Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Happy to kill

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 16:41 

Zoals velen van jullie waarschijnlijk al is opgevallen, openen veel grote winkelketens tegenwoordig een webshop. Dit zorgt ervoor dat je het huis niet meer uit hoeft en met een enkele druk op de muis je nieuwe favoriete shirtje kan bestellen.

Op veel sites is international shipping mogelijk, waardoor mode veel internationaler wordt en het straatbeeld steeds gevarieerder.

Nu zijn het niet alleen grote winkels meer die webwinkels openen. Vaak wagen kleine ondernemers zich er ook aan om een bredere markt te bereiken.

Natuurlijk zijn er, zoals overal, ook veel oplichters op het web te vinden die via hun webwinkel hun slag willen slaan en mensen hun geld willen ontnemen.

Hebben jullie ervaringen met webwinkels? Nationaal of internationaal? Zijn jullie ooit opgelicht?

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 16:56 

Ik ben nog nooit opgelicht door webwinkels, maar dat komt dan ook omdat ik er niet zo heel veel ervaring mee heb. Als ik iets bestel via een webwinkel, dan is het meestal zoiets als Fnac, vroeger Large, bol.com, apple.com, Proxis.be & Azur.be - dat zijn dus (web)winkels waarvan je wel zeker bent dat er niets fout kan lopen in de zin van oplichterij omdat ze ofwel als reguliere winkel een keten zijn, ofwel omdat ze gewoon heel erg bekend zijn en zich dat dus ook echt niet kunnen veroorloven.

Omdat ik nog student ben, kan ik natuurlijk geen VISA-kaart hebben. Die heb je nodig voor de Amerikaanse webwinkels, dus daar kan ik sowieso niets kopen. Ik vertrouw het op zich wel, maar ik gebruik het gewoon niet vaak omdat ik meestal wel vind wat ik nodig heb zonder die winkels te gaan bezoeken. Bovendien is het vaak een heel gedoe met bankkaarten e.d.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 18:45 

Ik koop echt bijna ALLES online. Ik heb een hekel aan shoppen voor kleren, dus online kledingwinkels zijn voor mij echt een uitkomst (: Geen rijen voor de pashokjes en kleding die niet past is meestal gratis terug te sturen. Ideaal.

Behalve kleding koop ik ook vaak boeken, DVD's en CD's via bol.com (voornamelijk wanneer ze acties hebben), hoewel ik dat soort dingen ook wel koop tijdens het echte shoppen (:

Ik ben nog nooit opgelicht, voor zover ik weet.

Oh en wat internationale webwinkels betreft: mijn vader heeft een credit card dus ik heb laatst via hem voor het eerst een T-shirt uit Amerika laten overkomen (: Is ook prima gegaan, duurde alleen wat langer. Heel veel duurder dan dingen in Nederland kopen was het ook niet (volgens mij was het zelfs helemaal niet duurder), aangezien de dollar op dit moment vrij laag staat.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 19:53 

Persoonlijk heb ik echt een hekel aan het online kopen van producten, omdat je op dat moment niet kunt zien wat de kwaliteit van het product is. Dit geldt met name voor het kopen van kleding.
Je hebt het nooit gepast, weet dus eigenlijk niet hoe het valt, of de kleur wel staat en al die andere dingen.
Daarentegen is het reuze handig om boeken en films e.d. aan te schaffen via een site als bol.com. Bepaalde dingen zijn namelijk nauwelijks in de handel verkrijgbaar. En dat is toch een stukje makkelijker als zij het voor je weten te vinden.
Overigens heb ik nog nooit gebruik gemaakt van international shipping, maar ik heb al van verschillende mensen gehoord dat dit ook heel voordelig kan zijn en de service vaak ook erg goed is.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 20:28 

Ik vind online winkelen wel handig. Voornamelijk sites zoals bol.com gebruik ik nog wel regelmatig, ook om bijvoorbeeld studieboeken te bestellen (en te verkopen). Ook CD's, DVD's en leesboeken bestel ik wel eens van bol.com. Ik vind het een fijne site en de service is goed. Je hebt het eigenlijk altijd wel binnen de tijd die ze aangeven, heb pas één keertje iets later gehad dan de aangegeven tijd.
Daarnaast bestel ik weleens iets via huisdieren websites, riempjes en zo. Ik ben wat dat betreft wel een beetje een verzamelaar en in de winkel hebben ze lang niet zulke leuke dingen als die je via internet kunt kopen.
Ook bij amazon.de heb ik wel eens iets besteld. Niet echt internationaal, want mijn ouders wonen in Duitsland, dus dat is wel handig. Kan ik uit 2 landen dingen bestellen die vrij snel aankomen. En in Duitsland is soms het aanbod toch nog wat groter dan in Nederland.

Kleding heb ik nog niet echt besteld. Alleen tshirts in Amerika (die zijn toen naar een amerikaanse vriendin gestuurd en heeft mijn moeder meegenomen toen ze daar was) met 'honden prints'. Ik weet niet of ik dat zo snel zou doen verder. Ik wil toch graag weten hoe iets er uit ziet voor je het koopt. Maar misschien in de toekomst, omdat je het toch ook vrij makkelijk weer terug kunt sturen. Maar dat heb ik tot nu toe dus nog niet gedaan...

Profiel  

Happy to kill

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 23, 2011 1:24 

Laat ik nu ook maar zelf gaan posten.

Een groot deel van mijn garderobe komt uit Amerika/Engeland. Allemaal besteld via internet! Ik vind het een geweldige ontwikkeling dat veel sites tegenwoordig gebruik maken van (een buitenlandse variant van) iDeal, zodat je gewoon kan betalen met je eigen Maestro pasje en dus geen creditcard hoeft te hebben. Deze heb ik gelukkig wel, dus betalingen zijn voor mij geen probleem. Ik heb ook nog nooit gehad dat iets mij niet paste. Ik heb een vrij standaard maat (xs in NL, 6/8 in Engeland, xxs tot s in Amerika) dus ik vind altijd wel iets dat mij past.

De enige site die ik zelf niet snel zal gebruiken is eBay. Dit omdat er zoveel mensen zijn die iets aanbieden in zoveel verschillende landen dat je het overzicht een beetje kwijt raakt. Ook het principe van bieden trekt mij totaal niet.

Ook boeken en cd's koop ik niet snel op internet. Boeken koop ik het liefst in de winkel, zodat ik ze gelijk thuis open kan slaan en in de winkel zelfs al een beetje in kan lezen.

Ik ben een keer opgelicht op Bol.com, op de 2e hands afdeling. Ik had er een schoolboek besteld (en al betaald) en die is nooit aangekomen. Ik heb ook nooit contact kunnen leggen met de verkoper. Het gebeurde in de weken dat TNT staakte, dus ik dacht eerst dat het daaraan lag. Toen ik het boek na de staking nog steeds niet binnen had, heb ik bol.com ook maar eens gebeld. Zij konden niks voor mij doen, omdat de termijn van 3 weken al verstreken was. Gelukkig kostte het boek niet zoveel en was dit de eerste negatieve ervaring die ik ooit met webwinkels gehad heb.

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 23, 2011 23:12 

Ik gebruik redelijk vaak webwinkels, vooral omdat het veel in de prijs scheelt. Zeker bij de internationale webwinkels, ik bestel bijvoorbeeld soms leesboeken bij bookdepository.com, omdat boeken in Engeland veel goedkoper zijn. Daarnaast betaal je geen verzendkosten. Ook mijn cd's bestel ik bij een internationale webwinkel, een wat obscuurder bedrijf uit Hong-Kong. xD De cd's zijn daar soms twee keer zo goedkoop en weer gratis verzendkosten. Ik heb nog nooit problemen met beide bedrijven gehad, ik had ook vooraf gecontroleerd hoe betrouwbaar de bedrijven waren.

@Blijerd: Je kon niet als reden/klacht aanvoeren dat je niet wist of het pakket aangekomen was doordat de TNT staakte?

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: wo feb 23, 2011 23:39 

Blijerd schreef:
Ik ben een keer opgelicht op Bol.com, op de 2e hands afdeling. Ik had er een schoolboek besteld (en al betaald) en die is nooit aangekomen. Ik heb ook nooit contact kunnen leggen met de verkoper. Het gebeurde in de weken dat TNT staakte, dus ik dacht eerst dat het daaraan lag. Toen ik het boek na de staking nog steeds niet binnen had, heb ik bol.com ook maar eens gebeld. Zij konden niks voor mij doen, omdat de termijn van 3 weken al verstreken was. Gelukkig kostte het boek niet zoveel en was dit de eerste negatieve ervaring die ik ooit met webwinkels gehad heb.

Goed dat je het zegt. Ik koop al mijn schoolboeken via bol.com. Gaat veel sneller dan naar de boekwinkel gaan want mijn schoolboeken hebben ze nooit op voorraad dus moeten ze die alsnog bestellen. Kan ik het beter bij bol bestellen en dan krijg ik het ook nog toegezonden ook. Ik heb wel 1x iets 2e hands bij bol besteld, daar was de aanbieder ook een boekenwinkel. Twee dagen later had ik het in huis, maar dus goed om te weten dat die particuliere aanbieders niet te vertrouwen zijn.

Kleren bestel ik bijna nooit via internet maar een vriend van me doet dit wel actief. Binnenkort ook maar eens doen. Overigens is het bestellen van stuff via het buitenland makkelijk te doen. Ik heb een paypal account. Die koppelt je bankrekening aan de account en zo kun je dus bestellen. Ik heb ook de Amerikaanse versie van Paypal, click 'n buy maar dat heb ik nog nooit gebruikt. Heb die aangemaakt om een apps te kopen via iTunes maar dat heb ik nog nooit gedaan en heb er momenteel ook geen behoefte aan.

Bestellen via internet is zoveel makkelijker. Het is vaak goedkoper en het werkt sneller dan naar de winkel gaan. Tegenwoordig zijn al die winkels goed te vertrouwen. Een beetje googelen doet al wonderen want het internet bulkt uit van reviews op webwinkels.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 11:32 

Ik koop af en toe iets op het Internet, maar niet heel veel. Op bol.com heb ik twee keer een cd gekocht, omdat ze veel goedkoper waren dan ik elders kon vinden. Ook vind ik marktplaats.nl een relaxte site. Het is wel lastig omdat je echt vertrouwen in elkaar moet hebben. Als het dichtbij is, vind ik het dan ook fijn om even langs te komen/elkaar te ontmoeten. Zo ben ik een keer voor handgemaakte cowboylaarzen gaan kijken in Haarlem en heb ik mijn oude studieboeken bij mij thuis verkocht aan wie een oud-klasgenootje bleek te zijn.

Met kleine dingen bestellen vind ik het niet zo erg - leuke pennetjes of sieraden ofzo. Maar tweedehands studieboeken bestellen vind ik echt moeilijk op marktplaats.nl. Ik merkte vooral dat de aanbieders liepen te prutsen met de verzendkosten - soms verzonnen ze prijzen die helemaal niet klopten (ik heb veel ervaring met het verzenden van pakketjes). Of ze wilden een zwaar boek gewoon in bubbeltjesplastic versturen omdat het goedkoper zou zijn - maar dat is nogal een risico voor een boek van 40 euro... Ook heb ik een keer een studieboek gekocht die tien jaar oud bleek te zijn - dat was echt naar.

Voor kleren shoppen lijkt me ook leuk (vooral Threadless), maar ik heb geen idee hoe het me staat, dus ga ik liever naar een gewone winkel.

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 17:47 

Ik heb toevallig net voor het eerst een truitje gekocht op bonprix.nl. Een vriendin van mij doet dit wel vaker, dus ik dacht 'waarom ik niet'. Ik heb eindelijk weer een beetje geld en ik heb dringend kleding nodig. Ik hoef het pas te betalen als ik het heb en terugsturen is gratis. Ik ben in ieder geval benieuwd.

En verder koop ik vaak DVD'tjes op bol.com. Vooral als ik ze niet in de winkel kan vinden. Bijvoorbeeld anime. Ik heb ooit 1 box van Death Note bij ons in de FreeRecord Shop gekocht, maar heb het daarna nooit meer gezien. Daarom heb ik FMA box 1 en 2 en een box Death Note op bol.com gekocht. En verder is het gewoon zo makkelijk :')

Ook heb ik 2 van mijn eigen boeken online laten drukken en laten bezorgen. En dat is ook allemaal prima verlopen.

Ik ben nog nooit opgelicht en ik hoop dat het zo blijft.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 21:44 

Ja, ik ben gek op ebay (a) Ik koop daar heel veel dvd's en soms ook leuke kleding, die je hier niet kunt kopen. Het werkt echt heel goed, en ik ben verder nooit belazerd, je moet gewoon goed opletten of het er vertrouwd uitziet en alleen maar met paypal betalen, zij zijn goed betrouwbaar.

Ik koop er voornamelijk dvd's en cd's van artiesten die hier niet bekend zijn, en waarvan je niks kan kopen hier. Ook koop ik regelmatig anime's op ebay, want dat is veeeeel goedkoper dan hier. Hier haal je voor €20.- maar een paar episodes, terwijl je op ebay gewoon heel de serie of een heel seizoen voor de zelfde prijs kan kopen.

Ik heb ook ooit een set van 30 tongpiercings gekocht X'D ik en een vriendin zaten is de meest gekke dingen op te zoeken op ebay en toen zagen we 30 tongpiercings voor 5 euro ofzo. Zij heeft een tongpiercing en zei; 'kom, we doen het gewoon'. haha, uiteindelijk zagen ze er nog heel goed uit ook X'D

Ik word echt helemaal gek op ebay, alles is zo goedkoop dat je alles wilt kopen... en ja, dan ben je toch weer duur uit @@

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: za apr 30, 2011 17:11 

Ik shop heel veel online, en niet alleen op ebay. Ook gewoon van webshops. Ik heb een aantal keer gehad dat items niet aan kwamen, maar dat was niks van veel waarde dus daar zit ik niet zo heel erg mee. Als je dingen met de post verstuurd bestaat de kans dat het niet aan komt altijd wel.

De rede waarom ik graag online shop is niet zozeer dat ik dan mn huis niet uit hoef, maar meer door het aanbod van koopwaar. Het is gewoon veel uitgebreider dan het gemiddelde winkelassortiment, en je kunt bijna alles wel vinden. Daarnaast is het vaak ook goedkoper als je dingen buiten Europa koopt. Zelfs mí¨t verzendkosten erbij gerekend.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 18:34 

Ik kom helemaal terug op mijn vorige mening, hoewel ik hem in stand houd voor kleding.
Sinds ik mijn studieboeken snel moest hebben, heb ik toch al aardig wat online besteld. Natuurlijk niet heel veel maar een stuk of 7 boeken (studie Psychologie) en 2 dvd's.
Het is zo simpel en bovendien zoveel sneller dan op de fiets stappen om naar de winkel te gaan. Waar ze zelfs nog niet eens alles in huis hebben.
Fijn overigens dat je verschillende pakketten kunt laten bezorgen, zonder dat je meer bezorgkosten betaald.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 20:24 

Ik koop toch al niet veel, dus ga ik gewoon naar de stad.
Is veel leuker beetje rondkijken, en je ontmoet mensen of je ziet dingen die je op i-net niet ziet.
Hoewel ik ook wel sinds kort een beetje aan online winkelen doe, zoals bij bol.com en andere sites voor spul wat ik niet kan vinden of krijgen. Op den duur vast wel vaker doen maar blijf denk ik gewoon winkelen.
Alleen met kleren ga ik dat nooit doen, je kunt het niet passen en je kunt het niet gelijk gebruiken.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 20:41 

Ik ben zó blij met online winkels. En ik ben zó blij met normale winkels. Ik ben dol op shoppen, zowel in de stad als online. Mijn voorkeur gaat naar geen van beide uit, maar wat ik een voordeel vind van online shoppen is dat het aanbod zoveel groter is dan in normale winkels.

Ik koop al enkele jaren online bij de Large, ik krijg 4x in het jaar de catalogus en bestel online door wat ik in de catalogus zie. Ik heb sinds twee jaar ofzo ook een Paypal account aangemaakt, die heb ik toen gemaakt omdat ik iets via eBay wilde kopen. Dat was mijn eerste 'spannende' aankoop via internet. Waar de Large nederlands is en veel duidelijkheid geeft is het via eBay spannender. Je koopt vanuit het buitenland en je moet maar afwachten wat er gebeurd. Via eBay heb ik een manga gekocht voor een vriendin die een deel miste en de serie was niet meer in NL te krijgen. Het was er binnen 3 weken. Mijn pruik had ik zelfs binnen 2 weken binnen en dat was echt heel snel.

Wat ik ook een voordeel vind is dat het buiten Europa veel goedkoper is. Ik kijk overigens ook naar hoeveel de euro waard is, dan weet ik toch wanneer ik iets moet kopen. Online winkelen is dus zeker een uitkomst.

Wat ik ook doe is CD's en DVD's via internet kopen. Dit omdat sommige CD's niet in NL zijn te krijgen, bijvoorbeeld Poets of the Fall. Mijn favoriete band, maar er is niets hier te krijgen, dus ik doe alles via hun webshop en het werkt prima en supersnel.

Ik ben gelukkig nog nooit opgelicht en ik hoop dat dit ook nooit gaat gebeuren. Toch vind ik het meestal wel spannend als ik iets belangrijks bestel uit het buitenland. Tweedehands koop ik eigenlijk niet meer, maar dat is op bol.com altijd nog goed gegaan.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Keer terug naar Overig
Ga naar: