gaan en zorgen voor aanscherping van jouw veiligheid? Want jij bent natuurlijk het állerbelangrijkste."
Hij kijkt haar met een uitnodigende glimlach afwachtend aan.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 10:11 

Afbeelding
Lana Boyle

Lana verzacht haar blik lichtjes, als Finlay haar bij de schouders vastneemt terwijl ie haar verzachtende woordjes toefluistert.
Ze glimlacht zwak en veegt snel een paar verdwaalde tranen op haar wangen weg.
Dan begint hij over de wacht om de nodige bescherming te vragen.
'Zou je dat echt willen doen?' Antwoordt ze met een zwakke stem en slaat haar betraande ogen op naar hem.
Ze bijt op haar lip en haalt zijn handen van haar schouders af om ze liefdevol vast te nemen.
Zwijgend laat ze haar duim over de rug van zijn linkerhand gaan en haalt diep adem.
'Ik houd van je, Finlay.' Fluistert ze terwijl ze op haar tippen gaat staan om vervolgens een gemeende zoen op zijn lippen te drukken.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 10:51 

Afbeelding

Lucy heeft genoeg van het wachten en besluit om zelf eens te gaan zien hoe het Finlay op de gang vergaat. Ze maakt de deur van het kantoor open, recht haar rug even en loopt dan de gang op. Daar ziet ze nog net hoe Lana zegt dat ze van Finlay houdt en hem kust. Vol afschuw ziet ze het gebeuren een paar seconden aan.
Ze kijkt gemeen naar Lana en loopt dan in een snel tempo naar beide toe. Ze zou wel even tussenbeide komen. Finlay hoeft tenslotte niet te gaan liegen en zeggen dat hij ook van Lana houdt. Dat doet hij namelijk niet. Hij houdt van Lucy.

Ze kucht even opzettelijk om de aandacht van beide te krijgen. "ËœIk neem aan dat ik het vanaf hier wel weer over kan nemen?' Zegt ze dan terwijl ze Finlay aankijkt en met haar rug richting Lana gaat staan. "ËœWe waren tenslotte nog niet klaar en ik zie dat jullie het gedoe rondom Rebecca blijkbaar uitgesproken hebben?'

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 10:58 

Afbeelding
Lana Boyle

Lana kijkt Finlay liefjes aan, in afwachting dat hij op haar zal antwoorden.
Maar dan hoort ze hakjes dichter komen en die vervelende stem van Lucy Drol weerklinkt in de hal die voor een goede akostiek zorgt.
Lana trekt een gezicht, draait haar blik en kijkt giftig naar Lucy.
Ze krijgt het haast helemaal als die zich met haar rug draait en lief gaat doen tegen Finlay.
Lana onderdrukt fel de neiging van aan Lucy's haar te gaan trekken, maar ze gaat niet het kleine kind uithangen. Ze vertikt het van haar niveau te verlagen tot die tang.
Ze richt haar blik snel naar Finlay als teken dat die trut nu echt wel moet oprotten.
'Ik denk dat zijn hulpklerk William u wel van dienst kan zijn.' Gromt Lana lichtjes en gaat naast Finlay staan.
Ze wijst daarna naar het deurtje waar de hulpklerk zit.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 11:08 

Afbeelding

Finlay glimlacht breed als hij merkt dat Lana goed kalmeert.
"Natuurlijk," zegt hij als Lana vraagt of hij dat echt wil doen. "Alles voor jou."
Hij wordt enigszins verrast door haar zoen, maar hij ontspant zich. Zonder enig gevoel van schuld of spijt slaat hij zijn armen over haar schouders.

Hij kijkt om als Lucy haar aanwezigheid weer kenbaar maakt. Hij zwijgt, uitdrukkingloos, en laat de twee rustig tegen elkaar tieren.
"Hij is nog niet aanwezig," zegt hij kalm op Lana's opmerking over de hulpklerk. "Kom, Lana. Ik moet mijn werk even afmaken. Ik ga de zaken doorbespreken met mejuffrouw Masin."
Hij neemt Lana's hand en begeleidt haar naar de deur.
"Ik zal vroeg thuis zijn," belooft hij. Hij doet de deur open en geeft Lana een bemoedigend duwtje in de rug.
"We kunnen de klant niet boos maken," fluistert hij. "Ik zorg wel voor het brood op de plank!"

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 11:13 

Afbeelding

Lana wil net een goedkeurende grijns bovenhalen als ze er van overtuigd is dat Finlay het voor haar zal opnemen.
Haar verbazing is dan ook uitermate groot als hij zegt dat hij verder moet doen met zijn werk.
Had hij tenslotte in feite geen vrije dag vandaag?!
Lana voelt haar woede opnieuw zwellen in haar lichaam en staat op ontploffen als hij haar haast naar de deur duwt.
Als ze buiten staat, draait ze zich giftig om naar hem.
'Wacht tot mijn vader hier van hoort, meneer Talbot.' Sist ze hem woedend toe.
'Je eigen verloofde uit je werkgelegenheid zetten terwijl je een vrije dag had genomen!'
Ze wil stampvoetend doorlopen naar David, maar bedenkt zich dan als ze nadenkt over de woorden dat hij vroeg zal thuis zijn.
'Je hoeft al niet meer naar mijn huis te komen! Ik wil je niet meer zien vandaag.'
Ze snuift schamper, gooit haar kin omhoog en loopt naar David toe.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 11:34 

Afbeelding

Lucy grijnst zelfvoldaan als Finlay voor haar "Ëœkiest'. Zo nieuwsgierig als ze is, volgt ze Finlay en Lana tot aan de deur, waarbij ze Lana arrogant aankijkt. Verderop ziet ze ook David staan en zodra Lana uitgesproken is, loopt ze nog even naar haar toe om er nog een schepje bovenop te doen. "ËœOverdrijft u nu niet een beetje?' fluistert ze zachtjes tegen Lana, "ËœOf wilt u vanavond gewoon eens liever met een andere man doorbrengen?' Haar blik gaat vervolgens overduidelijk naar David en dan weer terug naar Lana.

Met deze woorden draait ze zich om en loopt terug naar Finlay. "ËœZo. Zou ik jou nog even kunnen spreken?' Het spreekt Lucy wel aan dat Finlay vannacht niet in het huis van Lana zal zijn. Maar dat zal zo vast ook wel even ter sprake komen.

Ze wilt weer naar Finlay's kantoor lopen als ze Hank bij de balie ziet staan. "ËœGoedemiddag, Meneer Brown,' begroet ze hem even vriendelijk, "ËœIk zie dat u weer wat geld komt afgeven?'
Lucy kijkt even van Finlay naar Hank en loopt dan alvast door naar het kantoor van Finlay.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 11:40 

Afbeelding

Lana staakt haar passen als ze Lucy haar woorden hoort terug ketsen.
Nijdig draait ze zich om, rent haast naar Lucy terug en verkoopt haar een mep in het gezicht.
'Ik zou maar op uw woorden letten, juffrouw Masin! Want ik denk namelijk dat u probeert mijn verloofde in te palmen. Als je maar niet denkt dat dat zal lukken met je vieze giftengels!'
Ze gooit haar blik naar Finlay die er maar wezensloos bij staat.
Wat een man.
'Ik zal maar eens met mijn vader spreken of deze verloving wel de moeite waard is.'
Ze loopt naar David toe, neemt nijdig een paar tassen en kijkt op naar hem.
'We gaan de boodschappen naar huis brengen.'

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 227 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: