Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 50  Volgende

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2013 21:21 

Afbeelding

De nacht duurt vreselijk lang. Noah kan nauwelijks slapen en de tijd tikt maar langzaam voorbij. Meerdere keren maakt hij een rondje over de gang en inspecteert de omgeving. Vanaf een gepaste afstand observeert hij Rose, die koppig is blijven zitten en zich aan haar woord houdt. Rond half 4 is hij opnieuw wakker.

Rose slaapt en heeft zich zo klein mogelijk gemaakt. Hij is niet dichtbij genoeg om de druppels uit haar natte haar te zien rollen, maar hij weet vrijwel zeker dat ze er zijn. De hal is koud en de omvang van het kasteel helpt niet bepaald mee. Met een zucht kijkt hij even in stilte naar Kit die het zich ook een Fauteuil als slaapplaats heeft verkozen. In stilte blijft hij staan en observeert hij een rustige ademhaling. Na even gewacht te hebben is hij er zeker van dat beide slapen. Hij wendt zijn ogen af naar de grond en draait zich om, vertwijfeld blijft hij nu even staan. Om zichzelf te bevestigen dat hij niet droomt draait hij zich even om, maar ze lagen er nog. Net zo vredig, naar de omstandigheden ten minste, als een paar minuten geleden.

Zijn verstand gebiedt hem naar zijn kamer te gaan, maar op dit tijdstip wint zijn hart het. Zachtjes loopt hij naar de stoel waarin Rose ligt te slapen. Hij kan haar nu in alle rust bestuderen zonder in haar boze, onthutste of gekwelde ogen te kijken. Hij strekt zijn vingers uit om haar zachte huid aan te raken, maar trekt ze vertwijfeld weer terug.

Hij weet niet hoelang hij geknield bij haar zit. Een paar minuten, een kwartier of 30 minuten. Hij bijt op zijn lip als emoties van spijt, verdriet en gemis weer bij hem naar boven komen drijven. Liefde. Liefde anders als zijn liefde voor Celeste. Zoveel liefde dat hij niet haar hier geen toekomst wenste, maar een toekomst in Alusia samen met een man en kinderen. Met zijn broer, zonder zorgen. Dat ze een vredig bestaan zou kennen tot ze op een oude dag in haar slaap zou overlijden. Dan pas mocht ze hem bezoeken, niet nu. Hij wendt zijn ogen gepijnigd van haar af en staat op. Van een grote lamp verderop pakt hij nog een extra doek waarmee hij haar voorzichtig toedekt.

Snel recht hij zijn rug weer en kijkt hij even om zich heen. Hij dacht iets gehoord te hebben, maar er is niemand te zien. Voor een laatste maal begeeft hij zich terug naar zijn slaapkamer om daar uiteindelijk ook in slaap te vallen.

Afbeelding

Ryan neuriet zacht een liedje en heeft zich tegen de spiegels aan laten zakken. Hij weet niet of hij alleen opgesloten zit, of dat ook de anderen zich tussen de spiegelwanden bevinden. Wat hem wel duidelijk is geworden is dat niemand gehoor geeft aan zijn geroep. Zijn hoofd begint zwaar te worden, maar de kou houdt hem wakker. Elke keer wanneer hij dreigt weg te zakken schiet hij weer iets overeind.

Ryan zucht. Hij is het besef van tijd kwijtgeraakt maar heeft het gevoel al uren opgesloten te zitten. Hij vermoed dat het ochtend is, want zijn maag knort. Verveeld tekent hij met zijn wijsvinger onzichtbare tekeningen op de grond. Hij niest even luidt en sluit vermoeid zijn ogen. Hij voelt zich beroerd. Hij dommelt weer in een lichte slaap zich niet bewust van de spiegels die van hun plek schuiven en hem toegang tot Samantha verschaffen.

In de verte klinkt zijn naam. Slaperig opent hij zijn ogen en onderdrukt hij een geeuw. “Sam?” versuft kijkt hij naar haar op “Mja, al was het technisch gezien Celeste die me achter liet."

Zijn ledematen voelen koud en stijf aan, tijd voor wat lichaamsbeweging. Tijd om hieruit te geraken. “ik ben ook blij jou te zien..” hij maakt van het moment gebruik om zijn armen even uit te strekken en haar in een omhelzing te trekken. De lichaamswarmte die hij ervoor terug krijgt is teleurstellend, maar Samantha was dan ook nog licht vochtig van hun zwemavontuur een aantal uren geleden. “Laten we zo snel mogelijk de uitgang vinden.” Met een kreun komt hij overeind en hijst hij ook Samantha terug op haar voeten. Hij wendt zijn gezicht even af, trekt een gek gezicht en niest nog eens hard. “Sorry.” Glimlacht hij flauwtjes.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2013 22:20 

Afbeelding

‘Celeste?’ herhaalt ze verbaasd, ‘Je charmes werken dus niet bij haar?’ Ze glimlacht even flauwtjes, terwijl ze hem terug knuffelt. Ze voelt dat hij het niet veel warmer heeft gehad de afgelopen uren en dat wordt extra bevestig wanneer Ryan moet niezen.
‘Ik kom van die kant, dus laten we de gang maar aflopen en hopen dat daar de uitgang is..’ Ze zucht even diep en begint dan maar weer te lopen. Ze lopen een tijdje in stilte verder. ‘Zeg Ryan.. Waarom ben je eigenlijk meegegaan? –Naar Between’ Ze stopt even en kijkt hem onderzoekend aan, ‘Ik bedoel.. Ik vind het fijn dat je mee bent gegaan,’ ze glimlacht even en loopt weer door, ‘Maar ik vroeg het me gewoon af. Ach, ik heb gewoon teveel tijd gehad om na te denken afgelopen nacht.’ Ze haalt haar schouders op en gaat de zoveelste bocht om.

Het duurt even voordat Samantha haar ogen gelooft, maar voor haar is toch echt een deur te zien. Nadat ze Ryans hand vastpakt, sleurt ze hem rennend mee naar de deur. Ze legt haar hand op de klink en kijkt Ryan vrolijk aan. ‘Eindelijk!’ Wanneer ze de klink omlaag doet en de deur wilt openen, gebeurt er niets. Na dit een paar keer herhaald te hebben, staart ze hoofdschuddend naar de deur. ‘Hij is op slot
’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2013 22:59 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose fronst eventjes in haar slaap en kruipt nog wat dichter in elkaar wanneer ze zich een beetje klam en koud voelt. Dat is dan ook hetgeen dat haar bewust maakt van haar toestand en omgeving. Voorzichtig opent ze haar ogen en merkt ze dat ze op een zetel in slaap is gevallen. Kit heeft haar waarschijnlijk de vorige avond geholpen en van Noah's aanwezigheid 's nachts heeft ze niks gemerkt. Dan begint langzamerhand alles van de vorige avond weer bij haar op te komen.

Snel schiet Rose overeind, waarbij ze de lakens snel van zich afschuift. Sam en Ryan! Zaten ze nog opgesloten? Was Noah al langs geweest? Rose haar blik schiet snel naar de deur toe wanneer ze geluid van de deurklink hoort komen. Ze staat snel op en loopt er naartoe.
"Sam? Ryan?" zegt ze, terwijl ook zij de deurklink vastpakt en hem een aantal keer omlaag duwt. Op slot. "Sam! Ik kom er zo aan.. Ik ga ervoor zorgen dat jullie eruit komen. Ik kom eraan!" verzekert ze ze er snel nog eens van.

Rose kijkt nog even snel richting Kit die nog ligt te slapen, waarna ze de kamer uitloopt, de hal in. Haar kleren voelen klam aan van het slechte opdrogen na hun nachtelijke avontuur in het bad. Haar haren zijn lichtjes krullend opgedroogd en over het geheel ziet ze er eigenlijk niet al te best uit.
"Noah?" zegt ze. Het galmt zachtjes na in de hal. Ze moet eventjes niezen, waarna ze weer de gang doorkijkt. Waar zou zijn kamer zijn? "Noah?" Ze loopt naar de eerste de beste deur toe en begint erop te kloppen.
"Noah?!" zegt ze. Hij zou ze eruit laten. Of hij nu wilde of niet.

"Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2013 17:24 

Afbeelding

Kit wil zich net omdraaien in zijn slaap als hij in de verte meent een stem te horen.
Langzaam aan begint die steeds luider te worden en beseft hij dat de persoon in kwestie aan het roepen is, alhoewel hij nog niet echt kan plaatsen wie het is.
Slaperig trekt hij zijn ogen open en ziet nog net vaag iemand de kamer verlaten.
Huh?

Hij recht zich, strekt zich uit en ziet dan hoe de klink van de deur, naar het spiegeldoolhof, naar boven en beneden gaat. Ryan en Sam!
Kit kijkt meteen richting de sofa waar hij Rose heeft ingelegd en ziet dat dat ze verdwenen is. Oh. Zij was het dus die aan het roepen was en ze is nu vast hulp halen. Hij krabbelt recht en gaat vlug bij de deur staan.
'Rose is hulp halen! ...Zijn jullie in orde?!'

Meteen kijkt hij even op zijn horloge. kwart voor acht. Oef. Hij heeft zich tenminste niet overslapen en heeft nog genoeg tijd voordat hij naar Noah moet.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2013 18:39 

Afbeelding

“Nee, maar ik heb ook niet echt mijn best gedaan” wuift hij zijn afknapper van Celeste weg “Ik vertrouw haar niet.” En dan is het blijkbaar tijd voor een diepgaand gesprek op de vroege ochtend. Moet dat echt nu al op dit tijdstip?
“Een misplaatst gevoel van nieuwsgierigheid, het avontuur en omdat jullie zulk mooi lokaas waren.” Glimlacht hij.

Een deur! Ook Ryan zijn ogen lichten op. Samantha krijgt de deur natuurlijk niet open waarop hij haar even mannelijk aan de kant duw en zijn borst recht. “Laat mij maar even..” De deur geeft echter minder makkelijk mee dan verwacht, hij geeft zelfs helemaal niet mee. Het plan om met gemak de deur open te duwen gaat aan zijn neus voorbij en maakt plaats voor een rood aangelopen hoofd van de inspanning en veel verwoede pogingen. Met zijn gezicht nog naar de deur hijgt hij even uit en haalt hij zijn arm langs zijn voorhoofd. Hij schraapt zijn keel, herstelt zich snel en draait zich om alsof er niks gebeurd is.

“Hij zit inderdaad op slot” concludeert hij. Een lichte glimlach van zelfspot hangt om zijn lippen, hij weet zelf ook wel hoe belachelijk hij eruit moest hebben gezien.

Afbeelding

Twee deuren naast de deur waar Rose op staat te kloppen gaat een deur open. Zijn ochtendjas wijst erop dat hij net wakker is, zojuist nog sliep zelfs. “Het is niet nodig om zo vroeg al te schreeuwen.” Inclusief ochtendhumeur. Met een zucht verdwijnt hij zijn kamer weer in om daar even later met de sleutel van de deur weer uit te lopen. Zonder haar een goedemorgen te wensen passeert hij haar.

Kalm, of gewoon nog slaperig, draait hij de deur van het slot. Na deze formele taak uitgevoerd te hebben wandelt hij terug de gang op richting zijn slaapkamer. “We ontbijten om 9 uur. “ de afspraak met Kit is spontaan komen te vervallen nu hij zo vroeg gewekt is. “En trek iets fatsoenlijks aan.” Met een klap sluit hij de deur achter zich weer om zo ongewenst bezoek buiten te sluiten.

Afbeelding

Met een schreeuw van geluk valt Ryan bijna letterlijk naar buiten. Nog nooit had het geluid van een sleutel in het sleutelgat zo prachtig geklonken. “Vrijheid!” jubelt hij, zich ergens bewust van zijn beperkte vrijheid nu hij in Between is. Hij tilt Sam van de grond en draait een rondje met haar in zijn armen voor hij een enthousiaste kus op haar mond plaatst. “Woohoee!” Kit krijgt een ruwe aai over zijn hoofd.

Hij schudt zich even uit als een natte hond en hobbelt dan de gang in om zich bij Rose te voegen. “Jullie hebben hier gewacht op ons, terwijl je ook droog in een warm bed had kunnen liggen.” Hij drukt bij Rose een dikke kus op haar wang en werpt een steelse blik op haar en vervolgens even achterom richting Sam. "Ja, trek iets fatsoenlijks aan." imiteert hij Noah op kinderachtige wijze. De deur wordt met een klap gesloten en Ryan haalt zijn schouders op "Of trek het uit!" hij grijnst breed “Tijd om weer in bad te gaan!” . Hij laat zich niet zomaar klein krijgen door Celeste en Noah. Zich bewust van het feit dat ook Celeste haar kamer zich op deze gang moet bevinden maakt hij daarom extra veel herrie “Wie het laatst in het zwembad is moet afwassen!” roept hij voor hij naar zijn kamer sprint om schone droge kleding en een handdoek mee te nemen.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2013 19:13 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose stopt met kloppen wanneer er twee deuren verderop een deur opengaat en Noah verschijnt. Ze valt meteen stil. Zwijgend kijkt ze vanuit de deurpost toe hoe hij de deur open doet en vervolgens weer in z'n kamer verdwijnt, zonder een greintje van de oude Noah te tonen. Ze klemt haar tanden op elkaar en zucht eventjes lichtjes.

Rose schrikt op uit haar gedachtes wanneer ze opeens een dikke kus op haar wang krijgt van Ryan. Er verschijnt een licht grijnsje op haar gezicht wanneer ze zijn enthousiasme hoort. Ze haalt even haar schouders op wanneer hij zegt dat ze op hun gewacht hebben. Ook zij kijkt even de kamer in richting Sam en Kit. "Alles in orde?" vraagt ze met een glimlachje aan Sam.

Rose lacht eventjes wanneer Ryan er alweer vandoor rent om een handdoek te halen en vervolgens weer naar de ondergrondse badkamers te gaan. "Ze wassen hier toch voor ons af!" roept ze hem met een lachje na.
Het lachje verdwijnt echter al snel van haar gezicht wanneer hij uit het zicht verdwijnt. Rose draait zich even om en kijkt richting de deur waar Noah achter is verdwenen.

Met een zucht draait Rose zich weer om en loopt richting de kamer waar Kit en Sam nog in staan. Ze glimlacht eventjes naar ze. "Ryan is al vol enthousiasme een bommetje gaan doen volgens mij." zegt ze. "Zie ik jullie straks daar?" vraagt ze vervolgens. "Ik ga nog even.. Richting Noah." verklaart ze met een lichte aarzeling. Ze weet dat Sam het al heeft opgegeven, maar ze kan het hele gebeuren van de vorige avond niet meteen van haar afzetten. Vooral niet nu ze weer nuchter is.

Met nog een kort glimlachje draait Rose zich weer om en loopt ze toch met enige twijfel richting Noah's slaapkamer. Aarzelend blijft ze bij de deur staan en haalt ze even diep adem. Voorzichtig brengt ze vervolgens haar hand naar de deur, waar ze zachtjes op klopt. "Noah?"

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2013 21:13 

Afbeelding

Sam gaat met een zuchtje tegen een spiegel aan staan als Ryan denkt de deur wél open te krijgen. Al snel vormen haar lippen een geamuseerd grijnsje door Ryans inspanningen.
‘Rose, Kit?’ ze gaat weer wat dichter bij de deur staan en hoort vaag dat Kit iets over Rose zegt. Er was in ieder geval leven aan de andere kant!

Ze houdt haar adem in als ze een sleutel in het sleutelgat hoort en niet veel later gaat de deur onder veel gejubel van Ryan open. Het volgende moment wordt ze door Ryan opgetild en rondgedraaid. De blijdschap die van Ryan afstraalt, laat ook Sam niet onaangetast en ook zij heeft gelijk al veel betere zin. Het was inderdaad heel fijn om een keer niet haar spiegelbeeld te zien. En dan plaatst Ryan plots een kus op haar mond. Zo vlug als het gebeurde, zo vlug is Ryan ook weer weg en Sam blijft hem eventjes sprakeloos nakijken.

Dan haalt ze haar schouders op en kijkt ze even naar Kit die er een beetje onwennig bij staat en Rose die zojuist terug de kamer in komt. ‘Dus jullie zijn de hele avond hier gebleven?’ ze glimlacht even, ‘Kom. Ik heb genoeg van deze kamer..’ Ze volgt Rose uit de kamer en loopt haar even na terwijl ze al bij Noah’s kamer is. ‘Ik weet dat je nog hoop voor hem hebt.. Maar Noah is weg,’ ze legt haar hand even op Rose haar schouder, ‘Het is je eigen keus, maar nu verdien jij zelfs beter..’ Met deze woorden laat ze Rose met rust en vervolgt ze haar weg naar haar kamer.

In haar kamer neemt Sam een snelle douche om zich weer schoon te voelen. Zorgvuldig maakt ze zich weer op en weet ze zich weer enigszins ‘fris’ te laten uitzien. Met een setje nieuwe kleding en een handdoek onder haar arm begeeft ze zich in een bikini en badjas naar de badkamer.
Ze fronst even als ze ziet dat er nog niemand is, maar maakt gebruik van de stilte om zich ontspannen in het zwembad te laten zakken. Toch wel vermoeid van de afgelopen nacht, sluit ze haar ogen eventjes en drijft ze wat op haar rug op het warme water.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 17:02 

Afbeelding

Kit kijkt opzij als Noah de kamer in komt terwijl hij de sleutel in handen heeft om de deur weer te openen en dat uiteindelijk ook doet.
Hij is er van verbaasd dat hij zo snel op de proppen is gekomen. Hij had meer verwacht dat Rose tergend veel moeite zou moeten doen om Noah tot hier te krijgen. Gewoon al door het feit dat het veel te vroeg is in de morgen voor zijn meester. De wrijvingen die momenteel aan de hand zijn door de nieuwe gasten laat Kit nog achterwege. Ontbijt om 9 uur.
Huh. Wacht. 9 uur? Dan moest hij toch bij Noah langs voor de Time to die, Kit?
Hij zwijgt wijselijk en vouwt zijn handen achter zijn rug om daarna een knikje te geven als beduiding dat hij het heeft gesnapt.

Ryan komt met een hoop lawaai buiten en Kit moet lachen als hij ziet hoe Sam wordt opgetild en in het rond gezwaaid. Van enthousiasme gesproken.
Kit zijn gezicht verstrakt even als hij een brute aai door zijn haar krijgt. Really?
Algauw haalt hij maar de schouders op en grijnst lichtjes. Leven is er alvast weer in het kasteel. Uit zijn gedachten getrokken kijkt hij opzij naar Rose als die duidelijk maakt dat ze nog even naar Noah gaat. Hm, niet echt een strak plan. Maar Rose zal wel weten wat ze doet, aangezien ze Noah al lang kent. Toch?

Ryan is er ondertussen vandoor om klaarblijkelijk weer te gaan zwemmen.
Kit schudt zijn hoofd en vertrekt uiteindelijk naar zijn eigen kamer om zich daar op zijn bed te laten vallen met gesloten ogen. HĂ©Ă©rlijk. Rust.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 21:54 

Afbeelding

Noah schept wat warm water in zijn handen om zijn gezicht op te frissen als er opnieuw geklop op de deur klinkt. Minder dringend dan even geleden, toch weerklinkt dezelfde stem. Het water glijdt tussen zijn vingers vandaan terug in de gootsteen.

Met een zucht pakt hij een handdoek en droogt hij zijn handen. Bij de derde keer dat er geklopt wordt blijft hij met zijn hand op de deurklink even staan. Het kost hem een hoop moeite om de deur dan ook echt te openen. Hij kan maar moeilijk de moed opbrengen om haar onder ogen te komen. Hij klemt zijn kaken op elkaar en duwt de deurklink naar beneden. Juist omdat hij haar niet onder ogen durft te komen neemt hij het risico haar binnen te laten door zich direct weer van haar weg te draaien. Hij vouwt zijn handen voor zich en staart uit het raam. “Ik biedt je nogmaals de mogelijkheid om naar huis te gaan.” Verbreekt hij zijn eigen stilte “Ik adviseer je dringend om dat aanbod te accepteren.”

Afbeelding

Ryan betreedt met een geeuw de ondergrondse badkamers. Alleen Sam is er nog. Hij laat zich in het warme ondiepe gedeelte zakken en neemt op een verhoogd gedeelte plaats zodat hij in het water kan zitten.

Hij wrijft even in zijn ogen, hoewel het warme water zijn koude spieren aangenaam verwarmd, werkt de hitte ook slaapverwekkend. “Dus, waarom ben jij hier?” hij kon haar ook best ondervragen “Ik heb wel iets van de vrouwelijke spanning tussen jou en Rose opgemerkt, maar ben je hier werkelijk voor Noah?”

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 22:11 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose knikt eventjes met een kort glimlachje naar Sam wanneer ze even bij haar komt staan. Ze wil echter nog niet accepteren dat Noah weg is, zoals Sam dat zegt. Ze zou het proberen. Ze zou hem proberen weer naar boven te halen. Noah was er nog, dat weet ze zeker.

Sam draait zich na haar woorden al snel om en verdwijnt vervolgens, net als Kit even later ook verdwijnt. Rose zucht eventjes zachtjes en richt zich vervolgens weer op de deur, waar ze weer zachtjes op klopt.

Rose haar ademt blijft eventjes in haar keel stokken wanneer dan uiteindelijk de deur ook daadwerkelijk open gaat. Ze heeft echter geen kans om Noah aan te kijken want zodra de deur open gaat draait hij zich alweer om en loopt hij de kamer terug in.
Aarzelend blijft ze eventjes staan aan de deurpost. Na een korte stilte stapt ze uiteindelijk toch maar een beetje onwennig de kamer in. Ze kijkt niet om zich heen, ze kijkt de kamer niet rond. Haar blik is namelijk op Noah's rug gericht en ze kijkt niet van hem weg.

Ze houdt haar lippen op elkaar wanneer hij begint te praten en het weer heeft over dat ze terug moet gaan naar Alusia. Ze schudt eventjes haar hoofd, ondanks dat hij het niet kan zien. Na even kort gezwegen te hebben, zet ze een aantal stappen naar hem toe tot ze binnen handbereik van hem staat.

De stilte in de kamer is haast snijdend. Zo voelt het voor Rose in ieder geval. Ze slikt eventjes. "Ik wil niet terug, Noah." verlaat het zachtjes haar mond. Rose aarzelt even en steekt vervolgens haar hand naar hem uit en laat hem vervolgens zachtjes op zijn arm rusten.
Eventjes blijft ze zo staan, waarna ze hem heel erg zachtjes aan z'n arm trekt, een licht dwingend gebaar om hem om te laten draaien. "Wat is er gebeurt Noah?" vraagt ze met een lichte trilling in haar stem. Bang dat z'n antwoordt net zoals al zijn andere antwoorden ontwijkend, dreigend of kil zal zijn.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 22:42 

Afbeelding

Noah sluit zijn ogen even als ze aan geeft niet terug te willen. Hij opent zijn ogen verschrikt als hij haar hand op zijn arm voelt. Hij bijt op zijn wang en verkrampt iets. De lichte bloedsmaak in zijn mond maakt hem pas bewust van de spanning die hij op zijn kaken uitoefent.

Hij draait zich nu inderdaad naar haar toe. “Wat er gebeurd is?” hij lacht bijna spottend en spreid zijn armen “Dit is er gebeurd” hij werpt een veel betekende blik om zich heen “Between, deze plek. Het zuigt elk beetje leven weg.” Gefrustreerd haalt hij zijn handen door zijn haar “Ik biedt je een weg terug. Weet je hoeveel de meeste zouden geven voor die kans. Voor een leven buiten Between, voor een leven.”

“Dit is anders dan een verhuizing naar een andere stad, streek of een ander werelddeel. Je hebt geen idee waar je aan begint, je zet alles op het spel. Je toekomst, je familie, alles!”

“Als ik je hier aan mijn zijde had willen hebben dan had ik daar wel om gevraagd. Dan had ik Kit de boodschap wel laten overbrengen, je laten ontvoeren naar hier of een andere manier gevonden.” Het is een harde leugen om haar naar huis te doen keren. Hij had haar inderdaad nooit benaderd of in de verleiding gebracht hem op te zoeken. Dat had een hoop zelfbeheersing gekost, maar hij had het allemaal gedaan voor haar welzijn. Hoe moeilijk dat ook was, want stiekem droomde hij van haar aanwezigheid hier. Nog steeds. “Ga naar huis!” sneert hij gefrustreerd. “Ga naar huis en laat me met rust.” Hij wendt zijn gezicht opnieuw van haar af, gepijnigd door zijn eigen afstandelijkheid. Getergd loopt hij nog verder bij haar vandaan naar de andere kant van de kamer.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 23:26 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose trekt snel haar hand terug wanneer Noah zich omdraait en luistert zwijgend naar zijn woorden. Met een gepijnigde blik kijkt ze naar zijn frustatie. Zijn woorden overtuigen haar er echter niet van om de keuze te maken om terug te gaan. Ze doen juist precies het tegenovergestelde. Ze haalt eventjes diep adem en laat al z'n woorden goed tot haar doordringen.

Er is een sprankje van paniek in haar ogen te zien wanneer hij zegt dat hij haar niet bij zijn zijde had gewild, hij sneert dat ze naar huis moet en zich vervolgens weer van haar wegdraait.

In plaats van te blijven staan of van hem weg te lopen, zet Rose weer wat stappen naar hem toe. Ze wil geen afstand tussen hun creëren. "Misschien heb ik inderdaad geen idee waar ik aan begonnen ben." sputtert ze tegen. "Maar het is wel m'n eigen keus geweest. En ik heb er geen spijt van. Laat me er alsjeblieft geen spijt van krijgen." zegt ze, waarbij ze hem met een smekende blik aankijkt. "Want ik ga niet terug." Ze schudt haar hoofd.

"Laat ze allemaal gaan, Noah. Laat iedereen die wil gaan, gaan. Maar verplicht mij er alsjeblieft niet toe.. Alsjeblieft." Ze haalt eventjes haperend adem. Hij had inderdaad niet om haar gevraagd. Nooit had ze iets van hem gehoord. Tot ze de vorige dag van de rozen hoorde. Dat moest toch wel iets voor hem betekenen. "Je hebt er inderdaad niet omgevraagd. Maar ik wel Noah. Ik heb alles op het spel gezet om hier te komen. Om bij jou te komen." Ze probeert zijn blik te vangen. "Je hoeft er niet om te vragen, Noah. Ik wil er gewoon zijn voor je, snap dat dan. Je bent beter dan dit, dat weet jij ook." Zonder er echt bij na te denken zet ze nog een stap naar hem toe.

"En de rozen dan? Hadden die dan geen betekenis?" vraagt ze hem vervolgens terwijl ze zijn blik vasthoudt en nog een stap dichter naar hem toe zet. Ze staat nu nog maar een enkele meter van hem vandaan. "52 keer, elke week weer van het jaar opnieuw. Hadden die geen betekenis?"

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do mei 09, 2013 11:05 

Afbeelding

De harde blik in zijn ogen wordt waterig en zwakt af, want Rose weet hem wel degelijk te raken. Hoe diep hij zijn gevoelens ook had weggestopt, ze wist ze allemaal weer naar het oppervlakte te trekken. Hij doet zijn uiterste best om zich er tegen te verzetten, om niet aan alles toe te geven, om niet aan haar toe te geven. Ze moest naar huis. Het moest. Dat was het beste. Het zou egoĂŻstisch zijn om haar hier te houden, om haar het leven bijna letterlijk te ontnemen. Dat was niet zijn voornemen geweest, zijn doel was onder elke gemoedstoestand hetzelfde geweest. Rose veilig en gelukkig met beide benen in het leven, ver weg van Between.

Hij schudt zijn hoofd en bijt op zijn lip bij haar woorden. Daarbij komt ze steeds dichterbij, letterlijk en figuurlijk. Hij wendt zijn hoofd af om haar blik te ontwijken, maar ze weet hem elke keer weer te vangen. Zijn hoofd bonkt, zijn ademhaling is onregelmatig en zijn ogen vochtig. “Hou op!” hij drukt zijn handen op zijn oren, hij wil niet meer naar haar luisteren. Hij schudt nogmaals zijn hoofd. 5e keer, elke week weer van het jaar opnieuw “Stop ermee
” Hij drukt zijn handen nog steviger op zijn oren Hadden die geen betekenis

“Stop!” ze komt nu te dichtbij en in een vlaag van paniek duwt hij haar hard naar achteren. Zijn handen trillen van de spanning terwijl de opgehoopte tranen in zijn ogen nu over zijn wangen bungelen. “Je begaat een grote fout” gekweld wendt hij zijn gezicht weer van haar af en veegt hij met zijn mouw zijn tranen weg.

“Ik heb jou mijn lot bespaard, ik heb mijn egoïsme aan de kant gezet om jou te beschermen. Jouw leven hoort niet in het teken te staan om dat van mij te redden.” Zijn stem trilt uit woede en verdriet. Hij maakt een verwarde en verloren indruk, niet wetend wat hij met de situatie aan moet. “Je krijgt spijt van je keuze, iedereen die oversteekt heeft spijt. Mijn liefde zal niet genoeg zijn..” hij schudt zijn hoofd en mompelt zacht iets in zichzelf. Heel even staart hij wezenloos voor zich uit “Je zal me smeken je te laten gaan.” Mompelt hij zachtjes terwijl hij alle scenario’s in zijn hoofd afspeelt. Als hij eraan toe zou geven dan zou hij haar vervolgens niet laten gaan, in welke toestand ze ook zou verkeren. “Ik zou je niet meer kunnen laten gaan
” spreekt hij zijn gedachten hardop uit.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: do mei 09, 2013 12:03 

Afbeelding

Samantha opent haar ogen bij het horen van Ryan’s stem. Ze glimlacht bij het horen van zijn vraag. Ze zwemt naar hem toe en neemt naast hem plaats. ‘Voor Noah, ja..’ ze glimlacht flauwtjes terwijl ze haar schouders ophaalt, ‘En hoop, denk ik.. of misschien wel schuldgevoel..’ Ze kijkt even afwezig naar haar handen in het water, ‘Mja, niet dat het nu veel uitmaakt, hij is zo verandert hier.’ Ze kijkt weer even op naar Ryan. ‘Daarbij, veel heb ik nu ook niet achtergelaten, toch? Een oma die nu mijn leeftijdgenoot is, wat bediendes. Ach, ik word toch niet gemist.’ Het was niet alsof Samantha ooit echt familie had gehad, na wat Stella met alle heksen heeft gedaan.
‘En jij? Familie?’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do mei 09, 2013 12:18 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose blijft Noah aankijken. Ze ziet hoe zijn blik verandert, afzwakt, niet meer zo kil staat als eerst. Hoe hij in een tweestrijd lijkt te zitten, hoe z'n ogen vochtig worden.. Ze kijkt hem met een medelijdende blik aan. Ze kan er niet tegen om hem zo te zien. Het verscheurt haar.

Hard wordt ze naar achteren geduwd. Hij doet haar er zelfs pijn mee, maar ze laat er niks van merken. Haar aandacht is namelijk bij zijn nu betraande gezicht. Gekweld kijkt kijkt ze naar hem, hoe hij zich van haar afdraait en z'n tranen wegveegt. Hoe hij de afstand tussen hun vergroot. Ze moet moeite doen om z'n zachte woorden te horen, maar dan zegt hij iets wat haar ervan doet overtuigen dat ze hem terug zou kunnen krijgen.

Hoewel hij haar duidelijk van haar wegduwt, letterlijk en figuurlijk, zet Rose doelbewust weer stappen naar hem toe. Deze keer gaat ze voor hem staan en legt ze voorzichtig haar handen om z'n gezicht. Haar ogen nemen elk detail van z'n gezicht weer in zich op. Zachtjes wrijft ze met haar vingers over z'n nog licht vochtige wangen.
"Je hoeft me niet te laten gaan, Noah.." fluistert ze zachtjes. Mijn liefde zal niet genoeg zijn. Ze kijkt hem nu recht aan in z'n grijze ogen. Je zal me smeken je te laten gaan. "Jij bent meer dan genoeg voor mij." zegt ze zacht. "Ik zal er geen spijt van krijgen."

[.. meanwhile in alusia ..]

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah en Chase hebben al twee vermoeiende dagen achter de rug en het ziet er naar uit dat er nog heel veel van deze dagen zullen komen. Rose is namelijk - samen met Samantha - sinds de avond voor het bal verdwenen en is nergens meer terug gevonden. Al vanaf het moment dat ze niet voor het diner waren verschenen die avond, heerst er paniek bij Chase en haar - Rose was overgestoken naar Between. En ze was nu nog steeds niet terug.

Het is vroeg in de ochtend wanneer Leah wakker wordt. Dit was al de tweede nacht dat ze pas tegen de ochtend in slaap gevallen was op een van de zetels in de zitkamer. Ze durfde niet in slaap te vallen omdat het leek alsof er elk moment iemand binnen kon stormen met nieuws, maar niks is minder waar. Vermoeiend staat Leah op en loopt even heen en weer in de kamer.

Stilletjes blijft ze vervolgens staan bij een van de fauteuils, waar Chase in slaap is gevallen. Voorzichtig hurkt ze bij hem neer en blijft ze even een poos naar z'n gezicht kijken. Zelfs in z'n slaap zag hij er op het moment bezorgd uit.
Ze laat haar blik over z'n gezicht glijden. Z'n warrige haar, z'n gesloten ogen, z'n mond waar normaal altijd een jongensachtig grijnsje om speelde, z'n lippen, z'n zachte ademhaling.. Zachtjes gaat ze met haar hand even over z'n haren heen. Ze had al lang niet meer in alle rust naar hem kunnen kijken. Voorzichtig geeft ze hem vervolgens een zachte kus op z'n voorhoofd.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 741 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 50  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: