Ryan kantelt zijn hoofd en kijkt Celeste onderzoekend aan. Tot ooit een keer, hij snuift licht en rolt zijn ogen naar achteren als ze zich omdraait. âJa, tot morgen..â mompelt hij waarna het licht dooft. Hij verschiet even iets en blijft dan stil in het donker staan. Met ingehouden adem kijkt hij naar de spiegels om zich heen en het gedaante dat langzaam vanuit het donker zichtbaar wordt. Het is zijn eigen spiegelbeeld. Hij slaakt een opgeluchte zucht en kijkt om zich heen. Celeste was theatraal van het podium verdwenen en het enige wat hij ziet is spiegels. Alsof hij in een kleine doos vol spiegels is opgesloten.
âHeel grappigâ roept hij voor het geval Celeste hem nog kan horen. âJullie passen goed bij elkaar, jullie hebben een vreemd gevoel voor humor.â Zoekend werpt hij een blik om zich heen, nog eens en nog eens. De ruimte voelt klein aan en hij merkt dat hij soms opschrikt van zijn eigen spiegelbeeld.
Zijn eerst nog zelfverzekerde houding veranderd langzaam naar dat van een onzekere jongen. Hij laat zijn schouders wat afhangen en wrijft vanwege de kou over zijn arm. Hij moest nu kalm blijven. Zacht tasten zijn vingers het gehele oppervlakte van de spiegels af, op zoek naar een kier of opening die er niet is. Twee grijze ogen turen in het donker naar een donker gestalte in het doolhof. Het is een vrouw met donker haar, kleiner dan hij en tenger gebouwd.
âVind je het mooi?â Noah maakt zijn aanwezigheid kenbaar door uit de schaduw te stappen. Hij vouwt zijn handen plechtig voor zich en kijkt Sam ijzig aan. Rond zijn lippen speelt een lichte glimlach.
âik had eigenlijk gehoopt je oma vanavond te treffen. We weten allemaal hoe dol ze op haar jeugd is. Ik kan me voorstellen dat ze hier eens goed naar zichzelf kan kijken, van elke kant, vanuit elke hoek. Net zo lang tot ze haar ware uiterlijk ziet.â Hij zucht even zacht en haalt zijn schouders op
âMaar ik wacht wel. Niemand kan uiteindelijk de dood ontlopen, zelfs zij niet.â Hij zet een stap dichterbij
âJe magie werkt hier nu even niet.â Waarschuwt hij haar. Hij plaatst zijn handen op haar schouders en dwingt haar met zachte hand zich om te draaien. Via het spiegelbeeld in de spiegel kijkt hij haar aan. Zijn handen rusten nu op haar schouders
âlaat me je een ander staaltje magie zien.â Het beeld in de spiegel lijkt langzaam te veranderen, alsof een vertraagde film zich voor hun afspeelt. Sam haar gezicht wordt doffer van kleur en kleine lijntjes vormen zich in haar gezicht. Ze lijkt ouder en ouder te worden, maar in werkelijkheid staat ze er nog steeds in haar jeugdige vorm. Het zijn de spiegels die haar een ander beeld voorhouden. Noah blijft onveranderlijk achter haar staan zijn blik geamuseerd op Sam gericht.